Dere som IKKE har hatt barnevakt enda...

Maria777

Forelsket i forumet
...når hadde dere tenkt å tørre å overlate nurket til noen andre?

Her har Mini aldri vært alene med noen andre enn mammaen eller pappaen sin, og jeg har svært anstrengt forhold til tanken. Spesielt mine svigerforeldre som er veldig pågående og masete om å passe. Foreløpig er det ikke noe vanskelig å si nei, for jeg fullammer og Mini tar vil ikke ta flaske, men når vi begynner med mer fast føde regner jeg med at masingen kommer til å tilta. Hvilke unskyldninger kan man benytte seg av da????

jeg har heller ikke hatt barnevakt til vesla mer enn et par timer mens jeg har vært på trening f.eks
og det er ikke noe problem, men jeg skjønner jo ikke helt hva som er problemet med å la foreldrene til mannen din passe barnebarnet sitt da...

greit de maser, men det er jo ikke unormalt å la besteforeldre passe barnebarna...
så syntes ikke du skal være sååå anstrengt ..
vil du ikke at babyen din skal kunne føle seg trygg hos andre også?
desto lengre de holdes borte fra så nær familie desto verre blir det den dagen du faktisk trenger barnevakt...

syntes det virker litt egoistisk å "nekte" besteforeldre det jeg.... men det er min mening da

om det er snakk om overnatting er det en annen sak.
jeg kommer ikke til å la vesla sove der på lenge fordi jeg rett og slett hater foreldrene hans og omvendt...
men jeg lar de passe barnebarnet sitt om meg og sambo trener f,eks....

det skal ikke gå utover vesla at vi hater hverandre.

så her blir det mamma som vesla skal sove hos først :D
men vet ikke riktig enda når det blir da...

Det viktigste er at du er trygg og komfortabel med å overlate ansvaret, - og er du ikke det så er det bare å vente[;)]

Vi skal ha barnevakt for frøkna for første gang på lørdag, da skal vi til Bergen og frøkna skal overnatte hos mine foreldre.

Det er selvfølgelig litt spennende, men de har vært så mye sammen med henne at hvis det er noen som burde klare det så er det dem[:)]

... snuppa ble 5 mnd i går så hun begynner jo å bli stor[:D]

jeg personlig synes det er viktig for mor og ikke minst barn å være litt fra hverandre. selv om det bare er snakk om noen timer her og der.. Mira bjynte nå plutselig å bli veldig skeptisk og redd for alle andre enn meg, (har gått fint tidligere å la basteforeldre osv passe henne) og jeg synes det er kjempe stress at hun kun skal være hos meg. Så jeg hadde latt besteforeldre osv fått passe barnet så mye di har lyst[:D] går jo fint selv om du ammer..en ammer jo ikke hele dagen og kvelden[;)]

ble litt langt dette..[8D]

Vi har ikke hatt pass til minste mann enda og nesten ikke pass til mellomste heller, vi har ikke problemmer med at de er skeptisk eller avhengig av oss som foreldre noen av barna...
Jeg tenker at når man har barnepass så skal man kose seg og ha det hyggelig ikke gå hele tiden å føle ubehag og ville hjem..

Når det kommer til besteforeldres og familiens rett til å bli kjennt med barna kan vel de bli kjennt selv om de ikke passer dem vel... er fritt frem å komme på besøk, hvorfor skal foreldrene på død og liv ut av huset eller vekk for at de skal  bli kjent?!

som Bran nr 4 sa Trenger man ikke pass så trenger man det ikke så sant er det [:)]

Svigers spør meg hver eneste gang vi ses om de snart kan få være barnevakt (og da er det snakk om overnattingsbesøk)[&o]

Jeg skjønner jo at de gjerne vil, men jeg er absolutt ikke klar for det enda... Nå ammer jeg jo, men hvis jeg fortsatt ikke er klar når jeg ikke ammer lengre kommer jeg bare til å si at jeg ikke er helt klar for å være borte fra lillemann over natten enda, og håper at de respekterer det [:)] Hvis ikke de respekterer det, så kommer nok sambo til å si klart ifra til dem... [;)]

Så, som lingeling og flere andre sier her: du skal ikke behøve å finne på unnskyldninger, det er bare å si det rett ut at du ikke vil - så må de respektere dine følelser. Du er mamma'n [:)]

ORIGINAL: volvomamma

Vi har ikke hatt pass til minste mann enda og nesten ikke pass til mellomste heller, vi har ikke problemmer med at de er skeptisk eller avhengig av oss som foreldre noen av barna...
Jeg tenker at når man har barnepass så skal man kose seg og ha det hyggelig ikke gå hele tiden å føle ubehag og ville hjem..

Når det kommer til besteforeldres og familiens rett til å bli kjennt med barna kan vel de bli kjennt selv om de ikke passer dem vel... er fritt frem å komme på besøk, hvorfor skal foreldrene på død og liv ut av huset eller vekk for at de skal  bli kjent?!

som Bran nr 4 sa Trenger man ikke pass så trenger man det ikke så sant er det [:)]

Akkurat det har jeg også tenkt mange ganger i mitt stille sinn.... [8|]

De er jo ikke besteforeldre kun det første året...jeg skjønner ikke hvorfor de stresser så mye med å passe nå. Det må da være mye morsommere å passe når Mini er blitt litt større om mer bevisst, lekete osv.

Her hadde vi barnevakt første gang i forrige uke..da satt mamma barnevakt noen timer mens vi var på kino..og i kveld skal pappa sitte barnevakt og vi skal dra på kino[:)] Synes det er greit at de sitter noen timer på kveldstid, men det er foreløpig alt. Blir nok noen måneder før de har Markus fra en dag til en annen. Hadde ikke gjort noe om vi hadde hatt barnevakt fra en dag til en annen kanskje ikke nå men om litt (tror de (noen) er litt skeptisk til å ha han når han er så liten). Hadde nok vært litt deilig men også tøft å være borte fra Markus gutten vår.

Hvis du ikke er klar for at de skal passe ungen din enda så bare si fra!! De er jo nødt til å godta det.

jeg vill heller ikke ha barnevakt. mamma hadde hun en natt, å det var forferdelig[:(]
alle maser, men jo mere de maser jo lengre tid tar det. sambo er enig med det jeg sier han, pga er noe med oss mammaer vill ikke gi helt slipp på de små, de blir jo så fort store.
jeg blir litt sur når svigermor sier heletiden, å får du ikke barnehage plass skal du være hos meg, tror hun ja, har fikset dag-mamma vist hun ikke får med det første jeg.
setter stor pris på de, men er nok ikke helt klar enda...[&:]

Back
Topp