Dere som kjenner spark!

BelleventerNr3

Glad i forumet
Kjenner dere det hver dag?
Det gjør ikke eg.. Og det bekymrer meg litt.. En skal kanskje ikke kjenne det hver dag nå når det er litt tidlig enda?
Eller?

kjenner det bare av ogtil...er bare 15 uker da. Men er vel ikke vanlig å kjenne liv så tidlig hver dag...

Amnion skrev:
Nei det trenger absolutt ikke være noe galt om en ikke kjenner daglig enda! :)

Det er det eg har gått ut fra.
Men en blir nå litt bekymret når eg har kjent liv om ikke daglig så vertfall annahver dag i 2 uker, og plutselig kan eg ikke huske sist eg kjente noe..

prøvd å brukte doppler da kanskje? kjenner ikke noe spark, men på doppleren finner vi alltid hjertelyden. uroer meg ikke så mye, men kjekt å høre

mamma*88 skrev:
prøvd å brukte doppler da kanskje? kjenner ikke noe spark, men på doppleren finner vi alltid hjertelyden. uroer meg ikke så mye, men kjekt å høre

eg har ikke doppler. Og kjenner ingen som har.
Skal ikke til jordmor før 23. august, og da rekker eg innom ordinær UL først... Den er om bare 2 uker, så da får eg nå se litt "nærmere" på den lille :)

Kjenner ikke hver dag heller (er 18 uker). Babyen har vel ganske god plass ennå så kommer vel litt an på hvordan han ligger. Jeg har også morkaken foran og det demper jo en del.

F.o.m. uke 20 skal man kunne kjenne no liv sånn omtrent hver dag:) så ingen grunn til engstelse enda. Du har goood tid på deg til å kjenne sparkene. Kan hende morkaka ligger foran ungen, og det er en god nok grunn til å ikke kjenne noe. Er du førstegangsfødende er det ikke alltid like lett å kjenne hva som er spark heller:) Spis noe sterk, drikk cola f.eks, da kvikner min til:)

Side skrev:
F.o.m. uke 20 skal man kunne kjenne no liv sånn omtrent hver dag:) så ingen grunn til engstelse enda. Du har goood tid på deg til å kjenne sparkene. Kan hende morkaka ligger foran ungen, og det er en god nok grunn til å ikke kjenne noe. Er du førstegangsfødende er det ikke alltid like lett å kjenne hva som er spark heller:) Spis noe sterk, drikk cola f.eks, da kvikner min til:)

eg er 3. gangs :) Så var ikke blitt fullt 14 uker da eg kjente første spark/bevegelsen :)
Men var 14 uker og noen dager da eg var sikker på at det var babyen eg kjente og ikke luft eller noe :)
kanskje eg skal spasere meg bort til bensinstasjonen og kjøpe meg cola i kveld :D :D

Som sagt over her så er det ikke før etter uke 20(jeg har fått beskjed om uke 22) man skal kjenne liv hver dag. Før den tid trenger du ikke bekymre deg..

Back
Topp