Dere som ikke bruker kumelk.

2607

Glad i forumet
Hva foretrekker dere i steden for? Jeg blir ikke helt enig med meg selv om hva som er best av rismelk, soyamelk og havremelk. Har brukt mest soyamelk uten sukker, for den får jeg på Kiwi her. Men er det noen store forskjeller hva kvalitet angår?

rismelk synes jeg ikke er noe godt, og små gutter skal ikke ha mye soya pga østrogeninnholdet,så her er det havremelk tilsatt kalsium ++ til daglig, og soya når det skal lages hvitsaus og andre ting som krever det. samt at han får litt soyayoughurt i ny og ne. :)

men til eks kaffe latte bruker jeg selv soya,ble ikke så bra skum av havremelka. :)

har en gutt i huset og de skal ikke ha så mye soya. rismelk er visst mye miljøstoffer i. bruker mest havremelk.

JEG bruker til MEG SELV rismelk akkurat nå, men er i utprøvingsfasen. Skal ikke ha sukker heller, og mye av soyamelken inneholder visst sukker også. Tenkte å prøve havre, for mange sier den er god. Klarer ikke drikke melken bar, som jeg gjorde med god gammeldags kumelk:(. Savner et stort kaldt melkeglass:( og savner oooost!!

Jeg drikker både soyamelk og rismelk, synes det er forskjell på kvaliteten på soyamelk :)

Mandelmelk er godt :)

Jeg drikker ikke dette til vanlig selv, men min tante og hennes barn gjør det. Utrolig godt!

Det er mest pga mannen i huset vi bruker det. Han går på en streng candida-diett og får ikke bruke kumelk. Det er mange andre ting han også skal holde seg unna, sånn som havre og ris, og nå ble jeg plutselig usikker på om han da kan bruke havremelk og rismelk. Men dette med østrogennivået i soyamelk gjelder vel kanskje han også, selv om han er voksen?
Vi bruker det ikke som drikkemelk, bare i matlaging.

2607 skrev:
Det er mest pga mannen i huset vi bruker det. Han går på en streng candida-diett og får ikke bruke kumelk. Det er mange andre ting han også skal holde seg unna, sånn som havre og ris, og nå ble jeg plutselig usikker på om han da kan bruke havremelk og rismelk. Men dette med østrogennivået i soyamelk gjelder vel kanskje han også, selv om han er voksen?
Vi bruker det ikke som drikkemelk, bare i matlaging.

Da kan han jo heller ikke ha havremelk eller rismelk. Sier jo seg selv vell?

Back
Topp