dere som ikke har noen utdanning

lille olle bolle

Glad i forumet
hvilken jobb har dere?hva tjener dere og ikke minst trives dere?

jeg går nå første året som førskolelærer.jeg er sliten og lei, og føler meg ikke som noe god mor:( jeg har 2.5år i gjenn på skolen og vet ikke engang om det er ped leder jeg vil bli:S og ikke minst en total på ca 300 000kr i studielån. så jeg vurderer å droppe ut av skolen og finne meg en grei jobb i stedenfor

du kan jo jobbe så ta eksamener o.l på fritiden?! 

er mange studier du kan ta ved å bare melde deg opp til eksamen og de få gangene du må ha "praksis" eller andre obligatoriske ting så kan du bruke ferien eller søke om permisjon fra jobben. mange studier tilbyr også ekurs så da får du ta de kursene/seminarene som er obligatoriske på nettet. 

ja men da er jeg jo like langt.hehe. jeg jobber ikke vedsiden av studiene nå, så blir jo ikke lettere å jobbe fullt + utdanning i tillegg:S tenker jo at det blir enda verre...

det jeg tenker på er rett og slett å slutte på skolen og finne meg en grei jobb i stedenfor:) vet ikke om jeg har lyst å bli ped leder.var 3 uker i praksis i høst og skal 3 uker nå. og jeg kjenner at jeg egentlig ikke vil :( er plassert i en kjempe fin barnehage med sypre barn og ansatte, men likevell så kvir jeg meg.

har jobbet som assisent i 3 år tidligere.

Jobber på kontor i statlig sektor.
Ikke fantastisk lønn, men "bra nok", og jeg trives.

Ungdomsklubb og avlastningsbolig.
ELENDIG lønn!

du må jo ikke fullføre førskoleutdanningen om du ikke vil bli det? Du kan jo bruke noen av fagene du har tatt som de valgfrie fagene og så heller flytte deg over på noe annet til neste år? Altså, alle utdanningene har jo valgfrie fag, så da kan jo du bruke studiepoengene du tar nå som de "valgfrie fagene" om du velger en annen utdanning istede ? :)
Jeg ville ihvertfall tenkt meg godt om før du dropper ut for å jobbe uten utdanning. Det er noe drit å ikke være utdannet.. Det er jo stort sett butikk jobber man får uten utdanning, og det er vel ikke så kult i lengden..
Lykke til med valget ihvertfall :)

Jobber som assistent i barnehage...er kanskje feil å si at jeg ikke har utdannelse, for har tatt ganske mye forskjellig over nett og på kveldsstudie...men har ikke en full utdannelse som gir et navn. Siste eksamen jeg hadde var barne og ungdomsarbeider, etter studie tatt over nett. Nå bare jeg jobber jeg og samler praksis slik at jeg en gang kan ta fagprøven. Begynte på lærerstudie, og droppet ut etter 2 år. Trivdes ikke i praksis, eller på skolen. Det er surt å betale på lånet nå...så hadde jeg vært deg hadde jeg nok droppet ut før lånet ble for høyt. Du kan jo bare begynne på nytt om du ombestemmer deg. Det du evt kan gjøre er å søke 1 års permisjon fra studiet og finne en jobb...da har du god tid til å tenke gjennom hva du vil gjøre. Jeg frå mellom 10 -12 000 utbetalt i  mnd i en 60 % stilling. Bor på landet så her er det ikke så dyrt så føler meg bra rik jeg.

Eg er litt som deg.. veit ikkje kva eg ønsker å utdanne meg som.. ;p har ingen ønsker:p Så for tida jobber eg som restaurantsjef, har 145 kr i timen.. Heh;p Eg er heilt blank ang. Utdannelse videre.. og har heller ikkje lyst å flytte på meg, så for å ta utdannelse her må eg bli sj.pleier eller ingeniør:p eventuelt nettstudie :p

Bolig for psykisk utviklingshemmede. Trives veldig :D Har 135kr i timen, pluss helge/kvelds/natt tillegg og klarer meg helt fint på det :)

Jeg er for tiden hjemmeværende med barn og mottar omsorgslønn. Ingenting å skryte av, 4000kr i måneden før skatt. 

Jeg drømmer om å få startet på utdannelsen fra høsten av, for jeg vil virkelig ha en utdannelse å støtte meg til, en jeg kan bygge videre på og som en sikkerhet. Jeg vet at det kommer til å bli tøft. Nå venter vi nummer to og den utdannelsen jeg skal ta vil ta 4-6år fordi jeg må ta generell studiekompetanse først. Det kommer til å bli litt studielån, i tillegg til at jeg allerede har 60000 fra en privatskole jeg var for dum til å la være å gå.

Jeg ville fullført, eller undersøkt om du kan gå en annen vei slik at du allikevel får en utdannelse og kanskje også det blir noe du heller vil enn pedagogisk leder?

Hvis ikke du ønsker å jobbe som pedleder ville jeg sluttet tvert. Det er ikke mange andre muligheter med førskolelærerutdanningen.

lille olle bolle skrev:
hvilken jobb har dere?hva tjener dere og ikke minst trives dere?

jeg går nå første året som førskolelærer.jeg er sliten og lei, og føler meg ikke som noe god mor:( jeg har 2.5år i gjenn på skolen og vet ikke engang om det er ped leder jeg vil bli:S og ikke minst en total på ca 300 000kr i studielån. så jeg vurderer å droppe ut av skolen og finne meg en grei jobb i stedenfor

Stoppa etter videregående her.
Jobber på en logistikkavdeling på Kongsberg Martime inne i Teknologiparken. Årslønna mi er 371.000, og vi stiger rundt 10-15.000 i året utenom bonuser og andre goder. Kan jo ta fagbrev og stige mer i lønn, men da må man først ha jobba der i 5 år (blir trekt for sv.skapspermisjoner osv) Trives veldig bra, for jeg liker godt å ha en jobb med fleksitid, kun dagjobbing og ikke noe helgejobb. Har jobba endel i butikk, og det er så deilig å slippe kunder og ikke måtte forholde seg til og være avhengig av andre, men styre dagen sin helt selv sålenge jobben blir gjort.

Jobber som butikkmedarbeider [fast hver fredag] og har da 132.50 kroner i timen. Og om eg trives? Jaaaaa. Gleder meg til hver fredag og evt. andre dager de trenger meg. Koselig liten butikk med kun to andre ansatte.

Og så er jeg ansatt som tilkallingshjelp som renholder. Har allerede jobbet 3 timer 2 ganger siden jeg ble ansatt [forrige mandag], så er kanskje håp at det blir litt. Aner ikke hva jeg får i timen egentlig. Men hun som egentlig vasker på den plassen jeg vasket, får 129... :)

Så kanskje noen her vet om timeslønnen blir annerledes når jeg er på tilkalling?? :)

da jeg jobbet så jobbet jeg som renholde rog hadde 152.30kr i timen, men hadde da 10års ansinitet,mener statlønna ligger på rundt 137kr timen
Jeg trivdes med jobben kom ut blandt folk i forskjellige sektorer

Jobber som vikar på sykehjem. skjermet avdeling! ¨Tjente i fjor 240.000, klarer oss godt med det!

Jobber i klesbutikk, har 160 kr timen. Men vil gjerne ha en utdannelse og vurderer å begynne på UIA til høsten. Jeg er 31 år, og aner ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor...

Jeg ville også sluttet tvert om jeg var deg og ikke ville bli ped leder. Du vil ikke heller gå lærerutdanning? Da har du litt flere valg... Jeg ville aldri gått på førskoleutdanning. Jeg har jobbet som assistent, og vet at de som er ped ledere (med unntak av litt kontorarbeid og mye mer ansvar) også vasser rundt i søla, spar i sandkassa og tørker bæsj. Samme jobben, de har bare gått tre år på høyskole for å gjøre det...

Jeg jobber i Staten! Har en kjempespennende jobb;)

Om jeg hadde jobbet 100%.. så hadde jeg hatt en inntekt på ca 360 000 kr.

Tjener jo litt mindre enn de som jobber i det private.. men alikevel masse goder ved å jobbe i Staten!;) Skal aldri ut av Staten!

har ikke jobb og får heller ikke noed, hadde assistent i bhg men måtte si opp da vi flyttet og etter dte får jeg ikke noe søker på alt som er men får ikke napp :(

Lykkeliky skrev:
Hvis ikke du ønsker å jobbe som pedleder ville jeg sluttet tvert. Det er ikke mange andre muligheter med førskolelærerutdanningen.

Lærer  i småskolen...

jeg har heller ikke noe utdanning og vet egentlig ikke hva jeg skal bli hehe jeg er 33 år...
jeg har jobbet på sykehjem og jobber nå litt som tilkallingsvikar til bhg gjennom manpower, men kjenner på meg at det er ikke det jeg vil og har fått sykehjemsjobbing opp til halsen.
har egentlig litt lyst på kontorjobb, men vet ikke hva jeg kan søke på og hva jeg kan gjøre uten utdanning...

Back
Topp