Dere som IKKE har gitt flaske

Lamaze

Glad i forumet
Jeg har fullammet og han har ikke fått flaske i det hele tatt, så han kjenner ikke konseptet..[8D] Men nå har han begynt å få litt smaksprøver på forskjellig og vi tenker på å begynne så smått å gi en liiten porsjon grøt om noen uker.. Spørsmålet er da: Hva skal han drikke av ved siden av disse smaksprøvene/grøten, når han ikke får flaske? han må jo få slukke tørsten med vann tenker jeg, og det nytter ikke å legge ham til puppen for å få litt melk derifra heller for han får mat før han får smake noe annet og han tar ikke pupp med mindre han er sulten....

Er han for liten for tutekopp?

Tutekopp er bra!

ORIGINAL: itzy

Tutekopp er bra!

Enig[:D] Nesten bedre dei lærer å drikke av tutekopp enn flaske no når dei er såpass store. Her øver me på tutekopp kvar dag og han liker det 1000 ganger bedre enn flaske[;)]

Kan forsåvidt vi pupp etter smaksprøvene i stedet for før da, grunnen til at jeg ikke har prøvd det er fordi jeg har vært redd for at han akkurat blir mett nok av smaksprøvene til og ikke ville ha pupp etterpå.. Han er nemlig en liten rakker som ikke tar pupp i hytt og pine, her er det bare når man er heeelt sulten man synes det er greit skjønner dere![8D]

Har gitt litt vann på sprøyte og det fungerer greit for nå, men kan jo ikke fortsette med det for alltid heller..[:)] Men dersom tutekopp er greit så prøver vi det gitt!![:D] Noen spesielle dere anbefaler?

(For ordens skyld så er grunnen til at jeg ikke vil gi flaske at det har vært en del tull med ammingen og føler at det nesten akkurat har gått seg til skikkelig, så er så redd for at han skal bli sugeforvirret..[:)])

Her brukes Avent-tutekoppene etter storebror[:)]
Men det er to typer; ein med mjuk "tupp" og ein med hard. Anbefaler å kjøpe den med mjuk til å begynne med da dette føles meir naturlig.
Trur du får kjøpt desse i dei fleste dagligvarebutikker[;)]

Back
Topp