Dere som jobber 100%..

solstråla08

Forelsket i forumet
Hvordan funker det for dere? Hvor lenge er barna i barnehagen, og føler dere at dere får nok tid sammen med han/hun/dei?
Jeg har jobber 50 % frem til nå, men har fått beskjed av sjefen at de vil at jeg skal søke på en annen stilling, som er 100 %.
Jeg har veldig lyst, siden dette er en fantastisk arbeidsplass med mange fordeler. Men det som stopper meg er vesle jenta mi. Jeg er redd jeg ikke får nok tid sammen med henne, og at hun blir ensom og føler seg forlatt.
Nå går hun hver dag i barnehagen, fra 9-14.
Visst jeg får den andre jobber vil hun gå fra 07.45-16.45, dvs 8 timer.

Synes ikke det var så stor forskjell i hvor mye hun må være i barnehagen, siden hun allikevel er der hver dag [:)]

Men det må du nesten føle på selv [:)]g 17

Glemte å svare for meg selv:

Amelia går 60 % i bhg, jeg jobber 80 % og hun er hos besteforeldre den siste dagen [:)] jeg jobber forskjellige vakter mellom 7 og 17. Mannen jobber 7 til 15 hver dag (hvis ikke overtid), så vi leverer og henter så hun får kortest mulige dager i bhg. Alle har fri i helgene.

Synes vi har en fin løsning, og har mye tid sammen med henne [:)]

Nå jobber jeg turnus da, 100% stilling, så det blir vel ikke helt sammenlignbart kanskje. Jeg har sånn sett muligheten til å ha ham hjemme når jeg har fri før og etter jobbehelg ol. Skulle likevel gjerne jobbet mindre og hatt mer tid med ham, men trenger jo pengene. Kommer nok til å søke litt perm uten lønn for å få litt mer tid hjemme [:)]

jeg jobber 100% fordelt på ukedager, kvelder og helger. Så det hender at jeg har fri mens hun går i barnehagen. For min egen del er det herlig å ha henne 100% i barnehagen siden jeg bor alene og har forefallende ting i leiligheten og ellers jeg må få gjort.

Evelina trives SÅ godt i barnehagen at det gjør ikke noe. Og savner jeg henne en dag jeg har fri, så henter jeg henne litt tideligere :)
Leverer henne mellom 8 og 9, og henter mellom 14.30 og 16.00 - alt etter som når jeg leverte henne.

Jeg syns det går veldig greit... Er 20 % sykemeldt akkurat nå da, er jo høygravid:). Men hun stortrives i barnehagen og jeg har egentlig aldri følt noen som helst dårlig samvittighet for at hun har full barnehageplass. Jeg jobber en kveld i uka, og da leverer jeg henne stort sett senere enn vanlig (i dag leverte jeg 10.30). Ellers har hun stort sett fulle dager, og virker aldri misfornøyd med det. Er glad når vi leverer og glad når vi henter! Og vi legger henne ikke kl 19 for å si det sånn, hun har lagt seg mellom 20 og 21, så da får vi likevel litt tid med henne etter jobb. Vi elsker jo helgene, da! :)

jeg jobba 100% frem til oktober 2010, snuppa begynte i bhg januar 2010, så kan jo svare på hvordan vi gjorde det da, og fortsatt gjør det i grunn[:)] nå jobber jeg 80%, fri hver fredag. snuppa har stort sett fri med meg, litt avhengi av om jeg skal noe, men er da kun noen få timer disse dagene.. jeg jobber i nabobygget til snuppas avdeling, veeeldig greit og praktisk..kort tid på henting/levering. sambo jobber 08.20-16.00 hver dag utenom torsdager da jobber han til 17.15/17.30 ca.

jeg jobber 4 forskjellige vakter i uka, ukene er aldri like, de rullerer i en 4 ukers turnus..
men sånn ser de ut:

06.45-13.15: sambo leverer til 08.00, jeg henter ca 14.00/14.30 (hun sover, jeg får handla,vært hos fysio, osv..)
08.00-14.45: jeg leverer når jeg begynner og henter når jeg er ferdig
09.15-16.00: jeg leverer ca. 09.00, henter 16.00
09.45-16.30: jeg leverer ca. 09.30, sambo henter ca 16.10

vi er veeeldig fornøyde med denne ordningen, får mye tid med snuppa og tid til et sosialt liv/kos etter jobb og middag, ikke minst... jeg har en del arb.tid utenom jobben (ubunden tid), tar det gjerne om kvelden eller en ettermiddag i uka..(mye adm. arbeid).  jobber jeg til 16.30 torsdager (hver 4.de torsdag) når sambo har langdag, henter som regel svigermor i 15 tiden. tror ikke jeg ville ha valgt å jobbe så snuppa måtte ha vært i bhg lange dager, den tiden er for dyrebar og hadde valgt å vente litt, til hun evt. ble større. har kun vikariat på denne jobben tom. august, så må på jobbjakt i vår, kanskje jeg bytter jobb med pendling på 1 time hver dag, men fortsatt får hun ikke alt for lange dager[:)]

Funker bra her. Det vanligste er at jeg leverer mellom 0730-0830 og at pappan henter ca. 1515. Men det hender han jobber skift innimellom og blir de leverte innen ni og hvis han henter da kl 1415. Minien sover jo en time om dagen også, tror ikke han merker om han er der i 6 eller 8 timer.
Vi prøver å ha kvalitetstid fra vi kommer hjem, lager middag sammen, spiser sammen, leker, barnetv, stelll og kosetid pluss koser oss masse og prioriterer barna i helgene.

Ser ut til at mange av dere jobber skift, og dere er dødsheldige. Da kan man trikse og mikse det til litt.

Jeg jobber fra 8:30-16 mandag-fredag samt annen hver lørdag. Hvis noen av jentene på jobben er syke eller har planer så jobber jeg til 17 ukedagene.

Jeg leverer henne i barnehagen om morgenen. Butikken min åpner ikke før 10, så jeg pleier å være med henne i barnehagen en halvtimes tid, så vi kjører først pappan på jobb klokka 8 og så i barnehagen som er like ved jobbene.

Så er jeg ferdig 16, og jeg og pappan går/kjører sammen opp til barnehagen og er der 16:15. Veldig sjeldent vi er hjemme før 16:30, og skal vi innom butikken er klokka fort 17:15 før vi er hjemme. Så lager vi middag, og spiser stort sett mellom 17-17:30. Det blir sent, og det siste måltidet hos oss blir da, i og med at hun legger seg 19. Har hun lyst på en yoghurt på kvelden så får hun det :)

Back
Topp