Dere som kjenner liv/spark (uke 16)!

2-3 cm under navel mot høyre side. Kjent babyen 3-4 ganger med dager i mellom

Jeg kjenner det ca en pekefingerlengde ned fra navelen :) Skulle måle for å sjekke nå, også akkurat da jeg la pekefingeren ned på magen helt nederst der, så fikk jeg et spark på tuppen av fingeren, så ja, det er der jeg kjenner det :p

Midt imellom navle og toppen av skambeinet mest på høyre side. Hvordan det føles er litt vanskelig å beskrive. Først som en liten fisk i magen, nå er det mer som en litt større fisk :joyful: det er en veldig "fremmed" følelse for å si det sånn.

Hvor langt er du på vei? :) Jeg kjenner på venstre side!

15+3 etter menstermin. Er 16+4 i følge ul :) gleder meg til det blir enda mer tydelig.
Jeg har 2 fra før og alltid hatt morkake foran. Nå ligger den bak så dette er en ny opplevelse for meg å kjenne såpass tidlig :D <3

Jeg glømte å skrive hvordan det føles, her er det ordentlige dunk/spark. Derfor jeg er helt sikker på at det er babyen :p Kjente det første gang 16+3 (etter menstermin) / 16+6 (etter tul i uke 9). Før det har det vært mer «stryking» på en måte, men nå sparker han (eller hun, hehe. Vet ikke kjønn, men har begynt å tro litt at det er gutt nr to :rolleyes::Heartred)

Kjent små dult på venstre side, 7-8cm nedenfor navelen fra uke 13-14 denne graviditeten. Kan ikke sammenligne det med noe annet, for det kjennes bare ut som en liten baby som sparker inni meg. Aldri vært snakk om bobler eller fiskehale for min del :hilarious:

Sparkene har gradvis økt i stryke ettersom ukene gikk, og nå i uke 18 kjente jeg de ut mot hånda for første gang <3
Morkaka ligger litt foran og opp mot høyre siden, så kjenner aldri noe på den siden.

Men dette er min andre graviditet (som har gått så langt). Kjente ingenting før rundt uke 20 da jeg var gravid i 2018.

Kjenner det forskjellige steder, alt mellom over skambeinet og opp til navelen. Første gang kjente jeg det som tre «bobler» som kom på rad samme sted. Var derfor ganske sikker på at det var baby. Noen dager etterpå begynte jeg å kjenne det hver dag. Kjennes som små, myke dult som kommer fra innsiden. Pleier å si til mannen min at nå er babyen våken ❤️ Mannen min kjente det på utsiden en uke etter jeg kjente det selv. Det var masse liv etter lørdagsgodtet var inntatt. Haha.

Kjente det helt tydelig fra uke 16 både første gang og denne gangen, morkaken bak på begge. Begynte med små dunk, og nå på kvelden når jeg ligger på sofaen kan jeg kjenne flere, lange dunk, nesten som den romsterer og vrir seg rundt. Er nede ved buksekanten dypt i magen :) Spesielt å oppleve!

Kjenner det forskjellige steder, alt mellom over skambeinet og opp til navelen. Første gang kjente jeg det som tre «bobler» som kom på rad samme sted. Var derfor ganske sikker på at det var baby. Noen dager etterpå begynte jeg å kjenne det hver dag. Kjennes som små, myke dult som kommer fra innsiden. Pleier å si til mannen min at nå er babyen våken ❤️ Mannen min kjente det på utsiden en uke etter jeg kjente det selv. Det var masse liv etter lørdagsgodtet var inntatt. Haha.

Jeg og kjente litt ekstra i går etter inntak av litt søtt :D:angelic:

Jeg har fortsatt bare EN gang der jeg bare "DET var baby" kjent dunk, men for 3 dager side satt jeg fremoverlent i sofaen. Og midt i bukse kanten kjentes det ut som ett skikkelig salto inni der. Skvatt litt og måtte tilogmed hive meg bakover for at det var nesten litt ubehagelig da det var litt trangt med buska :smiley-bounce022

Jeg er i uke 15. Kjente det når jeg var ca 14 uker. Kom etter et nys:) kjent et par ganger etter det. kjenner ut som små dulter på innsiden, litt til venstre for navelen.

15+3 etter menstermin. Er 16+4 i følge ul :) gleder meg til det blir enda mer tydelig.
Jeg har 2 fra før og alltid hatt morkake foran. Nå ligger den bak så dette er en ny opplevelse for meg å kjenne såpass tidlig :D <3

Jeg er 16+3 i dag og kjenner en del liv. Ikke hver dag, men med jevne mellomrom!
Jeg har 1 fra før og kjente liv veldig tidlig med henne.
Denne gangen er det gutt og han er litt roligere :hilarious:

Ikke kjent noe på utsiden enda, men jeg hadde en del mage fra før, så tror det har litt med det å gjøre å. Gleder meg til samboer kan kjenne også!

Kjente liv første gang på tirsdag da var jeg 17 uker akuratt. Jeg venter nr 5 og kjente det rett ved navelen og nedover, den lille romstrerte rundt en hel time. Har ikke kjent noe før det så veldig gøy når det var full bevegelse og romstrering såpass lenge.

I uke 16 kjente jeg jevnlige fiskesprell (sporadisk fra uke 14) og deretter små lette dult fra tid til annen. Utover i uke 17 og nå 18 kjenner jeg tydelige dult og spark gjennom hele dagen. Mannen har også kjent fra utsiden av magen, det var i uke 17. Stas :love7

19+1 og kjenner spark flere ganger daglig. Kjenner også utenpå magen, selv om jeg har en del ekstra på magen. Har morkaka foran så kjenner bare på sidene og rett over underlivsbenet. Sparkene kjentes først som uregelmessig leamus, nå er de hardere og er ikke bare dult, men jeg kjenner liksom at baby strekker ut foten og sklir den langs livmorveggen :love7

Jeg kjente noe som ligna ujevne leamus-rykninger et par cm under navelen ute på venstre side i et par dager rundt 16+0 (varte i noen sekunder og opp mot minutter hver gang, fire-fem ganger i løpet av en dag). Ble etter hvert helt sikker på at det var liv jeg kjente.

Nå har det vært stille noen dager etter det - men har skjønt det som det også er vanlig, at det kan gå lenge mellom i starten? (Jordmor sa tidlig at man ikke skulle bli bekymra om man kjente noe i uke 17, men ikke i uke 18 fx..så bør jo stole på det selv om jeg synes det er ekkelt og venter veldig på neste tegn til liv:)).
Kan det ha å gjøre med at den ikke lenger ligger i en posisjon hvor det er like lett å kjenne?

Forresten noen som vet hvor mye livmora «flytter seg rundt»? Og altså påvirker hvor man kan kjenne det? Når jeg ligger flatt på ryggen kjennes det jo som livmora ligger stabilt der nede midt på magen noen cm under navelen, men har følelsen av at den flytter seg, fx med bevegelse/at man ligger på sida og kanskje avhengig av hva man har spist og drukket? (Dette vet jeg ingenting om da, kjenner jeg:)).

Back
Topp