Dere som ikke liker hallowen

Nei det gjør jeg ikke. Liker ikke slike dager. Liker å feire kjærlighet på alle andre dager.:)

Påskeharen skrev:
For vår del spiller det ingen rolle hvor tradisjonen kommer fra - vi bor alle på samme jord, vi feirer når vi har lyst, og vil barnet vårt feire noe skal h*n få lov.

Og ja, vi feirer valentinsdagen, den må ikke være stor. Hadde jeg fått bare frokost i senga eller et kyss hadde jeg vært fornøyd. Krever ingenting av mannen min, han er alt jeg trenger.

Det synes jeg var fint sagt :) Er helt enig med deg!

Unnimamma91 skrev:

Påskeharen skrev:
For vår del spiller det ingen rolle hvor tradisjonen kommer fra - vi bor alle på samme jord, vi feirer når vi har lyst, og vil barnet vårt feire noe skal h*n få lov.

Og ja, vi feirer valentinsdagen, den må ikke være stor. Hadde jeg fått bare frokost i senga eller et kyss hadde jeg vært fornøyd. Krever ingenting av mannen min, han er alt jeg trenger.

Det synes jeg var fint sagt :) Er helt enig med deg!

Takk, Unnimamma91 emoticon

Nei, det gjør jeg ikke.

MEN; det finnes faktisk flere grunner til og ikke like Halloween enn at det ikke er noen norsk tradisjon altså!

*Xc1t3* skrev:
Feirer dere valentinsdagen??  bare nysgjerrig, siden det faktisk ikke er en norsk tradisjon det heller... 

Nei absolutt ikke!

Vi feirer den ikke, men er jo koselig om vi får til en ekstra god middag ol for bare oss to.. Men det kan like gjerne skje en annen dag! ;P
Som mange andre nevner her så er det jo to vidt forskjellige høytider, jeg liker ikke å skulle starte mørketiden med å dra frem alt det skumle og feire de døde med ekle kostymer!! :S
Da ser jeg heller frem mot jul og fokuserer på det hyggelige. Sånn sett holder det lenge med Lucia-dagen.. ;P

Nå er det ikke slik at jeg ikke LIKER Halloween, men jeg syns det er tull at vi har begynt å feire det slik vi gjør. Mulig Halloween ikke kommer fra USA, men ingen kan si at ikke vår "feiring" er en kopi av slik vi tror de gjør det i USA, observert i serier og filmer.
Jeg syns det ser gøy ut, men jeg syns det er å plage andre slik man feirer det med å gå rundt og tigge snop. Da er Halloweenfester noe jeg mener er et bra alternativ. Mye moro og man plager ingen som velger å ikke delta på feiringen.

For å svare på spørsmålet ditt:
Nei, vi feirer ikke Valentines heller.

giggsy skrev:
Valentinsdag forbigår i stillhet her, akkurat som morsdag, farsdag, Halloween og Thanksgiving når de ha klart å presse det og nedover ørene på nordmenn.

Hehe, vi feirer igrunnen ingen av dem vi heller.
Jeg er vokst opp med at mamma og pappa hadde et kakestykke til seg, meg og broren min på morgenen på fars-/morsdag i tillegg til kaffe på sengen.

Halloween liker jeg ikke fordi jeg ikke synes noe om de gyselige kostymene unger skal kle seg i, forventningene om å få godteri og hærverk på husstander.

Thanksgiving har jeg ikke vært i nærheten av å feire engang, er helt unaturlig for meg.
Valentinsdagen feiret vi de to første årene vi var sammen, med en middag ute - men det kokte bort.

Nei. Er en stor tøysedag det også. Feirer heller ikke morsdag eller farsdag. Liker ikke alt dette kjøpepresset fra butikkene. Det er jul og bursdager ofte nok for å dekke mitt behov for shoppegalskap.

*Xc1t3* skrev:
Feirer dere valentinsdagen??  bare nysgjerrig, siden det faktisk ikke er en norsk tradisjon det heller... 

nei.   det gjør vi ikke.

vi feirer ikke halloween, men allehelgensdag.  vi minner våre døde =(

Jeg bodde en periode i USA, da syntes jeg det var fantastisk å få oppleve både Halloween og Valentines day (og alle de andre dagene som feires der)
Men det var der... I Norge markerer vi ingen av de dagene. Mens småen er for liten til å forstå, slukker vi utelysene 31. oktober. Når han blir gammel nok til å ønske å bli med, skal han selvsagt få lov.
Julebukker derimot, er hjertelig velkomne hos oss :)

Back
Topp