Dere som jobber i barnehage

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvordan gjorde dere det når dere skulle ha tilvenning for eget barn ved barnehagestart? ( i annen barnehage)
Fikk dere tre dager til tilvenningen?

Hei!

Mannen min jobber i bhg, og han fikk bare én dag, som alle andre.
Han var riktignok hjemme akkurat de dagene med oss pga en skade jeg har, men han hadde tatt ulønnet permisjon eller ferie om han ikke hadde vært hjemme fra før av.

Det samme hadde jeg gjort, om jeg hadde vært i jobb.
Tilvenning er viktig. ;)

Jeg var bare rett over veien på en annen avdeling. Men jeg var forsåvidt vikar når jeg tenker meg om så det er vel litt urelevant, men ville ikke vært noe problem å fått tre dager nå, søk velferdspermisjon

Jeg søkte kun 1 dag siden mannen allikevel var hjemme de neste 2 :)

Jeg fikk faktisk begynne på jobb en uke senere enn jeg måtte slik at hele uka kunne gå til tilvenning. Hadde henne i samme barnehage som jeg jobbet i.

Jeg har mine i annen bhg enn der jeg jobber. Den siste dagen var fridagen min, men under de to første fikk jeg permisjon med lønn :) Arbeider i privat bhg.

Jeg fikk faktisk begynne på jobb en uke senere enn jeg måtte slik at hele uka kunne gå til tilvenning. Hadde henne i samme barnehage som jeg jobbet i.
Oj,så bra! Søkte permisjon uten lønn første uken selv, men fikk blankt avslag på det i hele august pga tilvenning der jeg jobber. Skjønner jo at det også er viktig, men mine barn er også det. Får 1,5 dag hvertfall, og muligens noe mer håper jeg. Men føler det er veldig vanskelig, og at JEG er vanskelig...

Oj,så bra! Søkte permisjon uten lønn første uken selv, men fikk blankt avslag på det i hele august pga tilvenning der jeg jobber. Skjønner jo at det også er viktig, men mine barn er også det. Får 1,5 dag hvertfall, og muligens noe mer håper jeg. Men føler det er veldig vanskelig, og at JEG er vanskelig...

Ja, skjønner jo at det er vanskelig for begge parter. :/ Men 1,5 dag er jo ikke nok til å tilvenne et barn... Hva gjør man med de som ikke er trygge før etter nesten en uke? :/

Jeg var mellom jobber når eldste begynte og sykemeldt da yngste begynte. Så jeg hadde fri. Da eldste byttet barnehage tok jeg to dager og mannen to dager. Han tok to dager fri med yngste siden jeg var jo sykemeldt av en grunn.

Nåværende jobb får vi betalt 2 dager fri. Den forrige jobben ga 3 dager betalt, selv om det er mer enn det man har krav på, med grunnlag at "vi som jobber i barnehage vet hvor viktig tilvenning er".

Med yngste tok vi laaaaang tilvenning, angrer ikke på det. Eldste brukte dessverre lang tid på å bli trygg, enda han var grunnleggende mye tryggere enn yngste. Der ble jeg "kastet ut" etter en time på dag to.

Vi har i grunnen vært heldige.

Jeg var sykmeldt når eldste begynte, så vi hadde god tid.

Når yngste begynte fikk hun starte i bhg en god stund før samboer begynte på jobb igjen (han er lærer), så brukte god tid der og. Pluss at hun bare begynte 80%

Men er litt spesielt at en bhg "nekter" god tilvenning for egne ansattes barn... De bør jo vite hvor viktig tilvenning er...

Jeg hadde nok fått 3 dager hadde det ikke vært for at samboer likevel var hjemme.

Vi har i grunnen vært heldige.

Jeg var sykmeldt når eldste begynte, så vi hadde god tid.

Når yngste begynte fikk hun starte i bhg en god stund før samboer begynte på jobb igjen (han er lærer), så brukte god tid der og. Pluss at hun bare begynte 80%

Men er litt spesielt at en bhg "nekter" god tilvenning for egne ansattes barn... De bør jo vite hvor viktig tilvenning er...

Jeg hadde nok fått 3 dager hadde det ikke vært for at samboer likevel var hjemme.
Nei, altså de nekter jo ikke. Men jeg får ikke ulønnet perm som jeg ønsket en hel uke. Og pappaen tar jo litt han og, så de to første dagene blir en av oss der hele dagen, dag tre og fire må vi bare dele litt, så en leverer sent og en henter tidlig, det må jeg bare få lov til... Tror det blir en tøff tilvenning her, men håper jeg tar feil :p

Med de to eldste har mannen måttet ta tilvenningen. Minsten fikk begynne en uke før nytt barnehageår startet, så da delte vi på det.
Jeg er ped.leder og må selvfølgelig være tilstede på min avdeling når de nye barna kommer.

Back
Topp