dere som jobbe ri bhg

tipp

Forumet er livet
Helt ærlig...Hva tenker dere hvis et barn ikke vil hjem dag etter dag etter dag.... Altså..når mor eller far skal hente og barnet ikek vil hjem?[8|]

Hun eldste vår holder på sånn.Joda..skal jo være glad fo at de koser seg i bhg,men hun gir jo på en måte et annet bilde og liksom...At hun ikek liker seg hjemme...at vi er stygge med henne..osv..Vi er ikek stygge med henne,men kan lett tolkes sånn,,[8|]

Hadde tenkt at hun koste seg i barnehagen, jeg. Tror det måtte ha vært tydelige signaler på at hun ikke trivdes med foreldrene om jeg skulle tolket det dithen! Som f eks at hun ga utrykk for mistrivsel o.l under lek og i samtaler.

snuppa mi også har netopp begynt med dette at hun ikke vil hjem,hun er 14 mnd.. jeg selv tar det positivt,jeg vet at hun trives utrolig godt i b.hagen,og at hun har begynt med dette viser det jo også[:)]  jobber også selv i b.hage da,og når jeg ser andre unger som ikke vil hjem,så tar jeg det bare positivt,det viser jo bare at ungene trives godt i b.hagen og har det utrolig kjekt[:)]

tenker ikke noe spesielt. Bare at de trives godt i barnehagen, sammen med oss som jobber der og med de andre barna[:)]

Det trenger du ikke å tenke. Vi som jobber i bhg vet at barna oppfører seg slik[;)] og det betyr bare at barnet har det fint i bhg, vil trasse mot foreldrene og lager litt opprør mot dere..
Det er veldig vanlig![:)]

ORIGINAL: Rebbie

Slapp av!! [:D]
Tenker ingen verdens ting- det er veldig vanlig!! [;)]

Tenker ing
en verdens ting- det er veldig vanlig!! [;)]

Jobber også i bhg,eldste jenten vår er sånn hun er 4 år,vil stort sett aldri hjem..jeg tenker ingenting over det og det gjør ikke de som jobber på avd hennes heller..

Jeg tenkte aldri noe negativt med at barnet ikke ville hjem, men når jeg tenker i ettertid
så er det jo litt skummelt å tenke slik også.. for det finnes jo hjem hvor barn ikke har det, men da ville
det kanskje blitt sett på oppførselen til barnet ellers også.. men nei, tenker ikke sånn, å gutten min vil ikke alltid
hjem.. [:D]

Jeg jobber ikke i barnehage nå, men dattern min på 4 er også sånn og jeg synes det er HELT SUPERT [:D]  For meg betyr det at hun trives og har det bra.

Takk for svar dere[:)][:)] Jeg vet at hun koser seg masse i bhg,så det er ikke noe problem[:)][:)] men har egentlig bare vært litt redd for hva de ansatte trodde egentlig siden hun mer eller mindre hver dag ikke vil hjem. Hun fyller 5 år i mars.

Men da roer jeg meg med den tanken[;)][;)] takker for svarene[:)][:)]

De ansatte tror ikke noe negativt!!  :)   :)   :)

hadde derimot barnet sett redd ut og virket redd, så hadde vi nok reagert. 
men ser jo forskjell. :)

Ofte så kan det handle om at barnet er opptatt og leker e.l. og det kan være vanskelig å godta at det må avslutte det, for å dra hjem.  Endringer kan være vanskelig for noen barn å godta.

ORIGINAL: lille*frø

tenker ikke noe spesielt. Bare at de trives godt i barnehagen, sammen med oss som jobber der og med de andre barna[:)]

ORIGINAL: lille*frø

sign[:)]

Tenker som så at dette er faser barn går igjennom - og de kommer gjerne i en alder hvor de trenger å utforske og leke mye i samspill med andre barn. Det passer dårlig at mamma eller pappa kommer og henter da [;)]
(Man ser også sammenhengen og hvordan det er ellers, men i de aller fleste tilfellene er slik atferd uskyldig [:)])

Godt å høre dere[:)] Hun mellomste kommer alltid løpende mot meg og roper mamma mens hun smiler,mens hun eldste hun vil ikke hjem[&:] men jeg kan le litt av det nå da[:)]Takk for betryggende ord dere[:)]

Tenker ikke over det...
Ikke det at ungene ikke koser seg hjemme, men skjønner godt at de vil være i bhg med masse leker og venner...

Men har et søskenpar, og foreldrene er litt rare og spesielle..
Når de ikke vil hjem, så tenker vi vårt... Men kun 2 av 80 [8D]
Skjønner godt at ungene ikke vil være med den morra hjem [8D][;)] 
Oida, nå var jeg stygg...

ORIGINAL: kolibri

Det trenger du ikke å tenke. Vi som jobber i bhg vet at barna oppfører seg slik[;)] og det betyr bare at barnet har det fint i bhg, vil trasse mot foreldrene og lager litt opprør mot dere..

Helt enig.. det er helt normalt.. de er som regel midt i en morsom lek når de blir hentet og da passer det ikke DEM å hjem riktig enda... men sånn er det mange barn som er i "hentetid". ikke tenkt så mye på det du ...

ORIGINAL: kolibri

Back
Topp