Dere som har vonde kynnere.

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Har dere hatt det hele tiden? Hvordan vet dere at det ikke er rier?

Har aldri hatt en vond kynner i mine 3 svangerskap. Men idag, er det noe,,,,,, som skjer(27+6).

Har aldri hatt en vond kynner i mine 3 svangerskap. Men idag, er det noe,,,,,, som skjer(27+6).
Vel.. Ikke så mye jeg kan hjelpe med siden jeg har fått beskjed om at jeg har rier når jeg har trodd jeg hadde kynnere, og fikk beskjed om at jeg ikke kjenner forskjell pga smerteterskelen min.

Men har hørt at rier er kraftige og kan kjennes sterkere på rygg.. Men har bare hørt det, og vet ikke om det stemmer? Kan det være at sammentrekninger kan være sterkere ved rier?

Håper du finner ut av det. Kjenner jeg plutselig ble litt nysgjerrig selv:joyful:

Håper det går bra med deg :happy:

Kjenner at jeg blir litt usikker. Noen av dem har jeg kjent i korsryggen. Litt sånn nummen følelse i magen, tak i ryggen. Hadde jeg vert over 34 uker hadde jeg trodd det var noe på gang.

Kjenner at jeg blir litt usikker. Noen av dem har jeg kjent i korsryggen. Litt sånn nummen følelse i magen, tak i ryggen. Hadde jeg vert over 34 uker hadde jeg trodd det var noe på gang.[/QUOTE

Ring legen eller jordmoren din? Jeg har ikke mye kynnere men har opplevd stille-fødsel selv( kjenner ikke rier)

Hos meg blir magen først veldig stiv/stram, så kommer det smertelyn i sidene og sist gang hadde jeg en bølge med smerter som begynte ca midt på magen og rullet nedover til underlivet. Det var vondt, men ikke så vondt som det jeg ser for meg at en rie er. Det kjentes ut som når du har spist dårlig mat og får skikkelig mageknip.

Gyn sa til meg at kynnere normalt gir seg om man legger seg nedpå, hvis de fortsetter og i tillegg blir hyppigere og sterkere da kan det være rier. Jeg hadde kynnere hele dagen tidligere denne uka, det begynte hver gang jeg reiste meg og var vondt også når jeg satt. Det ble imidlertid ikke regelmessig i den forstand at det begynte hvert 5 minutt eller noe sånt. Det var ganske tydelig at det var bevegelse som i all hovedsak fremprovoserte smertene.

Jeg avventer litt og ser hvordan det går uttover. Skal hjem rundt kl 11. Og føler jeg at det fortsatt er likedan. Tar jeg en telefon til føden.

Hos meg blir magen først veldig stiv/stram, så kommer det smertelyn i sidene og sist gang hadde jeg en bølge med smerter som begynte ca midt på magen og rullet nedover til underlivet. Det var vondt, men ikke så vondt som det jeg ser for meg at en rie er. Det kjentes ut som når du har spist dårlig mat og får skikkelig mageknip.

Gyn sa til meg at kynnere normalt gir seg om man legger seg nedpå, hvis de fortsetter og i tillegg blir hyppigere og sterkere da kan det være rier. Jeg hadde kynnere hele dagen tidligere denne uka, det begynte hver gang jeg reiste meg og var vondt også når jeg satt. Det ble imidlertid ikke regelmessig i den forstand at det begynte hvert 5 minutt eller noe sånt. Det var ganske tydelig at det var bevegelse som i all hovedsak fremprovoserte smertene.

Hos meg starter det nede, og brer seg oppover. Sterke mensensmerter føler jeg det er.
Og det er slik fødslene mine har startet. MEN, da har jeg jo gått til termin. Kynnere har jeg hatt. Men ikke med smerter. hmm.... Irriterende når kroppen skal tulle slik som dette.

Oi[emoji50] Ikke vært plaget med dette så kan desverre ikke være noe til hjelp. Men krysser fingrene for deg og at det kun er kynnere og at den lille prinsessa holder seg i magen ei go stund til[emoji307]

Hos meg starter det nede, og brer seg oppover. Sterke mensensmerter føler jeg det er.
Og det er slik fødslene mine har startet. MEN, da har jeg jo gått til termin. Kynnere har jeg hatt. Men ikke med smerter. hmm.... Irriterende når kroppen skal tulle slik som dette.

Jeg ville ringt føden. De er skikkelig på meg hva gjelder vonde kynnere, om du kjenner nedpress har føden sagt til meg at man skal ringe.

Masse lykke til[emoji4] Krysser fingrene for deg

Lykke til, håper alt er som det skal! :)

Gikk heldigvis fint. Kjempe glad jeg faktisk ringte.
Livmorhalsen var fortsatt lang. Riene dabba heldigvis av mens jeg var der. Fikk lov å dra hjem med beskjed om ro nå de første dagene. Også måtte jeg selvfølgelig rett ned igjen dersom det økte på igjen.

Kjempe fornøyd med oppfølgingen[emoji173]️

Fikk beskjed om at noen kjenner mens smerter sammen med sammentrekninger. Og da kan det være veldig vanskelig å vite om det er rier eller kynnere. Jeg har aldri hatt en vond kynner. Derfor valgte jeg å ringe opp. Og det sa dem var det helt rette å gjøre.
I mitt tilfelle fortsatte riene fortsatt om jeg la meg ned, og endret stilling. Det gjør visstnok ikke kynnere[emoji4]

Tusen takk for alle lykke ønskninger[emoji173]️

Livmorhalsen var fortsatt lang. Riene dabba heldigvis av mens jeg var der. Fikk lov å dra hjem med beskjed om ro nå de første dagene. Også måtte jeg selvfølgelig rett ned igjen dersom det økte på igjen.

Fikk beskjed om at noen kjenner mens smerter sammen med sammentrekninger. Og da kan det være veldig vanskelig å vite om det er rier eller kynnere. Jeg har aldri hatt en vond kynner. Derfor valgte jeg å ringe opp. Og det sa dem var det helt rette å gjøre.
I mitt tilfelle fortsatte riene fortsatt om jeg la meg ned, og endret stilling. Det gjør visstnok ikke kynnere[emoji4]

Godt å høre at alt går bra [emoji173]️ og så bra at man blir tatt på alvor!
Krysser fingrene for at det ikke skjer igjen, og at lille mageboer blir på plass lenge enda [emoji4]

Tommel opp for god oppfølging!
Håper det blir mange uker til det setter igang for alvor!

Så godt å lese :happy: Ta det med ro nå og slapp av. Håper det ikke kommet tilbake.

Back
Topp