Dere som ikke ammer lengre

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Hvor mye MME gir dere iløpet av en dag??
Her var det slutt på ammingen for ca en mnd siden, så hun får 3 flasker med 150ml nå i tillegg til annen mat..
Er det nok?:)
 
Jeg gir akkurat det samme som deg. Tror det er nok. De bør ha i seg ca 6 dl pr døgn har jeg lest. Men da er grøt med i den beregningen.
 
Jeg syns dette er vanskelig... Hu får en flaske før hu skal legge seg den første luren på ca 120-140 ml. Hu er ingen frokost menneske :p når hun våkner og viset tegn til sult ca 3 timer etter første måltid, gir jeg henne grøt og vann. Da er hun mett og vil ikke ha noe mme. Så da pleier jeg å vente til hun viser tegn til sult igjen. Da drikker hun bare 60/70 ml. Dette er ofte før hun skal sove igjen. Da gir jeg litt pupp også, men tviler på at det er så veldig mye inni der lenger... Mer for kosen skyld ;) når hu våkner igjen får hun da middagsmat sånn i 2 tiden med vann. Orker ikke mme da heller så da må jeg vente en stund igjen til hu viser tegn til sult igjen. Og når det skjer er det ikke mer enn 50-60 ml da heller... Også får hun en siste gang før hu legger seg, da ammer jeg også drikker hun ca 50 ml..... Etter kveldsgrøten.... Er dette nok tror dere? Har lest at de skal ha minimum 500 ml ila dagen jeg da...

Hvis jeg gir mme før maten orker hun ingen ting av den...

Når gir dere flaske ila dagen.. Føler hun alltid er mett etter maten jeg :p
 
Må man begynne å gi flaske hvis man slutter å amme? jeg ammer litt enda, men nesten bare på natten, og det er ikke mange dråpene han får.. Han drikker mye vann da, men kom ikke på at jeg kanskje burde gitt erstatning?
 
To flasker a 120 ml :)
 
Må man begynne å gi flaske hvis man slutter å amme? jeg ammer litt enda, men nesten bare på natten, og det er ikke mange dråpene han får.. Han drikker mye vann da, men kom ikke på at jeg kanskje burde gitt erstatning?
Da jeg var på 8mnd kontroll på hs sa helsesøster at jeg måtte gi MME hvis hun sluttet å amme før hun var ett år..så her har vi gitt flaske de siste tre ukene da hun ikke vil amme lengre:)

Hør med din helsesøster hvis du er usikker:)
 
Må man begynne å gi flaske hvis man slutter å amme? jeg ammer litt enda, men nesten bare på natten, og det er ikke mange dråpene han får.. Han drikker mye vann da, men kom ikke på at jeg kanskje burde gitt erstatning?
Melk enten det er erstatning eller mm skal det være en del av kostholdet helt fram til de fyller ett år! Men noen barn liker ikke erstatning, så da vet jeg ikke helt hva de anbefaler! Sjekk med hs du!
 
Jeg ga 3 flasker på 90-120 mø pr dag men fikk beskjed fra helsesøster og kutte den mitt på dagen og bare gi til frokost og kveldsmat.
 
Har slutta å amme eller ammer bare natt. Mini her får flaske i løpet av dagen,kanskje 3 stk på 90ml. Har prøvd å lage mer men han drikker det ikke opp. Noen ganger så drikker han heller ikke opp 90:s
 
Vi har kutta ut puppen, da ho bet så jeg fikk skikkelige sår.. ho nekter å ta mme (brekker seg skikkelig), så her er det hverken mm eller mme. Kutta puppen rett før 9 mnd. :)
Så her er det kun annen mat og vann :)
 
Vi har kutta ut puppen, da ho bet så jeg fikk skikkelige sår.. ho nekter å ta mme (brekker seg skikkelig), så her er det hverken mm eller mme. Kutta puppen rett før 9 mnd. :)
Så her er det kun annen mat og vann :)
Hva sier helsesøster til det? Jeg lurer siden min ikke er så glad i mme heller så det blir litt sånn når hun er stup sulten så tar hun det... :(
 
Min liker heller ikke mme, har virkelig prøvd i ukesvis å tilvenne han på det, men han grøsser og nekter å svelge det. Prøvd nan og hipp. Sluttet helt å amme de siste dagene nå. Fikk beskjed av helsesøster om at det holdt å blande mme i grøten hans morgen og kveld, og det godtar han heldigvis! Tar også litt fruktmos/ smoothie på skjea for å skjule smaken. ;) Drikker vann resten av dagen og natta da.
 
Min liker heller ikke mme, har virkelig prøvd i ukesvis å tilvenne han på det, men han grøsser og nekter å svelge det. Prøvd nan og hipp. Sluttet helt å amme de siste dagene nå. Fikk beskjed av helsesøster om at det holdt å blande mme i grøten hans morgen og kveld, og det godtar han heldigvis! Tar også litt fruktmos/ smoothie på skjea for å skjule smaken. ;) Drikker vann resten av dagen og natta da.
Jeg hadde også samme problem. Tenkte å slutte å amme for noen uker tilbake så prøvde å gi både nan og hipp og det nekta han å drikke. Så for 2 uker siden begynte jeg å ta malt i melka og nå drikker han den. Prøv det hvis du ikke allerede har gjort det.
 
Jeg hadde også samme problem. Tenkte å slutte å amme for noen uker tilbake så prøvde å gi både nan og hipp og det nekta han å drikke. Så for 2 uker siden begynte jeg å ta malt i melka og nå drikker han den. Prøv det hvis du ikke allerede har gjort det.

Jeg prøvde det en gang, men var ikke noe bedre. :( men skal prøve igjen! Hvor mye malt har du i?
 
Back
Topp