Dere som kan med katter..

suttelutt

Glad i forumet
Jeg har 2 hellig birma som jeg har fått omplassert. Å den ene har vist litt dårlige tenner, å akkurat måtta trekt 2 tenner, men det STINKER av munnen hans, å han har skikkelig brune tenner....jeg trodde det var normalt at dyreleger pusset og ordnet når dem fikk tannbehandling og hadde vel regnet med at det var gjort siden han akkurat har vært der..Men ser ikke ut som at det er gjort noe mere liksom.

Er det normalt at katter har sååå dårlige tenner?
Tips til hva jeg kan gi/gjøre for og forbedre inni der?

Den andre katta har ikke dårlig ånde og har fine tenner.

det finnes både fôr og noe å ha i drikkevannet som er bra for tennene. noe godis også, men vet ikke om det funker.. Det finnes også tannbørste og tannkrem til hund og katt.

Hva vet du om bakgrunnen til katten? Kan den ha fått medisiner eller ha en sykdom som gjør dette?  Nevnte ikke dyrlegen noe om tennene?...ville vurdert å snakke med en annen dyrlege:S

Jeg ber alltid dyrlegen om å sjekke tennene til kattene ved hver dyrlegetime for plakk osv da det kan utvikle seg til større problemer over tid. Mine har ikke hatt behov for å fjerne plakk ennå, men da blir de oftest lagt i narkose og dyrlegen sliper det av. Null stress, men veldig viktig for pus :)

Tror jeg bare bestiller ny dyrelege time. Var ikke jeg som var med han, det var hun jeg fikk han av...men skal ringe henne ikveld og høre med henne hva dem gjorde, og ellers hva som er gjort.

Har heldgvis ikke hatt noe problemer med pus sine tenner.
Men husker da valpen min skifta tenner så lukta det helt forj***** av munnen hans.
Tror det er helt vanlig at det lukter vondt av munnen når de har "sår" i munnen etter å miste eller trekke en tann. De får jo ikke pusset tennene hver dag sånn som vi gjør.

Men ville jo absolutt snakket med dyrlegen hva som skjer med de andre tennene til katten din. høres jo ikke bra ut :-/

Back
Topp