Dere som jobber/har jobbet i barnehage

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Om det har vært omrokkering på huset, altså at personalet bytter avdeling/base. Er d ikke normalt at den som skal over til en annen får mulighet til å tenke om vedkommende er klar for d? Altså, at d ikke blir 100% bestemt uten at du har fått utalt deg om ka du selv faktisk ønsker ???  Er i den situasjonen at d ska forandres på huset. Og fikk vite i dag at, ja, de er jeg som ska over fra småbarn, til store. Dette ble bestemt av styrer/leder team.. ingenting eg sku sagt.. Er det virkelig sånn d ska være??  Blei litt lei eg på en måte, sjøl at eg vet d går helt fint...... *sukk* måtte bare høre med andre om noen har samme erfaring.......

Jeg mener de kan gjøre det. Man må jo se behovet til barnehagen. Men jeg mener også at de kan innhente ønsker fra hele personalet og ta det derfra.

Ja det kan dei. Det er styrar som har råderetten her. Han/ho er den som ser heilheten på huset, og man er ansatt i barnehagen ikkje på ein bestemt avdeling. Men klart det er kjedelig at man ikkje har fått uttale seg.

Takk for svar   eneste litt dumme er at d er KUN eg som ska byttes på.. og eg er liksom akkurat kommet ordentlig igang der jeg er, og føler jeg gjør en kjempe jobb der.. Så er litt sårt å byttes på framfor noen som kanskje er litt mer klar for forandringer osv.. Men absolut, er d bestemt så er d bestemt.... Men er litt hardt å ikke ha noe eg sku sagt.......

det står i kontrakten vår at vi er ansatt "på huset" og ikke i barnehagen, og derfor må godta å bli flyttet. også selv om man egentlig ikke vil dersom dette er nødvendig og mest hensiktsmessig for den helhetlig situasjonen.

MEN det er ikke lite hyggelig gjort av styrer å gjøre det på den måten. Hun/han burde snakket med deg først og hørt din mening og sagt at det er mulighet for at du blir flyttet selv om du ikke ønsker det hvis ingen andre kan eller vil bli flyttet heller.

Her er man ansatt i kommunen (skole og barnehage) så strengt tatt kan man bli flyttet til annen barnehage/skole hvis det ikke er 'plass'der man er. Jeg jobber i skolen, men har jo samme situasjon med at vi blir flyttet rundt på med jevne/ujevne mellomrom. I siste instans er det leder (rektor, for oss) som bestemmer, men vi har jo medarbeidersamtaler to ganger i året, og får da spørsmpl om hva vi ønsker, hvor vi kunne tenke oss å være, om våre ønsker ikke kan oppfylles får vi stort sett grundige begrunnelser for dette.

Back
Topp