dere som jobber i bhg?

Ønsker<3

Elsker forumet
hvordan er ped.lederen? hvordan er ped.ledern i forhold til barna? og til assistentene?
er det slik at det hele tiden er ped.ledern som "bestemmer" hva Du skal gjøre og hvordan du skal gjøre det? osv..

Ikke på den avd der jeg jobber der får vi bidra alle sammen synes det er veldig kjekt[:D]

Jeg er selv ped.leder og er ikke spesielt sjefete av meg. Tror de fleste jeg jobber sammen med ser meg mer som en veileder enn sjef. De får løse utfordringen slik de ønsker og om de føler de trenger en hjelpende hånd så er jeg der. jeg mener at alle har ansvar for sin egen hverdag. Dette betyr at jeg forventer initiativ, engasjement og en bevissthet i hverdagen av mine assistenter/ barne- og ungdomsarbeidere.

Som ped.leder derimot kan det være vanskelig å vite hvor tydelig man skal være i sin rolle som leder. Får ofte høre at det er kjedelig at jeg så masse på møter. De syntes det er dårlig gjort at jeg har ubunden tid.
Tror nok barnehagen alltid har hatt en veldig demokratisk og flat struktur i forhold til arbeidroller, men etter hvert som barnehagen stadig ilegges mer pedgogikk, lover og regler blir det mer arbeid på ped.lederen. Dette gjør kanskje at forskjellene mellom rollene blir større enn før og at litt av frustrasjonen kommer pga det.

ORIGINAL: RedElf

Jeg er selv ped.leder og er ikke spesielt sjefete av meg. Tror de fleste jeg jobber sammen med ser meg mer som en veileder enn sjef. De får løse utfordringen slik de ønsker og om de føler de trenger en hjelpende hånd så er jeg der. jeg mener at alle har ansvar for sin egen hverdag. Dette betyr at jeg forventer initiativ, engasjement og en bevissthet i hverdagen av mine assistenter/ barne- og ungdomsarbeidere.

Som ped.leder derimot kan det være vanskelig å vite hvor tydelig man skal være i sin rolle som leder. Får ofte høre at det er kjedelig at jeg så masse på møter. De syntes det er dårlig gjort at jeg har ubunden tid.
Tror nok barnehagen alltid har hatt en veldig demokratisk og flat struktur i forhold til arbeidroller, men etter hvert som barnehagen stadig ilegges mer pedgogikk, lover og regler blir det mer arbeid på ped.lederen. Dette gjør kanskje at forskjellene mellom rollene blir større enn før og at litt av frustrasjonen kommer pga det.

signerer alt.
noen ganger føler jeg selv at jeg burde vært tydligere i rollen som leder. akkurat det synes jeg er litt vanskelig.

Jeg ser meg selv heller ikke som en sjefete ped.leder. Jeg sier til de jeg jobber med at jeg trenger ikke å bestemme alt. De får ta avgjørelser de også.
De synes ikke det er urettferdig at jeg har ubunden tid, men at det er dårlig gjort at når vi leier inn vikar så får vi ikke leie den inn 8 timer for jeg får jo betalt for 8 timer hver dag.
Og jeg skulle ha sett den avdelinga som hadde syntes det var greit at jeg satt inne mange timer for å gjøre ting i arbeidstiden istedet for ubunden tida. Jeg tror ikke alle er klar over hvor mye vi egentlig gjør hjemme! Mine medarbeidere klager ikke på det heldigvis![:)]

Back
Topp