Dere som har...

Lene!

Glad i forumet
små babyer som sover natten gjennom. Hvordan sørger dere for at de små får i seg nok væske i løpet av dagen?
I natt sov vesla natten gjennom for første gang (herlig!!!), og hun sov da fra 1830-0800! Da fikk hun ikke de 180 ml som hun vanligvis får om natten.
Til morgenen fikk hun grøt, kl 12 får hun 180 ml, kl 15 er det middagsglass og kl 18 er det grøt igjen. Da er det jo egentlig kun 180 ml melk hun får på et helt døgn. Hun smådrikker vann til måltidene, men det er ikke mye hun drikker alt i alt.

Hva gjør dere?

*Ingen?*[8D]

jeg prøver å gi henne litt vann som tørste drikk jeg.
MEN her drikker hun melk til frokost så der får hun 180ml
også drikker hun en 20 - 50 ml til grøten (lunch)
30 - 60 til middagsglasset
og 180 til kvelds igjen så hun får iseg nok [;)]

Kan ikke hjelpe deg..men skulle ønske jeg hadde det "problemet"..her ammes deg dagen og natta igjennom[&o]

Mi får melk til grøt-,frukt- og middagsmåltid. Har prøvd alt får å få henne til å drikke vann, men det er ganske mye motvilje [;)]

jeg hadde problemer med å få min til å drikk emelk. men nå gjør vi det sånn

kl 05-07 En flaske velling (220ml)
kl 10 En porsjon grøt + vann
ca kl 12.30 En flaske mme (200ml) og fruktpurè
ca kl 15 Middag + vann
kl 18 Grøt og mme til kvelds
her kan han veksle på å ha lyst på grøt eller melk, men jeg prøver alltid å lure han å spise en halv porsjon grøt i det minste. Da kan han drikke mellom 80-200 ml mme

Så han får i seg min 400 ml mme i løpet av et døgn

Jeg får ikke lurt han til å drikke vann/saft, så det er mest leking/tulling med tutekoppen etter mat. Men han får da i seg et par slurker i det minste så han blir vant med smaken. Og nå har vi fine tissebleier gjennom hele døgnet. [:)]

Lykke til!

jeg har kjøpt en mam flaske med en spesiell tutt

den søler ikke, så lar jeg gullet sitte med flasken helt alene og leke seg og drikke når han vil. har kaldt vann oppi og, så han syntes nok det er litt godt å tygge på tutten for avkjøling av gommene.

ORIGINAL: Zezamie

den søler ikke, så lar jeg gullet sitte med flasken helt alene og leke seg og drikke når han vil. har kaldt vann oppi og, så han syntes nok det er litt godt å tygge på tutten for avkjøling av gommene.

Stilig. Er det den trenings flaska som har håndtak på? Den har jeg vurdert å teste. for tutekoppen er ikke heelt suksess .. [8D]

Sondre sover noen ganger natta igjennom. Ikke nødvendig å gi noe i tilegg om de ikke ber om det selv, så lenge tissebleiene fortsetter som normalt, da det skal litt til for at de blir dehydrerte ifølge hs. Hun sa også at det bare var å tilby vann til måltidene om jeg ville for å venne han til smaken, men at dette ike var noe de hadde BEHOV for enda :)
Tror du kan ta det helt med ro, jeg, men om du er usikker, anbefaler jeg deg å ta en prat med helsesster eller annet fagpersonell som kan hjelpe deg :)

ORIGINAL: Ulve~Mamma

Stilig. Er det den trenings flaska som har håndtak på? Den har jeg vurdert å teste. for tutekoppen er ikke heelt suksess .. [8D]

ja det stemmer! :-D
Lillegull elsker den! syntes det er kjempestas å få sitte alene med flaska og prøve seg.

Åh, finnes det sånne altså... Jeg har kjøpt flaske med håndtak på, har prøvd å la han leke seg med den, men blir bare søl[8|]

Hvor får man kjøpt disse?

Helsesøster sa på 5mnd kontrollen at di burde ha ca 500ml mm/mme i døgnet.. [:)] (Når du gir grøt/middag utenom) Eg ska snart begynne å jobbe, og tenkte å prøve å fortsatt amme to ganger, morgen og kveld eller ettermiddag og kveld, alt etter kl eg jobbe, men då regne eg me hu får i seg omtrent d hu trenge av melk, og så får hu vann te di andre måltidene..

Her får mini melk til alle måltidene som hovedmat. Får grøt / grønnsaksmos i tillegg 4 ganger til dagen. Er fornøyd da, og har fulle tissebleier dagen igjennom, så tror det går fint. Får vann fra tutekopp her i tillegg, men det er ikke den store suksessen enda. Han synes det er moro å leke med koppen, men ser litt sånn stygt på meg, når han får i seg en slurk med vann.... hihi [:D]

ORIGINAL: Myfirst

Åh, finnes det sånne altså... Jeg har kjøpt flaske med håndtak på, har prøvd å la han leke seg med den, men blir bare søl[8|]

Hvor får man kjøpt disse?

hmmm.
Hjelpes, nå husker jeg ikke!!
det var en vanlig matbutikk iallefall....
Jeg kjøpte en mam flaske med håndtak, med denne tutten på.
så har ikke kjøpt den utenom.

Her er det pupp 4-5 ganger i løpet av dagen og grøt til kvelds!

Back
Topp