Dere som jobber i bhg

Babystøv

Forelsket i forumet
Dere som jobber i bhg og har vært gravid før... Hvor lenge klarte dere å jobbe? Er jo et krevende yrke... Er pedagogisk leder , allerede nå må jeg blunde i pausene :p ikke noe problem det altså! Men bare nysgjerrig på hvor lenge dere holdt ut? :)

Håper på å holde ut til permisjonstart. Er like trett selv å må sove litt når jeg kommer hjem. Jobber på småbarns avd med 1 og 2 åringer. Så mye løfting opp og ned fra stellebord og vogner..

Jeg er også pedleder, og førstegangs gravid. Kjenner jeg er veldig trøtt og sliten for tiden, og jobber hardt for å holde hodet oppe de siste to timene på jobb, enten det er tidlig- eller seinvakt. Jobber 100% ennå, men blir ikke energien bedre snart, tror jeg jeg må krype til korset å be om å få delvis sykemelding og jobbe kortere dager. Kjipt ift jobb, men det er vel nettopp nå vi har lov til å sette oss selv og kroppen først!

Håper i alle fall jeg greier å holde meg på jobb fram til sommerferien :-)

Sist hadde eg veldi vondt i bekken og rygg, va då sjukemeldt fra 2.trimester. Jobba då på butikk,men studerte og va i Bhg praksis i tillegg. No når eg har begynt i bhgen som Bhg lærer kjenne eg allerede at eg og slite litt... :o har vondt i bekken og rygg og e sliten so ingen sku trudd!:o
Håpa for all del å holda ut lengst mulig, men kjem ikkje te å pressa meg meir "enn eg må".. :)

Er pedleder på avdeling med 24 barn og 4 voksne, så det er travelt! Sist ble jeg 20%sm fra uke 14, økte til 40% fra uke 22, 60% fra uke 27 og 100% fra uke 32. Hadde i tillegg tilrettelegging med kontor en dag i uken fra uke 9. Var et tungt svangerskap. Nå har jeg allerede begynt å ta en egenmeldingsdag i uken, er så vanvittig sliten. Og mye kvalm. Begynte med det i forrige uke da jeg var 6 uker på vei. Sist presset jeg meg litt for mye, skal prøve å ta litt mer hensyn til meg selv denne gangen. Har tross alt to barn å ta meg av hjemme også.

Forrige svangerskap jobbet jeg 100% frem til den siste halvannen måneden, da ble jeg 40% sykemeldt. Følte meg tung og sliten og hadde endel vondter, og måtte rett og slett ha en dag å hente meg inn igjen på etter en dag på jobb. Vet ikke hvordan det blir denne gangen, er foreløpig i grei form, må bare se hvordan det utvikler seg. Men det er absolutt en krevende jobb å være gravid i synes jeg, heldigvis trives jeg veldig godt med både kollegaene og barnegruppa vår, og det er klart at det hjelper:)

Er Ped.leder og førstegangs gravid jeg også:) jobber med storebarn og høyt tempo... Håper jeg kan få litt mer energi snart, så jeg kan gjøre mer enn bare og sove når jeg kommer hjem fra jobb..:)

Jobber som ped. I Bhg. Småbarn. Med første ble jeg tvangs sykemeldt i uke 32. Jeg hadde då så masse kynnere at legen sa at om jeg ikke roet ned ville jeg føde for tidlig. Ble da 50%. Pga fall ble jeg 100% sykemeldt i to uker før jeg gikk ut i permisjon. Jeg kjente etter at jeg ble sykemeldt første gangen at dette skulle jeg ha gjort mye før! Jeg hadde da gått i tre mnd uten å orke noen ting annet enn jobb. Være med venner, gjøre sosiale ting med samboeren, husarbeid. Det var helt tomt for energi og jeg tilbragte dagene på sofaen. Til den dagen idag angrer jeg meg at lot det gå så lang tid. Ingen på jobb som satte pris på det uansett. No har jeg et nytt arbeidssted med folk som setter pris på meg, men denne gangen er jeg bestemt meg for at jeg skal kunne ha et liv etter jobb. Har jo barn, hund og mann og ta vare på og. Så blir jeg sliten og det blir tungt skal jeg tenke på min egen helse. Med første var jeg ikke kvalm, men trur kvalmen smyger seg innpå nå, hvertfall ingen matlyst og gått ned i vekt. Er seks uker på vei på torsdag.

Ihvertfall husk det! Tenk på deg og ikkje på jobben!

Hmm... Synes det er viktig og ta hensyn til kroppen... Ikke bra og presse seg til det ytterste:/

Håper på å holde ut til permisjonstart. Er like trett selv å må sove litt når jeg kommer hjem. Jobber på småbarns avd med 1 og 2 åringer. Så mye løfting opp og ned fra stellebord og vogner..

kjenner jeg er glad vi har trapp opp til vognene og justerbart stellebord.. ikke helt HMS rett det du driver med gitt :)

Back
Topp