Dere som ikke brukte smokk..

SuperBerta

Glad i forumet
Angrer dere? Fordeler og bakdeler?

Vi er usikre på om vi skal innføre smokken eller ikke.. foreløpig sovner lillebror greit alene etter puppen, så vi trenger den ikke nå. Men hvis vi venter med å innføre den, så vil han kanskje ikke ha den?

Bertine brukte smokk, og den sparte oss for mye, men vi måtte også inn til henne mange ganger hver natt for å putte inn smokken når hun mistet den..[8|]

Vi har ikke brukt smokk til August, men det er ikke fordi vi ikke ville... han vil bare ikke ta den.. Jeg har ofte ønsket at han ville, for han har grått utrøstelig, og jeg har innbildt meg at han ville roet seg med smokken... Johanna tok den, og det var ikke noe stort problem på nattestid egentlig

begge mine har brukt. Lukas bruker jo enda da[8D]. SYns det er ganske greit å bruke. Var ikke noe problem å slutte for Nathalie, Jeg bare spurte om hun skulle slutte, så sa hun ja og har ikke spurt etter de etterpå. HUsker vi måtte gi henne smokken om natta når hun var baby, men etterhvert la jeg mange smokker i senga så hun fant en selv og putta i munnen om natta.

Mina brukte aldri smokk, men det var fordi hun ville ikke ha. Når hun var overtrøtt så skulle jeg ønske hun tok smokk[8D]

Begge våre har brukt smokk.. Og Maren bruker om natta enda.. Men ikke i barnehagen når ho sover der! Så vi skal kutte hjemme og nå.. Det gikk veldig fint med Sindre når vi slutta, så vi håper det går like greit.. [8D][:D] Men vi kommer nok til å gi smokk til en evt annen unge her i huset i framtida.. Elsker smokk! [;)]

Vi brukte ikke smokk, han nektet å ta den. Samme hvor mye vi prøvde så ville han ikke. Men jeg tror at vi prøvde for sent.
Men neste gang så er jeg nesten hundre prosent sikker på at jeg skal venne barnet til smokk så fort som mulig. Kristoffer hadde jo refluks og mye mage vondt. Så han hylte jo natt og dag de første årene, og jeg tror at det hadde lettet veldig hvis han hadde en smokk å trøste seg med.
Å måtte stå opp for å gi smokk er ingen problem. Men å stå opp å måtte bære i 6 timer uten at noe hjalp jo det var slitsomt det.[&:]

ORIGINAL: ajasto

Vi brukte ikke smokk, han nektet å ta den. Samme hvor mye vi prøvde så ville han ikke. Men jeg tror at vi prøvde for sent.
Men neste gang så er jeg nesten hundre prosent sikker på at jeg skal venne barnet til smokk så fort som mulig. Kristoffer hadde jo refluks og mye mage vondt. Så han hylte jo natt og dag de første årene, og jeg tror at det hadde lettet veldig hvis han hadde en smokk å trøste seg med.
Å måtte stå opp for å gi smokk er ingen problem. Men å stå opp å måtte bære i 6 timer uten at noe hjalp jo det var slitsomt det.[&:]

ikke sikkert det hjelper å starte tidlig - da jeg kom til neonatal dagen etter at August var født hadde han allerede fått smokk av personalet, men han har allikevel nektet konsekvent å ta den, allerede fra han var under et døgn gammel

Hmm.. delte erfaringer her ja.. Jeg er så usikker altså, for de siste par nettene har vært SLITSOMME! Han er trøtt, men klarer ikke å sovne.. og da er vi oppe i 2,5-3,5 time..[&:] 
Men han sovner stort sett greit altså.. Det blir bare ekstra tungt når jeg i tillegg har trøbbel med den ene puppen, og føler at jeg har feber, svetter som en gal, og har skikkelig vondt i hodet..[&o]

Jeg sier bare: BRUK SMOKK!!!!!!

Storesøster hadde, med NOah droppet vi, noe vi angret veldig på! LIllesnupp har vent seg til den, og allerede nå merker vi at den hjelper om natten!!!

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: ajasto

ikke sikkert det hjelper å starte tidlig - da jeg kom til neonatal dagen etter at August var født hadde han allerede fått smokk av personalet, men han har allikevel nektet konsekvent å ta den, allerede fra han var under et døgn gammel

Når eldstemann lå på neo så snakket vi litt om det å bruke smokk husker jeg. De har lett for å ta det når det er tidlig og suttebehovet er stort. Men senere så blir de mer bevisst på at en smokk ikke er godt. Det er ikke verken flaske eller puppen til mor, men en kjedelig dings [:D]. Men jeg ønsket å vente litt. Ventet ikke mange ukene før jeg prøvde og han tok den. Mens de to andre ikke fikk tilbudet før dem var noen mnd og dem bare krøllet tunga og spyttet den ut hele tiden.
Men det er nok forskjellig fra unge til unge uansett tror jeg. Jeg skal ihvertfall gjøre alt jeg kan for å venne den fremtidige til smokk. Hehe

Skulle gjerne ha ønsket at de brukte smokk, men ingen av de tok den.
Nå er det jo greit, men hadde vært fint når de var mindre, tror jeg...

Men det går jo uten og :)
Men her var det PUPP for alle penga!!!!

GO FOR IT!!!
- heller smokk enn dårlig søvn!!!

Angrer??? hehe det var ikke vårt valg.. her var det ungene som ikke ville ha tutt! Så absolutt så hadde det vert lurt i spedbarnsalder meeen nå når de er blitt større så slipper vi å avvenne[8D]

Ingen av mine ville ta smokk i starten. Mari var vel 4 mnd før hun tok den. Men jeg øvde hver dag, hehe. Dette fordi hun ikke ville sovne av seg selv uten at jeg ammet. Men når hun tok smokkk så kunne jeg bare legge henne ned, dytte inn smokken, og så sov hun. Det var virkelig som et nytt liv etter smokken.

Mari var litt enklere å vende til smokk, så det tok bare noen uker tror jeg. Men hun brukte den ikke så ofte i starten. Ble mer opptatt av den etterhvert

Da tror jeg vi skal trene litt på å bruke smokk innimellom.. Den kan jo være god som trøst når han har vondt i magen etc..[:)]

Bertine tok ikke alle smokker hun heller, det måtte være den som er litt på skrå, ikke bare rund liksom.. Og avvenning ser jeg ikke på som noe problem, det er bare noen kvelder før det er over som regel..[;)]

julie ville ikke ha smokk med det første.. men jeg ble veldig glad da hun tok den.. her ble tommelen en erstatter tilslutt da.. og den er jo vansjeligere å fjerne.........[;)] og med malin gikk "kampen" om slutte med smokk lett som en lek.. det var likosm bare å spørre henne, så kastet hun de.. [:)] så jeg ble veldig glad da julie tok den.. men nå skal den nok vekk om et halvt års tid..men den er kjekk å ha når hun ikke er i form.. eller rett etter bhg nå gitt.. for ellers blir det ikke noe middag her med hu hengende i beina mens jeg fikser.. [8D]

ORIGINAL: SuperBerta

Angrer dere? Fordeler og bakdeler?

Vi er usikre på om vi skal innføre smokken eller ikke.. foreløpig sovner lillebror greit alene etter puppen, så vi trenger den ikke nå. Men hvis vi venter med å innføre den, så vil han kanskje ikke ha den?

Bertine brukte smokk, og den sparte oss for mye, men vi måtte også inn til henne mange ganger hver natt for å putte inn smokken når hun mistet den..[8|]

Samme måtte vi med Oliver! Men trengte aldri det med Isabell! Trenger ikke nødvendigvi å bli likt for nr to!

Nå prøvde jeg smokken i natt, og en av gangene tok han den og sovnet![:)] De andre gangene brakk han seg og spyttet den ut igjen, men da var han litt sint også, og hadde ikke tenkt til å sove..

så vi prøver igjen![:D]

Back
Topp