Dere som jobber i Bhg

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Dere som jobber i Bhg , hva er regelen for å dra på tur ved vann ? Får dere lov å dra med barna uten at en av de ansatte har livredderkurs eller drar dere bare og tenker det går bra? Hva syntes dere foreldre om dette ?

Jobber ikke i Bhg nå. Men har gjort. Der måtte minst to ha livredderkurs og alle ha førstehjelpskurs en gang i året.

Vet i Bhg der barna mine går, har alle livredderkurset :)

Alle gjennomfører livredningskurs hvert år, og i tillegg bruker vi redningsvester når vi er ved sjøen.

Om det er til sjøen måtte vi ha livredningskurs, men om det bare var til vannet trengte vi ikke det.

Som foreldre harjeg aldri tenkt over at det skulle være et problem.

Vi er ikke kurset siden vi har bhg langt fra vannet/sjøen. Men vi har heller ikke lov til å dra på tur i nærheten av vann eller sjø om vi skulle ønske det.

Jobber ikke i bhg, men har egentlig ikke tenkt på dette som noe problem. Her skal ungene på overnatting i telt ved vannet, og da ytret noen ønske om nattvakt og det ser jeg jo at er lurt da :-)

Noen som jobber i Oslo kommune som har hørt no om dette ? Jeg har prøvd å ta opp dette lenge der jeg jobber og blir bare avfeid med at barna skal ikke bade . Og i dag var det en ansatt som er vikar gjennom NAV som prøvde å si ifra at det var ikke lov uten livredder kurs men blir bare avvist med litt sur fornærmet gretten holdning av ped leder og en assistent at barna skal ikke bade . Syntes det er helt håpløst ja sefølgelig turen er kjempe fin og hyggelig men man vet faktisk aldri hva som kan skje og hvorfor skal man ta på seg mere ansvar og sånn når man kan unngå det .

Hva gjør man egentlig med dette ? Lurte på om faktisk dette står skriftlig et sted for Oslo kommune eller no så jeg har noe å referere til så folk kan tro på meg og ikke bare virke sær og umulig på jobb , jeg vil bare ha fullt og riktig ansvar for både barn , ansatte .

Bruker dere Kvalitetslosen? Eller et annet oppslagsverk hvor dere har "alt" av dokumenter?

Jeg ville ikke vært komfortabel med å ta med meg barn til vann/sjø uten kurs eller at noen kollegaer hadde vært kurset. Hadde heller ikke blitt spesielt fornøyd hvis mitt barn hadde badet med ansatte uten kursing.

Ansatte i barnehagen i vår kommune gjennomgår førstehjelpskurs en gang i året.
Som foreldre har jeg aldri tenkt på at de ansatte må ha livredderkurs får å ta med barna til sjø/vann.
Barnehagen til barna drar stadig til både fjære og til vann....

Snakket med ei på jobb on dette rett før påske, da hadde hun nettopp vært på noe hmsgreier. Da jeg jobba i Oslo fikk jeg beskjed om at en måtte ha livreddningskurs hvis en skulle til vann/sjø. Spurte hun på jobb om dette, og hun sa at det er hensikten med turen som avgjør om det er krav til det kurset eller ikke. Er hensikten med turen for eksempel at man skal i fjæra og plukke stein, trenger man ikke ha med noen med det kurset. Er hensikten at man skal en plass for å bade er det krav om at man har med noen med kurs.

Så lenge alle har redningsvest er det OK.

Dere som jobber i Bhg , hva er regelen for å dra på tur ved vann ? Får dere lov å dra med barna uten at en av de ansatte har livredderkurs eller drar dere bare og tenker det går bra? Hva syntes dere foreldre om dette ?
Det finnes ingen regler for det, det er opp til hver enkelt barnehage.

Der jeg jobber så må minst en av de ansatte ha livreddende kurs i vann - oppdateres hvert år. Det er et kjempeenkelt kurs, de aller fleste er såpass svømmedyktige. Og alle bhg har vel vanlig livredningskurs i tillegg.

Hvis vi ikke bare er på tur ved vann, men drar for å bade på sommeren har alle på seg redningsvest, og det står alltid en voksen uti vannet lengre ut enn ungene og følger med

Back
Topp