Dere som ikke spiser svinekjøtt

Jeg synes noe smaker drit, mens andre ting er gode. Så her er erfaringen litt variert.

Men synes å minne at noen mener det er så dårlig for kroppen å spise det...

Griser svetter ikke ut giftstoffer, det lagres i stedet i musklene - som jo er det kjøttet vi spiser.

Mennesker med revmatiske lidelser kan ofte få sterkere smerter av å spise svin...

Jeg spiser svin en sjelden gang, for jeg liker det - men prøver å holde meg til kylling og fisk[:)]

har leddgikt

Jeg kan ikke spise svin for da blir jeg bare veldig dårlig...Sterke leddsmerter i hele kroppen og det pleier å vare i 2-3 dg...så det er min grunn for å ikke spise svin

Fordi jeg ikke tåler det.
Slet fra jeg var liten med diare etter nesten hvert eneste måltid, var skikkelig dårlig etter middager feks.
Spurte legen min om det kunne være gluten/laktose eller annen allergi men neida, var frisk jeg [:'(]
Så en dag var det en som ba meg kutte svinekjøttet i noen uker og se om det hjalp. Gjett om [:D] Og siden favorittpålegget var ost og skinke, og det gikk mye i svin til middag så var det ikke rart jeg var mye dårlig.

Så lenge jeg holder meg unna nå så har jeg det supert. Har prøvd meg på en slice med bacon el. en gang eller to, ender opp på do med sterke magesmerter og kaldsvette og føler meg kjempesyk. Så motivasjonen for å holde meg unna er sterk.
Savnet det til å begynne med, spesielt egg og bacon, men nå syns jeg ikke det smaker like godt som jeg husker. Eneste jeg savner er prisen på svinekoteletter som er grisebillig (hihi) i forhold til annet kjøtt.

ORIGINAL: Fjärild

Griser svetter ikke ut giftstoffer, det lagres i stedet i musklene - som jo er det kjøttet vi spiser.

Mennesker med revmatiske lidelser kan ofte få sterkere smerter av å spise svin...

Jeg spiser svin en sjelden gang, for jeg liker det - men prøver å holde meg til kylling og fisk[:)]

Viste jeg ikke - JAIKS [&:]

fordi det smaker binge[:'(] desuten svetter ikke svin, så alle giftstoffenr lagres i musklene. ÆSJ.
jeg har me og ble myyyyye bedre da jeg slutta å spise svin. det sier jo litt.
hender jeg spiser bacon eller pølse, men blir dårlig av det så prøver å unngå det

Blir skikkelig dårlig i magen når jeg spiser det, så har ikke spist det på 4 år. Myyyye bedre[:)]

ORIGINAL: Fjärild

Jeg har ikke spist svin på ca 12 år, grunnet det som står over her, som og gjør at jeg synes det er ekkelt!

Fordi det smaker og lukter møkk, griser svetter ikke, så de har høye nivåer av urea og andre avfallsstoffer i kjøttet sitt noe som fremkaller og provoserer mange sykdommer hos mennesker, mange grisebønder bruker ekstreme mengder antibiotika. Får man først spolorm i et grisefjøs, har samtlige griser det fra de blir født til de slaktes. De får bare en vaksine når de blir født for å holde det i sjakk så de ikke dør av infeksjonen før de kan slaktes. Svinekjøtt kan inneholde trikiner som er en nasty, nasty parasitt. Det er ganske kjent at folk som plages med leddgikt, spesielt urinsyregikt bør unngå å spise svinekjøtt fordi det forverrer plagene. Regelmessig inntak av svinekjøtt forhøyer blodtrykket. Svinekjøtt er ikke sunt. Det inneholder mindre synlig fett, men fordi svinekjøtt består av såkalt intracellulært fett, er det likevel fetere enn andre typer kjøtt og intracellulært fett gir fort uønskede effekter på det skadelige kolesterolet i kroppen.

Her er en bra link som også forklarer en del av grunnene til hvorfor svinekjøtt ikke er menneskemat.

http://www.bibelensier.no/Dokumenter/svinekjotterikkemenneskemat.htm

Jeg hadde mange bedre linker før, men jeg finner dem ikke igjen..

ORIGINAL: Sicily

Fordi det smaker og lukter møkk, griser svetter ikke, så de har høye nivåer av urea og andre avfallsstoffer i kjøttet sitt noe som fremkaller og provoserer mange sykdommer hos mennesker, mange grisebønder bruker ekstreme mengder antibiotika. Får man først spolorm i et grisefjøs, har samtlige griser det fra de blir født til de slaktes. De får bare en vaksine når de blir født for å holde det i sjakk så de ikke dør av infeksjonen før de kan slaktes. Svinekjøtt kan inneholde trikiner som er en nasty, nasty parasitt. Det er ganske kjent at folk som plages med leddgikt, spesielt urinsyregikt bør unngå å spise svinekjøtt fordi det forverrer plagene. Regelmessig inntak av svinekjøtt forhøyer blodtrykket. Svinekjøtt er ikke sunt. Det inneholder mindre synlig fett, men fordi svinekjøtt består av såkalt intracellulært fett, er det likevel fetere enn andre typer kjøtt og intracellulært fett gir fort uønskede effekter på det skadelige kolesterolet i kroppen.

Her er en bra link som også forklarer en del av grunnene til hvorfor svinekjøtt ikke er menneskemat.

http://www.bibelensier.no/Dokumenter/svinekjotterikkemenneskemat.htm

Jeg hadde mange bedre linker før, men jeg finner dem ikke igjen..

å fytti, der ble jeg tidobbelt overbevist. ikke at jeg trengte det,- jeg spiser aldri svinekjøtt i utgangspunktet.. men fyyyyy fysjom!

Jeg har et par meget gode svinekjøtt-oppskrifter til dere som ikke liker smaken[:D][:D][:D]

btw svette er vel ikke det værste man kan spise???

okeeeei, gira er herved ferdig med å spise svinekjøtt[:'(]

ORIGINAL: gira

okeeeei, gira er herved ferdig med å spise svinekjøtt[:'(]

hahaha!! ja det skjønner jeg!! når venner spør meg hvorfor jeg ikke spiser det så spør jeg dem først om de har lyst til å slutte å spise svin! hvis dem ikke har det så forteller jeg dem ikke hvorfor[8D]

ORIGINAL: movedMadoc

Jeg har et par meget gode svinekjøtt-oppskrifter til dere som ikke liker smaken[:D][:D][:D]

btw svette er vel ikke det værste man kan spise???

hihi, jooo, det må vel strengt tatt være noe av det verste man kan spise. avføring er jo kanskje verre da, men.. vil helst ikke ha i meg svineriet, så ingen oppskrifter på denne dama![:D]

Back
Topp