Dere som kan å lage kjøttsuppe! Hva slags kjøtt bruker dere?

Frk.Musehus

Elsker forumet
Jeg har prøvd med svineknoke og svinekoteletter, men jeg blir ikke helt fornøyd.. Så, har du en knallgod oppskrift på kjøttsuppe? :-)

Elgkjøtt :)

Jeg bruker svineknoke - en røkt og en urøkt. Det syns jeg blir bra da.  Ellers kan du jo bruke en blanding av knoke og annet suppekjøtt av svin (som er litt mer kjøttfyllt enn knoke)

Hvis jeg skal ha det enkelt og fort bruker kyllingfilet som jeg terner mens de er rå, sånn ellers har jeg brukt rå høne som jeg har kjøpt i frysedisken på butikken. Jeg synes ikke kjøttsuppe er godt hvis den blir kokt på svin eller lam.

I det siste bruker vi ofte strimlet svinekjøtt :)
Eller høyrygg fra okse :) Men, det krever ofte mer bearbeiding, og i de travle hverdagene er strimlet svinekjøtt både billig, raskt og godt :)

Storfe høyrygg eller bog har jeg brukt en del.  Høyryggen har mer fettmarmorering og mer smak enn bogen, så synes den er best til suppe. Ellers har jeg også brukt mye lettsalta svineknoke og lettsalta skinkestek. Men som nevnt over her krever dette lang koking, det er alfa omega! Man skal ikke ha dårlig tid når man skal lage en god suppe :)

Back
Topp