Dere som jobber i Bhg

detnyenicket

Gift med forumet
Hvordan gjør dere det med personalmøtene?
Frem til nå har vi fått overtid og avspasering for de to timene i mnd. Nå derimot har kommunen kommet frem til at planlagt overtid ikke er lov. Dermed må vi jobbe ca 5 min mindre hver dag for å ikke få overtid på disse møtene... Da taper vi både overtid og avspaseringen (som jeg synes er det verste) mens vi ikke i praksis vil få særlig kompensasjon, mener vi.

Er det noen andre som gjør det sånn, og hvordan praktiseres det egentlig? Må jo bli veldig regnskap på styrer som skal regne minutter på alle som jobber redusert (gjelder alle hos oss..) og ikke minst er det to timer i mnd pr ansatt som går bort fra barna...

Vi får overtid og avspasering.

Vi sparer opp og jobber inn enkelte planleggingsdager :)

Jobber i privat bhg, og får betalt for 4.5 timer for personalmøte som varer i 3 timer. (50% overtid)

Til nå har vi jobbet tre timer på personalmøtene, der den siste er innjobbing til en planleggingsdag. Vi har ikke brukt vanlig personalmøter til avspasering av planleggingsdag.

Nå føles det bare som at vi må jobbe "gratis" de to timene. Personalmøtene er pålagte, og dermed har vi jo overtid og avspasering. Det blir fortsatt pålagt. Synes bare det er så rart at det er sånn de velger å tolke loven...

Eh siden det er utenom normal arbeidstid og på kvelden så har man vel krav på tillegg? Alle som jobber på kveldstid gjør jo det. Og det er jo utenom vanlig arbeidstid på kontrakten?

Her får vi overtidstillegg og får velge om å avspasere eller få utbetalt. Tillegget får vi alltid utbetalt da.

Vi jobber inn og får fri på inneklemte dager. Utover det så får vi 50% lønn og 100% avspasering

Eh siden det er utenom normal arbeidstid og på kvelden så har man vel krav på tillegg? Alle som jobber på kveldstid gjør jo det. Og det er jo utenom vanlig arbeidstid på kontrakten?

Her får vi overtidstillegg og får velge om å avspasere eller få utbetalt. Tillegget får vi alltid utbetalt da.
Ja, er det vi også mener, men siden vi jobber noen minutter mindre hver dag blir det jo ikke overtid og heller ikke avspasering... Kveldstillegget vil vi sikkert få, men det er vel under 50-lappen i mnd på de to timene. For min del er det ikke pengene, men muligheten til å kunne avspasere en dag i jula eller en time en dag jeg må følge barnet mitt til legen. Med denne ordningen må det tas uten lønn... :(

Ja, er det vi også mener, men siden vi jobber noen minutter mindre hver dag blir det jo ikke overtid og heller ikke avspasering... Kveldstillegget vil vi sikkert få, men det er vel under 50-lappen i mnd på de to timene. For min del er det ikke pengene, men muligheten til å kunne avspasere en dag i jula eller en time en dag jeg må følge barnet mitt til legen. Med denne ordningen må det tas uten lønn... :(
Kan du ta kontakt med fagforening?

Vi får avspasere samt betaling... Dersom møte varer 2 timer får jeg 2 timer avspasering samt 1 t betaling

Jeg jobber privat. Her får vi betalt pr time- vi sluttet med avspasering.

Vi har 3 timers personalmøte hver mnd (bortsett fra mnd med planleggingsdager).

Vi får 3 timer avspasering og 50% overtid.

Nå skal vi jobbe inn fredagen, det telles ikke.

Personalmøter brukes ikke til å jobbe inn p-dager!

Er fagforeningsmat det der.

Back
Topp