Dere som kaster opp

*Minibønna*

Forumet er livet
Hva er dte jævligste som kommer i retur?

Egg[:'(]
pølse
brødmat der man ikke har drukket nok til måltide, føler jo jeg skal kvelse!¨

Er nok mye mer, men jeg spiser FINT lite om dagen

Appelsin er ganske [&:] også

Ris er en KILLER[:'(]

Tennene mine? jeg har bleket dem, men jeg fikk også dekket litt tannlege kostnader etter sist svangerskap, da var det tydelig at tenna mine hadde fått litt emalje slitasje og ett hull av all oppkasten. Fikk bekreftelse fra legen på hypermesis og tabblege bekreftelse på at det var pågrunn av det, og penger tilbake av NAV, men var LITT av en mølje!

Sjokolade er GRUSOMT også, og gummi godis[:'(] det er jo bare klumpete og seigt!

jeg sliter med oppkast. spiser ikke noe om dagene. drikker litt vann.kaster opp sikkert over 15 ganger om dagen. er blitt sykemeldt i 14 dager. har gått ned 10 kilo på 3 uker.

ORIGINAL: jente k

jeg sliter med oppkast. spiser ikke noe om dagene. drikker litt vann.kaster opp sikkert over 15 ganger om dagen. er blitt sykemeldt i 14 dager. har gått ned 10 kilo på 3 uker.

Uff,du må komme dge til legen og få litt påfyll, jeg syntes du høres dehydrert ut!

ORIGINAL: Nikki.

ORIGINAL: *Minibønna*

ORIGINAL: jente k

Uff,du må komme dge til legen og få litt påfyll, jeg syntes du høres dehydrert ut!

kom deg til legen,du trenger et opphold på sykehus . intravenøst og piller for kvalme. er sååååååå mange leger som er blåst,så her må det kjempes selv

Du må dra til legevakten eller jordmor, kjøpe deg ketonsticks å teste hjemme så du vet at du har noe å slå i bordet med!

Knekkebrød ( som man ganske nettopp har spist)[:'(][:'(][:'(] setter seg nesten fast[:'(]
Ris
kaldt vann ( ikke rukket å bli varmt enda) BLÆH

Var jeg ikke kvalm fra før, ble jeg det iallefall nå[:'(]

garantert brødmat uten å ha drukket noe til [:'(]
har gått ned 14 kilo til nå i svangerskapet, men har ENDELIG etter mye kamp fått kvalmestillende, men et lite tips:
Dersom du ikke får i deg så mye væske, prøv å ha isbit i munnen, ikke så mye væske, men hjalp på meg [;)]

Masse lykke til =)

[:'(]uæææ ja pølser å kaldt vann
for ikke å snakke om appelsinjuice..det sviiiir....å i dag hadde jeg kalkunpanetter til middag, frister ikke til gjentakelse......[:'(] Trodde virkelig jeg var kvitt kvalmen har hatt TO herlige dager uten men så fikk jeg noe som kunne ligne på migrene?? vet ikke for har aldri hatt det før men fikk så vondt i hodet at jeg ikke klarte¨å bevege meg bare lå p spydde trodde hodet skulle eksplodere...så nå er jeg delvis sykemeldt da...puh flere som er plaga med hodeverk???

Uff, ja..har sett mye ekkelt komme opp igjen. Senest denne morgenen, brødskive med gulost.. *grøss*..!
Vaniljeis, kjøtt, appelsiner, ananas, vannmelon(utrolig ekkel farge å se komme ut av gapet i såpass store mengder..), pasta, fisk, ris og stort sett alt annet bare det kommer ut i store biter..:/

Første dag jeg brakk meg ,stort sett hele dagen holdt det på, bestilte jeg time til legen. Kvalmestillende er til for å brukes, jeg forlangte og jeg fikk..hehe[:)]

Nå knasker jeg mandler! Samboeren min har skoldet de for meg!![:D]

jeg er skikkelig kvalm, å kaster opp minst en gang pr. dag.
Men nå tenker jeg på at jeg må huske å tygge maten godt når jeg spiser, samme hva jeg spiser.
Den siste uka har jeg drukket mer eplejuice å spist epler, det fester magen litt mer. Har også tyggetab. fra apoteket mot kvalme, de legger seg som et lokk over maten i magesekken, som skal gjøre det enklere å holde på maten. Men ellers finnes det jo flere hjelpemidler som legen kan skrive ut mot kvalme, som hjelper kanskje bedre.

Back
Topp