Dere som ikke ammer

Havfruen_87

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Gir dere MME til kidsa eller vanlig kumelk?
Vi droppet MME helt fordi at lille spiser så godt og variert og er veldig glad i både kumelka og biola som hun får på kvelden. Derfor gjorde vi det i samråd med hs.
 
Jeg måtte slutte å amme etter bare 1 mnd tror jeg det var. :-( Da ga vi mme frem til han var 12 mnd og etter det så var det kun ku melk i tillegg til vanlig mat. Nå har jeg en gutt som var stor ved fødsel og Hs mente at jeg måtte slutte å gi mme pga vekt.
 
Jeg måtte slutte å amme etter bare 1 mnd tror jeg det var. :-( Da ga vi mme frem til han var 12 mnd og etter det så var det kun ku melk i tillegg til vanlig mat. Nå har jeg en gutt som var stor ved fødsel og Hs mente at jeg måtte slutte å gi mme pga vekt.

Er det lettmelk eller helmelk du gir da?
 
Frøkna har fått lettmelk siden hun ble 1år, og koser seg veldig med det ;)
 
Vi amma til mini var 8 mnd, da ble det bare tull, så vi gikk over til mme. Han trenger det ikke lenger, men han får en flaske på kvelden sammen med kveldsmat kun fordi han er så glad i den :)
 
Fikk morsmelk til hun var 13-14 mnd. Startet med ekstra lett/ lett melk når hun var 12 mnd.
 
Jenter, hvor mange glass drikker de ila dagen? Mini fikk skikkelig hard avføring her om dagen, så leste jeg at man bli forstoppet av melken. Hun pleide å drikke 2 glass ila en dag, så nå har vi kuttet ut melken og erstattet med biola og kefir.
 
Jeg gir ikke melk som drikke i det hele tatt, sørger for at mini får i seg en yoghurt eller ost iløpet av dagen. Gir også chiafrø i smoothie så får kasium via der også. Pleier å gi slike myke oster som mellommåltid så blir litt mer ost enn bare en osteskive.
 
Back
Topp