Dere som kan bil! SE HIT!

hadde ikke tatt sjangsen når de nekter deg å fikse det en annen plass... og det lønner seg ikke å handle med venner,for skjer det noe kan det fort bli tull[&o] bare min mening det da[:)]

Vår abs lampe lyste for par dager siden, mannen som er mekaniker dro ut på jobben og sjekket og grunnen her var at en abs ring sak hadde en sprekk i seg..den må da byttes/ev limes midlertidig.. Må ikke være sensorene det er noe galt med[:)]

Nå har vi Volvo da om det har noe å si[8D] men koblet til en sånn pc sak fra jobben hans og den sa med en gang at det var venstre fremhjul som hadde problemer[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Vår abs lampe lyste for par dager siden, mannen som er mekaniker dro ut på jobben og sjekket og grunnen her var at en abs ring sak hadde en sprekk i seg..den må da byttes/ev limes midlertidig.. Må ikke være sensorene det er noe galt med[:)]

Nå har vi Volvo da om det har noe å si[8D] men koblet til en sånn pc sak fra jobben hans og den sa med en gang at det var venstre fremhjul som hadde problemer[:)]

Ja, jeg vil sende den inn å sjekke med sånn datamaskin. Men di lar meg ikke!! Utrolig irriterende! jeg var sikker på at det skulle gå fint, men det er som folk sier, ikke kjøp av venner, for det blir tull! [>:]

Ærlig talt; man tar bilen inn på verksted for en diagnose-test. Det tar 2 minutt å finne ut hva som er galt. De kan jo ikke gå rundt å TRO hva problemet er, når det kan være noe helt annet??

ORIGINAL: Pannekaka

Men du.. Lurte på en ting. Hvor mye skal de ha for bilen utenom? Har du skjekket finn.no f.eks?

Vedde på de vil ha de 12.000 av deg og så vasker de bare og fikser litt under der og stapper pengene i lommen hvis det funket [:-]

Di skal ha 12000 for bilen, også må jeg evt. betale sensorene UTENOM!.. Finn.no har mange fine biler, men jeg har ikke pengene til å betale med en gang.. Derfor var denne dealen veldig grei, siden da kan jeg betale over 12 mnd..

Men du.. Lurte på en ting. Hvor mye skal de ha for bilen utenom? Har du skjekket finn.no f.eks?

Vedde på de vil ha de 12.000 av deg og så vasker de bare og fikser litt under der og stapper pengene i lommen hvis det funket [:-]

det tror jeg å. er vel en grunn til at de ikke vil at bilen skal innom verksted først.

ORIGINAL: TJ2008

eg hadde aldri i verden kjøpt bilen(på avbetaling eller fult) hvis ikkje selger hadde gått med på å sette bilen til kontroll på eit verksted...BASTA BOM...kva har dei å tape?? neei,da lukter grønn fis og råtne meloner her[:'(]

HAHAHA JEG DÆVVER mn ja, jeg håper å få oppklart litt på mandag.. Så får vi se hva som skjer videre[8|]

mannen min sier at nisan har gode brems system,,skjeldet at det er sensorene som tuller men det kan sef være rusk på di...han mener du skal få di du kjøper den av til å ta ut en og en å gjøre di reine først,og det kan være mann må gjøre rein abs kransen...for det kan å gjøre at det køder...men manne såtr fast på at det som oftes bare er å gjøre reint og så funker det..

han tror di kansje prøver å lure deg eller noe..

Diagnoseutstyr på ebay og sensor kjøpt der hørtes mye billigere ut.

Mannen min byttet abs sensoren min nå (seat 2002) tror det kom på 500 kroner eller noe i den duren. Høres ut til at det er noe de vil skjule på den. Helt unødvendig og bytte alle tre. Koble på diagnoseutstyr så får man opp feilmeldingen med en gang.

Det koster ikke 12000 kr for 4 nye sensorer.
Har selv byttet 2 sensorer på mondeoen min, og jeg tror jeg betalte 2000,- så 3000,- pr stk er bare tull... Jeg sliter selv med å finne meg en ny bil bga jeg ikke har råd til å kjøpe meg, men hadde jeg hvert deg så ville ikke jeg kjøpt denne bilen.Og siden du ikke kan få lov til å ta med deg bilen på verkstedet og fikse dette, så er det noe veldig rart ett sted.Virker som de bare skal ha penger av deg.Anbefaler deg sterkt å sjekke dette ett sted før du velger å kjøpe denne.[;)]

ORIGINAL: ver0

ORIGINAL: Rebecca85

Ja, jeg vil sende den inn å sjekke med sånn datamaskin. Men di lar meg ikke!! Utrolig irriterende! jeg var sikker på at det skulle gå fint, men det er som folk sier, ikke kjøp av venner, for det blir tull! [>:]

så merkelige de er....[:-]

ORIGINAL: *Vibeke*Gravid*

Det koster ikke 12000 kr for 4 nye sensorer.
Har selv byttet 2 sensorer på mondeoen min, og jeg tror jeg betalte 2000,- så 3000,- pr stk er bare tull... Jeg sliter selv med å finne meg en ny bil bga jeg ikke har råd til å kjøpe meg, men hadde jeg hvert deg så ville ikke jeg kjøpt denne bilen.Og siden du ikke kan få lov til å ta med deg bilen på verkstedet og fikse dette, så er det noe veldig rart ett sted.Virker som de bare skal ha penger av deg.Anbefaler deg sterkt å sjekke dette ett sted før du velger å kjøpe denne.[;)]

Mekonomen f.eks

BENEVNING: ABS sensor foran venstre
Pris: 2989.00

BENEVNING: ABS sensor foran høyre
Pris: 2772.00

BENEVNING: ABS sensor bak venstre
Pris: 2492.00

BENEVNING: ABS sensor bak høyre
Pris: 1651.00

+ arbeid

do the math [:-]

Er ikke bare mekonomen som har dette, og de er ikke de billigste på alt!!

Hadde ALDRI i livet betalt de 12000 for 4 nye sensorer. Prisen er det ikke no å si på, men sannsynlighetn for at alle er i ulage på en gang er så liten at ..ja..
Det er DU som skal kjøpe bilen, da kan ikke de stille krav til deg som kjøper [8|] Ville sagt at enten får du bilen for den prisen som er avtalt, så kan DU ta den inn på service og sjekke ut hva som er problemet(da evt bestemme deg for hva du vil gjøre), eller de kan bare beholde bilen.
Skjønner du har behov for bil, men det er nærmest garantert at du blir svindla der altså. Hele greia høres veldig muffens ut, det er faktisk sånn at du som kjøper har krav på å få den gjennom en sjekk før du bestemmer deg for å kjøpe den(noe alle burde gjøre før de kjøper en bil), og om jeg hadde blitt nekta dette så hadde jeg aldri så mye som snudd meg mot den bila igjen..

Hilsen typen til Milla

Back
Topp