Dere som kan noe om kropp!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Det skjedde noe med hælen min i dag.

Vi satt midt i luciafeiringen, i det store fellesrommet med alle barn og foreldre, og jeg satt på gulvet med strake ben, og høyre fot over venstre.

Satt sånn en god stund, og når jeg da skulle flytte bena kjente jeg at noe var galt i akillesen. Krabba ut i garderoben og fikk etter mye om og men kravet meg opp på ett ben. Klarte ikke røre venstre fot, da bare skjøt det lyn gjennom foten. Den ble nummen, varm og det prikket.

Fikk tak på en sånn type rullestol som vi sitter på når vi hjelper ungene med å kle på, og skulle rulle meg ut på avdelingen da jeg nesten velta og i affekt satt jeg begge bena i gulvet og smerten for gjennom foten! Holdt på å svime av, og jeg begynte å gråte av smerten.

Fikk hjelp ut på personalrommet og lå der med foten høyt og ispose på en god stund.

Etterhvert slapp det taket sånn at jeg klarte å gå. Men jeg kjenner nå i kveld at det er ømt, det prikker og verker.

Noen som kan ha peiling på hva som skjedde?

Første tanken min var at nå røk akillessenen, men det er det jo ikke, da hadde jeg ikke kunnet bøye foten. Og hadde den røket av å sitte stille så er det virkelig dårlig stilt med meg :-P

Jeg lurer også på hva dette er :/ skjer med meg, alltid samme foten, minst 1 gang i mnd, kommer som lyn fra klar himmel. Går over fortere hvis jeg bruker henda og "knekker" litt i foten, akkurat som om noe knekker på plass igjen, men det henger igjen ømhet og nummenhet resten av dagen :s
Glemmer selvfølgelig alltid å spørre når jeg er hos legen :p
Satser på noen kloke hoder her vet hva det er :)

Jeg lurer også på hva dette er :/ skjer med meg, alltid samme foten, minst 1 gang i mnd, kommer som lyn fra klar himmel. Går over fortere hvis jeg bruker henda og "knekker" litt i foten, akkurat som om noe knekker på plass igjen, men det henger igjen ømhet og nummenhet resten av dagen :s
Glemmer selvfølgelig alltid å spørre når jeg er hos legen :p
Satser på noen kloke hoder her vet hva det er :)
Godt jeg ikke er alene om det :p

Aldri opplevd det før, og håper jeg ikke opplever det igjen :o

Skal til osteopaten min på onsdag, skal spørre ham da. Så kan jeg poste et evt svar her ;)

Hvis ingen kloke hoder her kan noe om det ;)

Godt jeg ikke er alene om det :p

Aldri opplevd det før, og håper jeg ikke opplever det igjen :eek:

Skal til osteopaten min på onsdag, skal spørre ham da. Så kan jeg poste et evt svar her ;)

Hvis ingen kloke hoder her kan noe om det ;)

Følger tråden i håp om at osteopaten din evt nien andre har svaret :)
Kanskje jeg husker å spørre legen min på neste kontroll til og med :p

Kan høres ut som en scene har strekt seg. Det gjør sykt vondt. Og litt som du beskriver. Hadde den vært røket hadde nok foten dinglet. Men har tro på en forstrekkelse eller noe lignende. Er ikke ekspert på det området, men har skjedd meg før og høres likt ut som du forklarer.

Jeg tenkte også på senestrekk

Følger tråden i håp om at osteopaten din evt nien andre har svaret :)
Kanskje jeg husker å spørre legen min på neste kontroll til og med :p
Vil tipse deg om hælspore.
Virker som om jeg heller mer mot denne diagnosen etter å ha snakket med min kusine som er fysioterapeut.

Men jeg har hatt vondt under hælene en god stund, så sånn sett passer det godt på meg. Ikke fått helt klarhet i om dette kan gi sånne smerter i akillesen, men utifra tegninger jeg har sett kan det se ut som om det henger sammen.

Back
Topp