Dere som ikke jobber..

Har rett som det er hjemmedager hvor vi koser oss litt ekstra :)

Det er aldri problem å få de i bhg da, aldri gråting eller sutring men de sier at de aller helst vil være hjemme me mamma:p i bhg er det trygge barn som er med i alle aktiviter :) noen ganger når jeg henter å de nettopp har begynt med en ny leke (Lego,perle etc.) Hender det at vi må megle litt for å få de med. Tilbyr da å ta frem en gøy leke hjemme før vi begynner på middagen å da går det oftest greit :)
Åja nei da er det jo ikke noe problem. :) Deilig å kunne være hjemme også da og ikke måtte gå i bhg hver dag :)

Jeg er hjemme med baby, har en skolegutt og en i bhg. Leverer i bhg og på skolen hver morgen. Han i bhg er en ekstremt aktiv 2 åring, så det er en prøvelse å være hjemme alene med han og baby, så han går i bhg hver dag. Jeg liker ikke å måtte sette en til side, og 2åringen liker det heller ikke, så det er ikke noe gøy å være hjemme da :p blir mye skriking!

Nå er jeg sykemeldt, og i temmelig dårlig form, så nå er 4-åringen fast i barnehagen 4 dager i uken. Pappaen leverer før han drar på jobb, og noen dager sover jeg nesten helt til jeg skal hente kl 13. Det er bare hvis vi har spesielle avtaler at jeg holder henne hjemme utenom den faste fridagen. (Har 80% plass.)

Til vanlig jobber jeg deltid på kveld, og da har ungene stort sett vært i barnehage ca 3 dager i uken. De blir så fort store, så det er bare å nyte småbarnstiden når man kan være litt fleksibel. :) Eldste min har begynt på skolen nå, en helt ny hverdag, og jeg er veldig glad for at vi utnyttet friheten til å ha mange fridager sammen når vi kunne. :) Her har vi f.eks. vinter bare ca 2-3 dager i året. Når man da våkner en morgen og ser snø, så synes jeg det har vært deilig å kunne ringe barnehagen og si at ungene ikke kommer, og heller ta hele dagen i akebakken. :) Eller kaste alle andre planer, og dra rett på stranden første sommerdag med litt sol. :) Er man hjemme på dagtid, så synes jeg man bare skal nyte muligheten til å kose seg mye hjemme med barna. :)

Mye fri, 1-2 ganger i uken, + at de blir hentet 13.30. Som regel er det pappaen som tar dem med, de er våkne likevel. Synes det er "mer styr" å drasse med 3 unger 2 ganger i løpet av 5 timer enn å ha de hjemme :)

Koser oss med friheten :D

Mine har en pappa som er hjemme annenhver måned. Da hender det at de tar litt fri. Gjerne en av gangen. Kvalitetstid alene med pappa :)

Back
Topp