Dere som ikke har utdanning, hva jobber dere med?

*Sprell levende*

Betatt av forumet
Jeg har utdanning men er lei av det jeg driver med (er gravør, jobber på verksted og i gullsmed) og tenkte å finne på noe annet. Da jeg ikke aner hva det andre er har jeg søkt litt her og der. Orker ikke begynne på skole uten å brenne for det så må bli en annen jobb. Derfor lurer jeg:

- Hva jobber dere med?
- Trives du?
- Kommer du til å ta utdanning innenfor yrket?
- Hva har du i lønn?

Jeg jobber som konsulent i politiet.

Trives kjempebra! Spennende jobb!

Kommer ikke til å ta utdannelse innen det yrke nei.

Tjener ikke fett i Staten..men greit nok.. nok av andre fordeler[;)] Men har vel rundt 320 000

Jobber i daglivarebutikk. Veldig fornøyd med det,er kjekt å jobbe der,men er bare midlertidig.
Har lyst på bli sjef jeg hehe,men tar det som det kommer.
Har bare 120 kr timen,men går snart opp i lønn.

Har litt utdanning,men kom meg aldri i lære pga graviditeten,og tror ikke jeg begynner i lære eller kommer til å gå på skole,så får bare jobbe meg opp i gradene[;)]

Jeg har utdanning som apotekteknikker, men har ikke fått jobb enda innom min utdanning..
Har jobber hos rema 1000 i 8 år og har trives veldig der.. Glemte å ta med lønna...
Jeg tjener 128.38,- i timen.. Men denne mnd så har den gått opp, vet ikke hvor mye..

Til en ny sjef tok over.. Er ny sykemeldt til jeg går ut i perm..
Kommer til å søke etter jobb senere..

Skole... Nei har ikke kropp til å sitte i ro, og lære,...

Jobber i matbutikk som ass. bs. Trives veldig godt, man har passe med ansvar og alltid noe å henge fingra i[:D] Har ca 27.000 i mnd.

ORIGINAL: *Sprell levende*

- Hva jobber dere med? SFO-leder, lærervikar og assistent
- Trives du?Ja, stortrives[:)]
- Kommer du til å ta utdanning innenfor yrket? Har egentlig litt lyst, men aller mest lyst til og bli sykepleier, en gang i fremtiden[;)]
- Hva har du i lønn?har bare 55,7% fast stilling akkurat nå, men stiger til ca 75 % til høsten.Har utbet. ca 15-16000 i mnd. Får ganske bra betalt for lærervikar timene mine(200 kr) så varierer etter hvor mange slike timer jeg har i mnd[:)]

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

Jobber i barnehage... Begynte som vikar, så assistent, nå er jeg ped. leder på disp.. Og det frister å utdanne meg til barne og ungdomsarbeider/førskolelærer. Men jeg vet ikke om jeg klarer å sitte på skole benken flere år[:'(] Tjener 310 000 akkurat nå (men bare 233 000 som assistent..) Men er jo mange fordeler med f.eks ferier/avspaseringer, fri hver kveld/helg og helligdager osv... Passer bra med små barn hjemme..

Men jeg håper at "ped leder på disp" på CV`en vil skaffe meg flere spennende jobber senere uten å utdanne meg[:D]

Trodde ikke du lunne få være pedagogisklærer jeg når du ikke har utdanning?

Back
Topp