Dere som kan bil! SE HIT!

ver0

Forelsket i forumet
Er det noen som hvet hvor mange abs sensorer en nissan primera 98 modell har? [X(] trenger virkelilg hjelp!

[8|][8|]

ORIGINAL: BirgitteBarbot

1 foran og en bak?

vet du eller tror du? [8D]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Har vel sikkert fire eller noe sånt, en ved hvert hjul...? [8|]

Hva er problemet da?

Var på eu kontroll, fikk ikke godkjent pga abs brems lyset lyste.. di jeg skal kjøpe bilen av vil fikse det selv, men det er JEG som må betale for delene, og 1 sensor koster 3000 kr :/ men da lurer jeg på om det er ofte det skjer at alle 4 er i ulage? kan det ikke bare være noe rusk f.eks?

mener da at det er fire, en ved hvert hjul:) golfen vår har hvertfall det.

Uff det problemmet hadde jeg med min bil, er fader ikke bare bare å finne ut av hvilken det er som er ødlagt og evt om det bare er sensoren og ikke noe annet som er grunnen til at det lyser[&:]

4 stk... Burde være en på hvert hjul [;)]

ORIGINAL: Hege og Chris

Uff det problemmet hadde jeg med min bil, er fader ikke bare bare å finne ut av hvilken det er som er ødlagt og evt om det bare er sensoren og ikke noe annet som er grunnen til at det lyser[&:]

da må du sjekke alle sensorene og se om det er noe feil på dem, kan og bare bare at det er har kommet møkk på dem... ellers tar de det jo veldig fort med diagnose verktøy på ett verksted da...

ORIGINAL: ver0

ORIGINAL: Kattekvinnen

Har vel sikkert fire eller noe sånt, en ved hvert hjul...? [8|]

Hva er problemet da?

Var på eu kontroll, fikk ikke godkjent pga abs brems lyset lyste.. di jeg skal kjøpe bilen av vil fikse det selv, men det er JEG som må betale for delene, og 1 sensor koster 3000 kr :/ men da lurer jeg på om det er ofte det skjer at alle 4 er i ulage? kan det ikke bare være noe rusk f.eks?

Du kan koble ut abs`en, det er ikke påbudt å ha det[;)] Så kan u heller skifte de ut litt etter litt (i stedenfor alt på en gang.
Men om abs`en er koblet i så må den virke for å¨komme igjennom

Evnt kan du rense dem og se om det hjelper[;)]

Jeg har tilbudt meg å sende den på sørvis å finne ut hvilken og hva som er feil, å evt reparere feilen viss det er 1 sensor, eller kjøpe noe på knoksen å sette på selv.. men di vil ikke la meg gjøre det, for de vil fikse det selv.. stress!!

Jeg har tilbudt meg å sende den på sørvis å finne ut hvilken og hva som er feil, å evt reparere feilen viss det er 1 sensor, eller kjøpe noe på knoksen å sette på selv.. men di vil ikke la meg gjøre det, for de vil fikse det selv.. stress!!

synes det er veldig merkelig at de ikke vil la deg sette bilen på verksted for å finne ut hvilken del som er feil. tviler på at det bare er en sensor som er feil. jeg hadde kjøpt en annen bil.

ORIGINAL: turboquattro

synes det er veldig merkelig at de ikke vil la deg sette bilen på verksted for å finne ut hvilken del som er feil. tviler på at det bare er en sensor som er feil. jeg hadde kjøpt en annen bil.

Sign!!

har du sjekket om det er veske i beholderen til abs systemet?.For er det ikke nok abs væske sier gubben så vil det lyse på indekatoren at det er noe galt med abs
Han sie rogså at det normalt er 4 sensorer en ved hver hjul og de tkan bare være rusk som gjør det. Og er ikke sikkert du behøver å skifte alle, at en da må finne ut hvem som har gått sund evt

PS de kan ikke nekte deg å få reprasjonen et annet sted

ORIGINAL: turboquattro

ORIGINAL: bondekone

har du sjekket om det er veske i beholderen til abs systemet?.For er det ikke nok abs væske sier gubben så vil det lyse på indekatoren at det er noe galt med abs
Han sie rogså at det normalt er 4 sensorer en ved hver hjul og de tkan bare være rusk som gjør det. Og er ikke sikkert du behøver å skifte alle, at en da må finne ut hvem som har gått sund evt

PS de kan ikke nekte deg å få reprasjonen et annet sted

Det er noen venner av meg som selger den til meg, en begynner å tvile på om de bare vil presse ut penger av meg, for jeg spurte om vi kunne gjøre en deal.. jeg betalte 12 tusen også fiksa jeg abs greiene. Men når de nekter på det så syntes jeg det blir litt merkelig.. men jeg har ikke sjangs til å kjøpe annen bil for jeg har ikke penegene i lommen, å det som var med den bilen var at jeg får betale det over 1 år..
Jeg syntes det er dumt viss jeg betaler for sensorene også var det geentlig bare rusk på sensoren :/

ORIGINAL: Pannekaka

12 000 for å bytte 4 sensorer??

2500 for hver bak, og over 3000 pr foran...

Back
Topp