Dere som kan litt om språkutvikling?

Speedsjarken

Gift med forumet
Når er det egentlig barn begynner å forstå og bruke ord som "Jeg", "De", "Han", "Du" forskjellen på "denne" og "disse" (altså entall og flertall) ?

Det ble et kronglete spm, men det jeg lurer på er når forståelsen rundt disse begrepene vanligvis inntreffer. 

Har prøvd å Google, men det var ikke så lett :P

det er nok veldig opp og ned
gutten her slitter med det enda og er nå 6år, han begynte å lære det da han var rundt 4år med asistenten,men slitter litt enda

Jenta er det litt opp og ned ho kan fort si du til seg selv og så bytte til jeg'.
Flertall er ho flink til til tider men andre ganger så virker det som å glemmer. Eks ho kan si de derre og egenlti skulle si dem

bondekone skrev:
det er nok veldig opp og ned
gutten her slitter med det enda og er nå 6år, han begynte å lære det da han var rundt 4år med asistenten,men slitter litt enda

Jenta er det litt opp og ned ho kan fort si du til seg selv og så bytte til jeg'.
Flertall er ho flink til til tider men andre ganger så virker det som å glemmer. Eks ho kan si de derre og egenlti skulle si dem

Takk for svar :) 
Storesøster her i huset sier "Jeg liker dette", "Du! MIN stol!", "De jentene"," Hun jenta" "Jeg låner disse", "Helena sin/sine" (alt etter entall/flertall) osv, og lurte bare på om det er alt for tidlig og et resultat av "pugging" og ikke nødvendigvis språkforståelse. Altså at hun kanskje husker hvordan vi omtaler spesifikke ting. 

Dytter litt på denne, jeg finner ingen fasit noen plasser:)

Back
Topp