Dere som har voksne katter..

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Hva gjør dere om dere ser at barnet/barna leker med katten og blir litt for hardhente slik at katten lett må bite dem for å skjønne at den har fått nok...?
Ikke gjennom huden eller noe sånt ,men som en advarsel om at nå er det nok..
Kjefter dere på katten eller..?

Jeg syns liksom ikke at det var pusen som gjorde noe galt her,småen må skjønne at katten er et levende dyr som også kan få nok/vondt,og må lære seg å respektere pus..
Jeg lar jo selvsagt ikke katta bite av han fingeren da..

Hvordan gjør dere dette..?

Her var det kattene som måtte "vike".. For Elias hadde ikke begreper om at de fikk vondt eller at han kunne skade dem..

Vi gjorde det slik at kattene hadde et fristed, en kasse/eske/boks/rom de kunne gå til der han IKKE hadde lov å følge etter dem og plage dem.. Gikk utrolig kort tid før kattene skjønnte det.. Oppsøkte de ham og hans domene så måtte de være forberedt på litt knøing uten at de fikk lov å bite, men gikk de til sitt område så fikk de være i fred..

Ja jo...Men dette går jo litt på det å være altfor røff med katta..
Han må jo også lære at han kan ikke gjøre som han vil med pus for hun kan jo faktisk skade han om hun blir for forbanna...Som alle dyr KAN bli..
sier ikke jeg har ei mannevond katte,men alle dyr er uforutsigbare..

Selv om vi passet på som hauker så fikk han seg nok et lite klor eller bitt i begynnelsen.. Og han skjønte faktisk også det med at katten skulle få være i fred når de gikk vekk etter litt prøving og feiling.. Nå oppsøker ikke han kattene i kassen lenger.. Og nå merker jeg også at han begynner å få litt mer respekt for dem, tidligere skjønnte han det ikke rett og slett..

Nei jeg er kanskje litt for tidlig ute med å lære han at pus må være i fred..hehe..

Nå er jo Ludvik litt liten enda da, men jeg kommer aldri til å kjefte på pus hvis hvis Ludvik gjør noe med henne. Hvis hun  bare hopper på ham blir det jo litt annerledes...

Ludvik skal lære seg hvordan man behandler dyr og at gjør man noe vondt mot dyrene får man vondt selv, Katter sier gjerne i fra med bare ett lite bitt eller klor før de skikkelig tar i..

ORIGINAL: Circe

ORIGINAL: ¤Kine¤

Han må jo også lære at han kan ikke gjøre som han vil med pus for hun kan jo faktisk skade han om hun blir for forbanna...Som alle dyr KAN bli..

Jeg har en utrolig tålmodig katt da. Men Bias har lært at han må være snill med han.
Jeg har konsekvent vist han hvordan han skal være med katten. Så fort han har vært litt hardhendt så har jeg sagt nei, og at han skal kose. Og viser han hvordan han skal gjøre det. Så nå plager han aldri katten mer.
Men syns ikke det er katten sin feil om det blir for røft for den!

Ja det er det jeg også prøver på,å si han må kose med pus og ikke være stygg..
Virker som han skjønner det men avogtil slår han pus og da blir jo katta sinna...
Og det er jo forståelig,hehe [:)]

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Nå er jo Ludvik litt liten enda da, men jeg kommer aldri til å kjefte på pus hvis hvis Ludvik gjør noe med henne. Hvis hun  bare hopper på ham blir det jo litt annerledes...

Ludvik skal lære seg hvordan man behandler dyr og at gjør man noe vondt mot dyrene får man vondt selv, Katter sier gjerne i fra med bare ett lite bitt eller klor før de skikkelig tar i..

Ja var det jeg mente,man kan jo ikke kjefte på pus for hun sier ifra..
Men samtidig følte jeg meg litt slem som "lot" katta bite han litt så han skjønner hun ikke liker sånt..

Katta freser som regel før den gjør noe fysisk. Hvis ikke ungen slutter å plage den da går den til angrep. Det ender som regel opp med at ungen får vondt, og vi forklarer for endte gang at katten ga tydelig beskjed om at noe snart kom til å hende. Siden ungen ikke slutta å plage katten da den sa i fra, forteller vi ungen at dette var fortjent.

Jeg har en utrolig tålmodig katt da. Men Bias har lært at han må være snill med han.
Jeg har konsekvent vist han hvordan han skal være med katten. Så fort han har vært litt hardhendt så har jeg sagt nei, og at han skal kose. Og viser han hvordan han skal gjøre det. Så nå plager han aldri katten mer.
Men syns ikke det er katten sin feil om det blir for røft for den!

Ja det er det jeg også prøver på,å si han må kose med pus og ikke være stygg..
Virker som han skjønner det men avogtil slår han pus og da blir jo katta sinna...
Og det er jo forståelig,hehe [:)]

Da må du bare være konsekvent! Ta han vekk fra katten. Si nei. Og så vise hvordan han skal gjøre det. Det har fungert supert her. Men igjen, så er barn forskjellig. Men bias er ekstremt glad i katten vår da. Første han gjør på morran er å spørre etter han.. PU (pus). For han ligger utenfor soveromsdøren.

Åååååå så søt han er [:D]
Ja jeg må jo bare vise han hvordan man gjør det og si ifra om han slår...

Nei jeg er kanskje litt for tidlig ute med å lære han at pus må være i fred..hehe..

Nei det syns jeg absolutt ikke. :-O Men ikke være i fred-behandles pent. hehe.[:D] Ikke vær sint på katten i alle fall.

Her har vi en helt utrolig snill katt!! Når Tia lugget og dro i ho så katta hylskrek, så riste ho seg bare, ristet seg og la seeg ned igjen!!!
Men nå har Tia begynt å være småslem med vilje, så katta tar litt igjen. Ho tar da frambeina rundt armen hennes og småbit. Aldri skikkelig hardt, men nok til at Tia blir forfjamse!! Je tror rett og slett katta har skjønt at Tia begynner å bli større og at hun derfor kan si så smått i fra!!
Når vi ser Tia vil kose/ta på katta, ber vi ho være snill, men det lyser faenskap ut av øynene hennes!!
Så, vi har aldri måtte kjefte på hverken katt eller barn!! Men je tror nok ratt Tia er den som får kjefta, hvis je ser ho er slem mot katta og katta tar igjen når hun blir litt eldre!! De skal jo ikke lære seg å få vør slem mot dyrene heller!! Da kunne vi jo også bare latt henne f.eks. gå å slå andre barn!! Er ikke rett det heller!!
Oi!!! Ble langt svar dette gitt!!

ORIGINAL: elber13

Nei det syns jeg absolutt ikke. :-O Men ikke være i fred-behandles pent. hehe.[:D] Ikke vær sint på katten i alle fall.

Ja jeg mente selfølgelig behandles pent,hehe...Vil jo ikke han skal bli livredd pus,haha :P

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Her har vi en helt utrolig snill katt!! Når Tia lugget og dro i ho så katta hylskrek, så riste ho seg bare, ristet seg og la seeg ned igjen!!!
Men nå har Tia begynt å være småslem med vilje, så katta tar litt igjen. Ho tar da frambeina rundt armen hennes og småbit. Aldri skikkelig hardt, men nok til at Tia blir forfjamse!! Je tror rett og slett katta har skjønt at Tia begynner å bli større og at hun derfor kan si så smått i fra!!
Når vi ser Tia vil kose/ta på katta, ber vi ho være snill, men det lyser faenskap ut av øynene hennes!!
Så, vi har aldri måtte kjefte på hverken katt eller barn!! Men je tror nok ratt Tia er den som får kjefta, hvis je ser ho er slem mot katta og katta tar igjen når hun blir litt eldre!! De skal jo ikke lære seg å få vør slem mot dyrene heller!! Da kunne vi jo også bare latt henne f.eks. gå å slå andre barn!! Er ikke rett det heller!!
Oi!!! Ble langt svar dette gitt!!

Hehhe takk for langt svar[8D]

Back
Topp