Dere som jobber i barnehage...

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Har fastlønn, men når jeg delte den på 4 ( uker) og så 37,5 timer i uken viste det timelønn på 188,7kr.

Har jeg aldri regnet på :P men har en årslønn på 404 000,- (ped. leder)

Har 202 pedleder med litt tillegg (4 års ansiennitet)

180 i timen (pedleder med full ansinitet)
Hmm, syns det er veldig dårlig betalt :o når og hva gjør at dere får høyere lønn? Er det kun ved forhandlinger?

Kun ved forhandlinger ja.
Utdanningsforbundet synes jeg bare jobber for lærere i skolen.
Blir provosert av at noen yrker rett og slett ikke blir satt pris på. Fatter ikke at det er mulig at det er så liten fokus på utdanning og omsorgsyrker. Både ift lønn, bemanning, og generelt innhold. Barnehagen er jo alfa omega!

Blir provosert av at noen yrker rett og slett ikke blir satt pris på. Fatter ikke at det er mulig at det er så liten fokus på utdanning og omsorgsyrker. Både ift lønn, bemanning, og generelt innhold. Barnehagen er jo alfa omega!
Kunne ikke vært mer enig! Det resulterer i dårligere kvalitet for barna til syvende og sist.

Trodde minstelønna til pedleder var nærmere 419 000? Men det er kanskje med full ansiennitet?

Jeg har 455 000 i årslønn, men 20 av dem er pedledertillegg, tror jeg. Og så jobber jeg bare 80%, så blir jo mindre.

Timelønna aner jeg ikke. Over 200 i alle fall.

Kun ved forhandlinger ja.
Utdanningsforbundet synes jeg bare jobber for lærere i skolen.

Dersom jeg husker rett ble barne- og ungdomsarbeidere løfta i årets oppgjør. Litt av problemet for UDF er at de har medlemmer fra veldig mange grupper, og noen må prioriteres i oppgjørene. I fjor var det visst de lavtlønnede som skulle prioriteres, så vi fikk ikke noe særlig i skolen heller. (4+ år med utdanning).

Vet det var snakk om å prioritere barnehagelærere neste hovedoppgjør. Samtidig jobbes det veldig hardt for 50% pedagogdekning, noe som vil gjøre den type oppgjør dyrere og kanskje gi mindre til hver enkelt.

Trodde minstelønna til pedleder var nærmere 419 000? Men det er kanskje med full ansiennitet?

Jeg har 455 000 i årslønn, men 20 av dem er pedledertillegg, tror jeg. Og så jobber jeg bare 80%, så blir jo mindre.

Kommer Ann på kommune og om det er privat. 4-års ansiennitet i PBL gir 404 000,- i året.

Signèrer denne. Det gjelder både sykepleie, vernepleie og barnehagelærer. Helt bak mål at bachelorutdanninger verdsettes i så liten grad. Og da man tar videreutdanning, slik at man faktisk har mastergrad, da får man søren ikke nesten noe for det heller. Ledertilleggen er også en vits. Vi som er en så stor gruppe mennesker, hvorfor godtar vi det bare?!

Jeg har visstnok 227 kr i timen i følge en kalkulator på nett. Har jobbet snart i 4 år som pedagogisk leder.

Last edited:
Kan jeg spørre hvor du jobber da? Har du 180kr i timen er jo det 339 000 i årslønn.. De fleste barnehager har jo tariff...
Har visst skrevet feil for jeg regnet på litt forskjellige tall. Hadde 180 da jeg begynte i den jobben jeg har nå med 5 års ansiennitet 340000 i året). Nå har jeg 200 i timen. Det er tariff gjennom pbl

Jeg begynte på 295000 i året, det er noen år siden nå da

Back
Topp