Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Fjärild
Griser svetter ikke ut giftstoffer, det lagres i stedet i musklene - som jo er det kjøttet vi spiser.
Mennesker med revmatiske lidelser kan ofte få sterkere smerter av å spise svin...
Jeg spiser svin en sjelden gang, for jeg liker det - men prøver å holde meg til kylling og fisk[:)]
ORIGINAL: Fjärild
Griser svetter ikke ut giftstoffer, det lagres i stedet i musklene - som jo er det kjøttet vi spiser.
Mennesker med revmatiske lidelser kan ofte få sterkere smerter av å spise svin...
ORIGINAL: Sicily
Fordi det smaker og lukter møkk, griser svetter ikke, så de har høye nivåer av urea og andre avfallsstoffer i kjøttet sitt noe som fremkaller og provoserer mange sykdommer hos mennesker, mange grisebønder bruker ekstreme mengder antibiotika. Får man først spolorm i et grisefjøs, har samtlige griser det fra de blir født til de slaktes. De får bare en vaksine når de blir født for å holde det i sjakk så de ikke dør av infeksjonen før de kan slaktes. Svinekjøtt kan inneholde trikiner som er en nasty, nasty parasitt. Det er ganske kjent at folk som plages med leddgikt, spesielt urinsyregikt bør unngå å spise svinekjøtt fordi det forverrer plagene. Regelmessig inntak av svinekjøtt forhøyer blodtrykket. Svinekjøtt er ikke sunt. Det inneholder mindre synlig fett, men fordi svinekjøtt består av såkalt intracellulært fett, er det likevel fetere enn andre typer kjøtt og intracellulært fett gir fort uønskede effekter på det skadelige kolesterolet i kroppen.
Her er en bra link som også forklarer en del av grunnene til hvorfor svinekjøtt ikke er menneskemat.
http://www.bibelensier.no/Dokumenter/svinekjotterikkemenneskemat.htm
Jeg hadde mange bedre linker før, men jeg finner dem ikke igjen..
ORIGINAL: gira
okeeeei, gira er herved ferdig med å spise svinekjøtt[:'(]
ORIGINAL: movedMadoc
Jeg har et par meget gode svinekjøtt-oppskrifter til dere som ikke liker smaken[:D][:D][:D]
btw svette er vel ikke det værste man kan spise???