Dere som ikke jobber..

Fru Fryd

Gift med forumet
Er dere ikke redde for å ende opp som minstepensjonister eller er det en tanke som ikke har slått dere?

Tenker ikke på de av dere som er ufrivillig arbeidsledige, men dere som konsekvent velger å være "husmor" uten lønn.

Er man sykemeldt opparbeider man seg pensjonspoeng så det er heller ikke i tanken min!

har vel egentlig ikke tenkt så mye på det.... har ikke konsekvent valgt å gå hjemme heller. og skal forhåpentligvis ut i jobb igjen på et tidspunkt, men mest sannsynlig ikke 100%.

skal leve på gubben til jeg dør hadde jeg tenkt...

sånn bortsett fra det så har jeg jobbet i mange år og skal begynne å jobbe når jeg er ferdig å studere.. [;)]

Ja, det er klart, men så er det ikke alle som velger å være arbeidsledige.. [8|]

De fleste jobber vel en eller annen gang?

Går på skole... og er bare 24år.
Så det har jeg jammen ikke tenkt veldig på enda.

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: Sicily

Ja, det er klart, men så er det ikke alle som velger å være arbeidsledige.. [8|]

Hun sikter nok ikke til dem som er ufrivillig arbeidsløse.

HVem vet.. Hun skriver jo ikke noe om det.

ORIGINAL: Undrer

Tenker du på de som er hjemme et par år? Eller andre?

et par år er vel ikke så ille, men de som konsekvent velger å være "husmor"

nei, det er det så klart ikke.. tenker mest på de som velger det :) får legge det til i innlegget..

jeg går hjemme... men uten min vilje... yrkeskade.... venter på en erstatning på runt 2 mill.... hadde d kje vert for den hadde eng nokk tenkt på det ja.....

Hun sikter nok ikke til dem som er ufrivillig arbeidsløse.

HVem vet.. Hun skriver jo ikke noe om det.

Sunn fornuft, og manglende kverulerings-gen gjør at jeg tror det.

Fantastisk!! :)
Som nevnt, mener selvfølgelig de som konsekvent velger det. Har endret innlegg!

ORIGINAL: snorkfrøknå

jeg går hjemme... men uten min vilje... yrkeskade.... venter på en erstatning på runt 2 mill.... hadde d kje vert for den hadde eng nokk tenkt på det ja.....

så flott at du får erstatning!

2 mill er ikke mye på et helt arbeidsliv, men selvfølgelig bedre enn ikkeno! man opparbeider seg heller ikke pensjonspoeng av det..

ORIGINAL: catgun

2 mill er ikke mye på et helt arbeidsliv, men selvfølgelig bedre enn ikkeno! man opparbeider seg heller ikke pensjonspoeng av det..
nei , det er ikke mye... får 9000 av nav i mnd utenom da.... men det er liksom det at vi kan legge oss opp en del penger da vi kje har lån på huset etter jeg får di......

Ufrivillig hjemmeværende. Ja, jeg tenker på det, ofte. Ikke lang tid som skal til utenfor arbeidslivet før du er minstepensjonist.

Det er derfor så mange eldre damer idag sliter økonomisk for de er minstepensjonister.. Før skulle kona være hjemme mens mannen jobbet og når han døde og ho satt igjen da uten å ha jobbet ble pensjonen dårlig desverre!

Har jobbet noen år, er langtidssykemeldt men har planer om å jobbe igjen[:)] blir ikke rik på å være minstepensjonist nei..

ORIGINAL: catgun

Ja, gni det inn.. Hun syns sikkert det er kjempekult å ha havnet i denne situasjonen.

ORIGINAL: Rebecca85

Det er derfor så mange eldre damer idag sliter økonomisk for de er minstepensjonister.. Før skulle kona være hjemme mens mannen jobbet og når han døde og ho satt igjen da uten å ha jobbet ble pensjonen dårlig desverre!

Har jobbet noen år, er langtidssykemeldt men har planer om å jobbe igjen[:)] blir ikke rik på å være minstepensjonist nei..

Det er helt sant!

Idag ligger en enslig minstepensjonist på under 12 000 brutto i mnd.. er begge minstepensjonister har de en samlet bruttoinntekt på 22 100 og er du gift med en som ikke er minstepensjonist og du selv er det får du bare en bruttolønn på 9600!! det er ikke stort å klare seg på gitt!!

Takk gud for at jeg har vært fornuftlig nok til å forsikre meg, sambo og barnet med en uførepensjon! Vi er garantert sikret å ikke bli det uansett hva som skulle skje!

Back
Topp