Dere som kjente liv tidlig

Moonstone

Betatt av forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Når kjente dere liv og hvordan kjentes det? Hvordan kan man «kjenne etter»?

Når kjente dere liv og hvordan kjentes det? Hvordan kan man «kjenne etter»?
Jeg kjente liv fra uke 11 ved å klemme nederst på magen når jeg lå på ryggen. Jeg kunne kjenne noe levende, som beveget seg fra ene siden til den andre inni livmoren :) Etterhvert som ukene gikk kjente jeg mer og mer av de samme bevegelsene bare sterkere.

Jeg syntes aldri at det kjentes ut som sommerfugler, luftbobler eller noe så lett, klarer ikke beskrive det annet enn at det føltes ut som å ha en fisk inni der(?):wacky:
Jeg hadde aldri følt det før jeg var gravid og har heller ikke følt det i ettertid etter at lille nå er født.

Hvor mange uker er du på vei?

Last edited:
Det er veldig veldig tidlig å kjenne noe i uke 11. Da er fosteret fremdeles forsvinnende lite.

I uke 25 skal du ha kjent liv, og i uke 28 skal du kjenne noe hver dag.
Du kan bare roe deg helt ned og slappe av, så kjenner du om noe skjer, men det kan like gjerne være luft du kjenner. :)

Jeg kjente liv fra uke 11 ved å klemme nederst på magen når jeg lå på ryggen. Jeg kunne kjenne noe levende, som beveget seg fra ene siden til den andre inni livmoren :) Etterhvert som ukene gikk kjente jeg mer og mer av de samme bevegelsene bare sterkere.

Jeg syntes aldri at det kjentes ut som sommerfugler, luftbobler eller noe så lett, klarer ikke beskrive det annet enn at det føltes ut som å ha en fisk inni der(?):wacky:
Jeg hadde aldri følt det før jeg var gravid og har heller ikke følt det i ettertid etter at lille nå er født.

Hvor mange uker er du på vei?
Jeg er 15 uker på vei og gleder meg til å kjenne liv så jeg kan føle meg tryggere. Førstegangs så vet ikke hva jeg skal kjenne etter!

Jeg er 15 uker på vei og gleder meg til å kjenne liv så jeg kan føle meg tryggere. Førstegangs så vet ikke hva jeg skal kjenne etter!
Det er ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som jeg gjorde så ikke bekymre deg, det er mye vanligere at det går halve graviditen.
Tenkte du var tidlig på vei og lurte på om det var liv du kjente, jeg husker jeg spurte masse her inne på forumet og fortalte hva jeg kjente men "ingen" trodde på meg

Jeg var på tidlig ultralyd, da dytter de jo ned på livmoren og magen for å finne fosteret. Jeg sa at jeg mente jeg allerede kunne kjenne bevegelsene. Ultralyd teknikkeren syntes det var spennende så vi testet og ja, det samsvarte med når og det vi så på ultralyden :)

Jeg var i uke 20 da jeg kjente liv spontant uten å klemme ned på livmoren/magen men det kunne gå noen dager mellom jeg kjente det, akkurat samme følelsen bare mye sterkere bevegelser. Større fisk:p

Det er klart det kjennes ut som en enorm trygghet å kjenne liv. Du går en kjempe spennende tid i møte! :Heartred
Bare å glede seg.

Last edited:
Kjete fra uke 13 med tvillingene (3. svangerskapet) . Kjentes som små dult. Var så tidlig at det tok tid før jeg innså at det faktisk var babyene :p
Med de to andre barna kjente jeg spark i uke 19 og 15.
Første svangerskapet (uke 19) kjentes det ut som små bobler, mens de andre to svangerskapeme var det tydelige spark med en gang.

Det er ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som jeg gjorde så ikke bekymre deg, det er mye vanligere at det går halve graviditen.
Tenkte du var tidlig på vei og lurte på om det var liv du kjente, jeg husker jeg spurte masse her inne på forumet og fortalte hva jeg kjente men "ingen" trodde på meg

Jeg var på tidlig ultralyd, da dytter de jo ned på livmoren og magen for å finne fosteret. Jeg sa at jeg mente jeg allerede kunne kjenne bevegelsene. Ultralyd teknikkeren syntes det var spennende så vi testet og ja, det samsvarte med når og det vi så på ultralyden :)

Jeg var i uke 20 da jeg kjente liv spontant uten å klemme ned på livmoren/magen men det kunne gå noen dager mellom jeg kjente det, akkurat samme følelsen bare mye sterkere bevegelser. Større fisk:p

Det er klart det kjennes ut som en enorm trygghet å kjenne liv. Du går en kjempe spennende tid i møte! :Heartred
Bare å glede seg.
Jeg er ikke bekymret for å ikke ha kjent liv, men gleder meg sånn at jeg bare lurer på hva jeg skal kjenne etter :) Har ikke kjent noen fiskefølelse hvertfall :)

Kjente liv fra uke 13. Føltes som et hurtig strøk med en fjær helt nederst i magen. Var litt i tvil om det var fosteret eller luft i magen siden "alle" mener det er for tidlig å kjenne liv i uke 13. Etter som tiden gikk ble jeg sikker på at det var fosteret. Men det skal sies at det gikk flere dager mellom hver gang jeg kjente noe så tidlig.

Kjente første gang i uke 11/12. Kjentes ut som en klinkekule som trillet på en måte. Jordmor trodde meg ikke, men kjente bevegelser utpå selv noen dager senere på kontroll.

Back
Topp