Dere som jobber/jobbet på butikk??

Mesaana

Forumet er livet
Ser det er mange som jobber og har jobbet på butikk.

Hva er det rareste dere har fått kjeft for av kunder??

jeg fikk virkelig gjennom gå fordi paprikan var rotten inni!! Hun var skikkelig forbanna og mente at det var utrolig dårlig av oss og selge noe av så dårlig kvalitet og hun kom aldri til og handle hos oss igjen!!

Jeg sier det, sånne kunder skal være glad for at de ansatte i butikker må oppføre seg pent og at de ikke kan lese tankene til dama bak kassa.[:D]

jeg beklaget så fint jeg kunne ( med et stivt smil) og sa at hun kunne få ta seg en ny paprika. Men det ville hun ikke, fordi vi solgte råtten paprika så hun ville ha pengen tilbake!![>:] Kunne ikke dy meg og si velkommen igjen da hun gikk!![8D]

Fikk kjeft av en gammel dame en gang fordi eg ikkje kunne levere en blomst i Tyskland for hun på julaften-dette var lille julaften ettermiddag[:)] hadde ikkje fått den ut i Bergen engang[8D] 

jeg jobbet faktisk ikke i butikken, men prøvde klær. en dame spurte om jeg kunne finne en bukse til henne i str. 38. da jeg forklarte henne at jeg ikke jobbet der, svarte hun at ´det var da ikke hennes problem! hun skulle ha buksen i str. 38 !!!` artig...

Jeg satt i kassen på en KJEMPE stor Mega-butikk..
Fikk kjeft for at det ikke var mer lett-melk igjen i skapet HEEEEELT på andre sia av butikken..
Åsså ble jeg og skjelt ut etter noter av en mann som mente jeg burde gitt han kviteringa FØR han hadde betalt![8|][8|]

Jeg fikk kjeft av ei kjærring fordi jeg ikke kunne si helt sikkert om det var AA eller AAA batterier hun skulle ha i radioen sin.. Jeg visste vell søren ikke hvordan radio hun hadde vell!![&:] Hun fikk selcfølgelig feile batterier med seg hjem til den dyrebare radioen sin.. men kom tilbake med dem og var dritsur på meg for jeg hadde solgt henne feil. (heldigvis ikke meg som var på jobb da hun kom med de[8|] )

ORIGINAL: AnneMaddemor

jeg har blitt kjefte huden full fordi pantemaskina ble full en gang og den bare fortsatte å pipe etter at jeg hadde tømt den. da fikk jeg slengt en del frekke gloser etter meg og fikk beskjed om at jeg "f*n ikke tro at det gikk ann å leke butikk!!"  da hadde jeg jobba der i 4 uker... morsom start..[8|]

daglig får jeg kjeft (i klesbutikken) fordi vi er utsolgt på en str som h*n bare MÅ ha! "det er jo bare typisk at dere alltid er utsolgt for MIN str!!" men herregud da.. er jo ikke akkurat som vi planlegger å bli utsolgt for en str fordi det kan hende det kommer noen seinere som bruker den bestemte str.. er så masse teite ting man får kjeft for når man jobber på butikk.

men det som kanskje er det verste er å få kjeft for ting som jeg ikke kan gjøre noe med i det hele tatt, regler som er satt av dem som sitter på et kontor i Sverige. var ei som kjefta meg stiv fordi vi ikke hadde et bestemt stoff i mamma-bhen hun ville ha, og jeg måtte fint bare ringe til den det gjaldt og få bestilt det! prøvde å forklare at jeg har ingenting med verken bestilling av varer eller hvilke stoffer de velger å bruke plaggene, men gud nei det var dårlig service og hun skulle da virkelig aldri mer handle på H&M... ai,ai,ai...

hehe, minner meg på de 10 første min mine i ny jobb. Hadde da jobbet i 10 min og sto i kassa, så kommer ei dame og spør meg hvor den og den varen var, (det var lang kø i kassa) jeg beklager og sier at jeg var ny og hadde begynt i dag og at jeg ikke viste hvor varen lå, men vist hun kunne vente litt så skulle jeg ringe på noen som kunne hjelpe henne. Da fyrer hun løs og sier at jeg ikke kan jobbe i butikk og ikke vite hvor varene ligger og at jeg burde finne meg en annen jobb. Måtte jo skjønne at og lære seg hvor flere 1000 varer sto på 10 min ikke er noe problem!![8|]  

Vært mange rare episoder. En stamkunde klage hver gang han var innom, ble nesten så man rømte da man så han komme inn i butikken... [;)] Det dummeste han klaga på var vel at det var hinne på eggehvitene i egga våre. Prøvde å forklare han at det betydde bare at egga var ferske, men nei, dem First Price ("billig") egga det hendte han kjøpte var aldri sånn.

En annen stamkunde fikk vi stadig kjeft av fordi vi hadde "sure" kjøttvarer, til slutt spurte jeg hvordan han oppbevarte maten sin, og da kom det frem at fyren ikke hadde kjøleskap... [&:] Kylling som ligger fremme på benken et par dager blir gjerne sur... [:D]

Jobber i bokhandel jeg, og en mann klarte å kjefte meg huden full fordi jeg ikke hadde lest samtlige bøker vi hadde[8|][&:] Han mente det burde være en selvfølge. (gjorde vel ikke saken noe bedre at jeg kunne fortelle ganske mye om de titlene han spurte om til tross for at jeg ikke hadde lest boka!)

En annen fyr kjefta så de andre kundene ble skikkelig flaue, fordi vi solgte ei bok om Stalin, og jeg av alle burde vært i Russland å lært hvordan ting virkelig er/var, for den boka var FYFY å ha i butikken. Ikke er det jeg som bestiller bøker, og samme fyren klarte å kjefte på meg 2 ganger for dette på 1 mnd![:@]

Jeg fikk huden full fordi vi solgte brett med cola dyrere enn en annen butikk borti gata. Han kunne ikke skjønne at jeg ikke kunne gi ham det brettet for samme prisen de solgte den for.[8|] 

Også fikk jeg kjeft utallige ganger fordi jeg tok betalt for posene....akkurat som om jeg bestemte at de skulle koste noe....

hehe, kommer på flere historier etter kvart.[:D]

Det var en som beskylte meg for og forgifte tobakken hans. Han hadde flere ganger kjøpt røyk med meg og alle gangene hadde det begynt og svi i bryste på han når han røykte de. Gikk så langt at han truet meg og sa at vist han måtte ta livet mitt så var det selvforsvar for jeg var ondheta selv og han nektet og kjøpe noe med meg!! Litt skummelt  da.[&:]

men nå var det en psykriatisk avd der og vi var veldig plaget med at folk som burde ha med seg folk når de skulle på butikken kom alene. Skjønte fort at han kom der fra da. Men ble litt skjelven en sen kveld jeg var ferdig på jobb og han sitter ute og glor på meg og det var ingen andre der. var veldig snar med og låse opp bilen og kjøre der fra ja.[&:]

Har opplevd mange rare historier i butikken.. jobber i bokhandel.

En gang kom det inn en dame som skulle ha trykkpenn, vi spurte om det ikke var trykkblyant hun skulle ha, å nei det var det IKKE, hun skulle ha trykkpenn. Så viste vi henne en trykkblyant uten å si at det var det. Å det var en sånn hun skulle ha... selvfølgelig! Når vi sa at det var en trykkblyant fikk vi huden full... ble KJEMPE sint. Ville ikke innrømme at hun hadde sagt feil nei. hehe.

En annen gang kom sjefen min bort til meg å lurte på om jeg kunne komme til kassa, det var en kunde som ville se håndskriften min. Jaja tenkte jeg... når vi kom til kassen ville hun at vi skulle skrive god jul og godt nytt år begge to. Etter at hun hadde studert begges håndskrift valgte hun min[;)] Men det jeg ikke visste var at hun ville ha meg til å skrive alle julekortene hennes... over 20stk med konvolutt. Så der stod jeg, bak disken midt i værste julestria og skrev julekort for en kunde. Hun fortalte at hun hadde så stygg håndskrift og var veldig glad for at jeg hjalp henne. Skal si vi lo når hun hadde gått... merkelig dame! Hvem spørr om noe sånt?!?

ORIGINAL: xcrazyx

jeg jobbet heller ikke i butikk, men i resepsjonen på et høyfjellshotell...

en dag i midten av desember i fjor (under 1 uke til jul) så ringte d en mann som hadde reservert og forhåndsbetalt ferien der oppe..tar forhåndsbetalt av alle i høysessong!! mannen lurte på om d var snø hos oss, måtte bare baklage og si d var nesten ikke kommet snø her enda, var et par cm, men ikke nok til ski o.l
Han sa at d måtte jo være snø der!! men jeg sa en gang til at desverre...
Fikk til svar at hadde vi ikke snø kom han ikke, og skulle ha pengene tilbake, og verste av alt var at d var MIN feil at d ikke var snø der....da måtte jeg nesten le litt...[8|][:D]
Men herlighet da! Kunne du ikke laget noe snø da?[:D][:D] heh.

åhh herregud fått kjeft for så utrolig mye...husker jammen eg ikke..Men virket som om noen bare var ute etter å få noen å kjefte på..De har jo et problem med seg selv spør du meg..

Jobba i klesbutikk, og en gang fikk jeg huden full fordi han på herreavdelingen hadde glemt å ta av alarmen på et plagg så det pep når hun gikk ut, og hun kom da inn til meg i den andre enden i butikken og kjeftet på meg!

En annen gang ble jeg kalt for rasist mens jeg sto bak kassa, dama (utenlandsk) hadde kjøpt noen topper til halv av halv pris, og mente hun skulle ha med hengerene, men jeg sa som vi sa til alle andre, at de hengerene er vi desverre nødt til å beholde selv fordi vi må bruke de om igjen... 
 "Do er rassssist!, noen damer bra, noen damer dårlig! Do er dårlig!" Hadde mest lyst til å klappe til a!

Jeg jobba i bank. Det kom inn en gammel dame med to rimiposer fulle av gamle, klissete (noe av det var blod tror jeg [:'(]) bankutskrifter. Hun tømte innholdet ut over skranken, og ba meg om å gå igjenom alle gebyrene på alle bankutskriftene, og forklare henne hva dert var for noe... Jeg gav henne en prisliste over bankens tjenester, og sa at jeg dessverre ikke hadde kapasitet til å gå igjennom alle bankutskriftenen hennes. Gjett om dama klikka i vinkel. Hun tok ut gebisset sitt og begynte å hvese meg opp i ansiktetDa var det bare å melde"Securitas....vi har en "situasjon" her..." 

Jeg fikk kjeft fordi vi solgte røykte skinker, noe kundens mann var allergisk mot.. So what.. ikke kjøp den da...

Verste jeg var med på var å fakke en kjent mann fra byen i stjeling.. Han var proff også.. Trodde ikke mine egne øyne når jeg så han lesse varer inn i jakka si...  Han stjal tannkrem, sausposer og seper... Altså de billigste varene... Han var syk! Ikke greit å lide av kleptomani...

Back
Topp