Dere som kjøper nytt bilsete

Smily

Elsker forumet
Selger dere det når barnet har vokst ut av setet?

Kommer nok til å gjøre det denne gangen. Må ha nytt babysete og kanskje sete nr 2 også.
Sist fikk niesen min låne sete nr 2 og det har fått en knekk i isoporen, så med mindre det kan repareres og brukes til lillebror så blir ikke det solgt eller brukt igjen.

Babysetet fikk et vennepar av oss, men hva vi gjør med sete nr.2, det vet jeg faktisk ikke. Mulig det blir solgt om det ser fint ut og ikke har fått noen skader.

Kommer til å selge babysetet om det fortsatt ikke har noen skader :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Solgte sete nr 1 etter bruk. Sete nr 2 er nå i bruk på barn nr 2 her i huset, så det blir vi å kaste når minste er ferdig med det. Det er 3 år gammelt nå, men regner med hun har det i 2 år til minst.

Det vesla hadde som hun arvet fra en kollega av meg kastet vi på dynga. Da tror jeg setet var rundt seks år gammelt.
Lillebror fikk nytt og det sparer vi til en eventuell nestemann.
Sete nr 2 arver han av storesøstra. Det ble også kjøpt nytt den gangen så det er bare tre år gammelt.

Nei vi ga det til familie om det ikke var for gammelt

Last edited:
Har solgt noen, spart på noen. Lillesøster skal bruke to av storesøsters gamle stoler.

Hadde samme til nr en og to da det ble kjøpt nytt til første. Det er kasta, og Nr tre får nå nytt, da det første er blitt for gammelt. Risikerer ikke sikkerheten til barna mine i bil!

Forstår spørsmålet men føler alle sier fy og fy ikke kjøp brukt bilsete. Spørsmålet mitt dere som er i mot brukte bilseter prøver dere også og selge?
Godt spørsmål. Vi arvet babysete av kjente, så jeg har ikke noe imot brukte seter av nyere dato (mindre enn 4-5 år) men jeg føler det er godt å vite sikkert at setet ikke har vært i kollisjon, derfor ville jeg bare kjøpt av folk jeg kjenner til. Hva andre velger får bli deres sak. Jeg har solgt flere stoler på Finn men de har vært i god stand og hadde det vært skadet/i kollisjon ville det selvsagt ikke blitt solgt. På den annen side, etter kollisjon får man nye seter på forsikringen, så jeg kan ikke skjønne det skal være så mange slike seter i omløp.

Kommer til å gi det bort. Til folk jeg kjenner og som vet at vi ikke ville gitt bort et skadet sete. Ville ikke kjøpt et brukt av folk jeg ikke kjenner, så kjøpte nytt.

Tar vare på det hvis vi skal ha flere. :) Hadde solgt hvis vi ikke, så lenge det var for gammelt og ikke vært utsatt for kollisjon.

Begge setene etter eldste gikk på dynga. Babysetet fordi det var blitt for gammelt, det andre fordi det var så slitt og fælt.
Babysetet etter minste står på kottet. Har lånt det bort noen ganger, og tenkte å gi det til hjelp oss å hjelpe når de evt trenger.
Andre setet etter minste blir nok solgt.

Tar vare på babysetet til nestemann, det er fortsatt like helt og fint. Om det ikke blir flere så selger vi det :)

Tar vare på det til nestemann

Har solg baby sete til nære venner. Eg hadde ikkje kjøpt brukt av folk eg ikkje kjente. Sete Nr 2 har eg solgt 1 av. Men nå kan eg bruke det til neste barn. Og når vi har brukt sete til 2/3 barn så er det oppbrukt mtp alder så da blir dei nokk kasta. Men ser mangen selger seter på Facebook sider. Der hadde ikkje eg våga og kjøpt. Men dei fleste seter er jo heile og fine. Så det er sikkert ikkje så krise så vi tror :p

Baby setet gidde vi videre til familie når barna var ferdig med det!

Sete nr.2 solgte vi videre til familien. Setet var som nytt, da det bare var brukt i 3 mnd. ( vi kolliderte rett før vi skulle skifte sete, så fekk nytt som vi ikke fekk brukt så mye før det måtte skiftes til beltestol, og da synes jeg det var greit og selge videre det nye. Gamle ble kastet)

Beltestolene som barna har nå, kan også gjøre om til pute. Så den dagen barna er ferdig med bil stol nr.3 så skal dem kastes.

Selger ikke stoler som er mye brukt og nærmer seg 5 år! Viktig og tenke på at neste kjøper skal ha stolen noen år også.

Når babysetene til lillebror er ferdig her hos oss, kommer jeg til å ta det med til forhandler, få de til å sjekke isoporen og eventuelt bytte om noe er skadet, og deretter selge setet. Jeg kjøper ikke brukte seter selv da jeg ikke vet hvor alvorlig folk tar sikkerhet, men jeg vet med meg selv at jeg aldri ville solgt et dårlig sete, så da tenker jeg at de som uansett kjøper brukte seter, kanskje det er bedre at de kjøper av meg, som har sjekket at det er i forsvarlig stand enn at de kjøper av noen som ikke bryr seg og bare selger uten å sjekke? Jeg har ihvertfall min samvittighet ren. Hadde aldri solgt et sete uten å sjekke det for skader. Setet til storesøster skal lillebror få når han vokser ut av babysetet, og etter han har brukt det ferdig er det vel blitt en 5 år og da er det rett på dynga med avklipte seler :-)

Back
Topp