Dere som jobbar i BHG.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Gutten på snart 4 år sier att frøken M har sakt att han ikke får stå å tissa:eek:. Att han må sitta. E det noen grund till detta??
Tenkte spør her inne først å så evt spør i BHG efter ferie.

Min mann står ikke fordi det er lettere å tømme blæra når man sitter. Hvorfor det er sånn i bhg vet jeg ikke, men tror ikke det er noe negativt at gutter sitter å tisser.

Skjønner jo hvorfor de sier det... Hvis alle skal stå å tisse kan det bli mye gris særlig rundt de barna som ikke er vandt med det. Alt smitter i bhg. Jeg personlig pirker ikke på de barna som står å tisser men oppfordrer de som er vandt med å sitte til å fortsette med det

Om så mange små gutter som ikke kan å sikte skal stå må de vaske der sikkert tjue ganger om dagen om noen som sitter skal orke bruke der toalettet. Dessuten bør gutter og menn sitte av fysiske årsaker. Så bare bra at bhg innarbeider det?

Vi har ikke noen fast regel på det sånn egentlig.. Lar de som regel styre det selv såfremt de klarer å treffe ;) som nevnt av flere her så handler det mye om hygiene hvis de bes sette seg ;)

Vi har ingen regel på det så lenge de klarer å treffe, men jeg skjønner godt om noen har det.
Jeg pirker ikke om de er vant med å stå, men oppfordrer de til å sitte.

Ikke helt det samme men vi innførte sitteregel i 1klasse et år... Doen så ikke ut og måtte vaskes mange ganger pr.dag, så at dette skjer i bhg skjønner jeg godt ;)

Takk før svar allesammen . Da førstår eg. De har eg ikkje tenkt på ens. Da må me førklara før gutten att i BHG kan han sitta og hjemma stå å tissa :-).
Er før den selv og

Ikke helt det samme men vi innførte sitteregel i 1klasse et år... Doen så ikke ut og måtte vaskes mange ganger pr.dag, så at dette skjer i bhg skjønner jeg godt ;)
Dette gjorde vi sist jeg hadde 1.klasse og. Myyye søl!

De får lov til å stå så lenge de mestrer det. Men vi oppfordrer til å sitte. Både fordi de søler veldig når de står og fordi de tømmer blæra bedre når de sitter.

I barnehagen et det en del gutter som også glemmer å bæsje på do fordi de bare skal stå. Så er i min barnehage største grunnen pp at de skal sitte, men vi har aldri sagt til noen at det ikke er lov å stå

Jeg jobber i barnehage..De som vil sitte, får sitte, og de som vil stå får gjøre det...Er trening i det og tenker jeg...
Øye-hånd koordinasjon;) hihi...Øve seg på å se der de skal treffe, og konsentrere seg....Om det blir litt søl, så blir det det....Da kan de jo lære å tørke opp etter seg også?

Det er bedre å sitte å tisse. Han får tømt blæra bedre og det blir mi dre gris. Win, win situation :)

Ville ikke reagert på det :) Ungene har ikke vondt av å sitte og tisse selv om de er gutter. Blir nok en del bomming på toalettet i løpet av en dag om guttene står og tisser, kan jeg tenke meg...

Jeg jobber i barnehage..De som vil sitte, får sitte, og de som vil stå får gjøre det...Er trening i det og tenker jeg...
Øye-hånd koordinasjon;) hihi...Øve seg på å se der de skal treffe, og konsentrere seg....Om det blir litt søl, så blir det det....Da kan de jo lære å tørke opp etter seg også?
Syns det er ekkelt om de skal tørke opp selv... Ikke for det barnet som tørker, men for de som kommer etter på do... Kan ikke forvente at dem klarer å tørke så det blir rent etter dem når de går i bh. Jobber selv i bh, og selvom vi har ei som vasker doen hver dag, går jeg mange runder innom doen og tørker tiss og spriter doringen. Jeg oppfordrer gutter til å sitte, og det har også hendt jeg har sagt de må sitte når de er på do... pga tiss oppover veggene:eek:

Gutten på snart 4 år sier att frøken M har sakt att han ikke får stå å tissa:eek:. Att han må sitta. E det noen grund till detta??
Tenkte spør her inne først å så evt spør i BHG efter ferie.

Vi hadde aldri noen regler på dette der jeg jobbet, men det er jo mest hygienisk å sitte å tisse, så jeg forstår hvorfor bhg synes det er best.
Det er veldig greit å lære å gjøre det fra de er små, for å stå å tisse lærer de tidlig nok..

Back
Topp