Dere som har Voksi pose, eller annen pose av samme kvalitet...

Elvana

Gift med forumet
Vi har Voksi Classic. Men vesla blir så utrolig varm når hun ligger nedi der, og jeg synes allerede jeg har "kledd av" henne nok.

Så da lurer jeg, hva bruker dere å ha på av klær før dere putter bebisene nedi?

Det kommer ann på hvor kaldt det er. er det rundt 0 så legger jeg henne i ull tøy innerst og lue og kansje en tynn ullgenser. Ho blir veldig fort varm. vis det er rundt 5 min så har jeg to tynne ull lag på.

ORIGINAL: jente k

Det kommer ann på hvor kaldt det er. er det rundt 0 så legger jeg henne i ull tøy innerst og lue og kansje en tynn ullgenser. Ho blir veldig fort varm. vis det er rundt 5 min så har jeg to tynne ull lag på.

Snakker vi ullbody og strømpis + en tynn ullgenser ved 0 grader?

jeg har voksi urban. her blir hun også veldig varm, så hun har kun helt vanlige klær på seg, bomull som regel også rett i posen. da er hun varm, men ikke alt for varm. er jo det jeg synes er så genialt med voksi, du slipper å tenke på hva slags klær hun har på seg. hun er varm uansett. [:)]

hvis det er mange minusgrader hender det at hun har ull i stedet for bomull da. men aldri noe jakke eller noe "dress" over.

ORIGINAL: Soul

jeg har voksi urban. her blir hun også veldig varm, så hun har kun helt vanlige klær på seg, bomull som regel også rett i posen. da er hun varm, men ikke alt for varm. er jo det jeg synes er så genialt med voksi, du slipper å tenke på hva slags klær hun har på seg. hun er varm uansett. [:)]

hvis det er mange minusgrader hender det at hun har ull i stedet for bomull da. men aldri noe jakke eller noe "dress" over.

Ok, er samme greia her egentlig. Kan ikke bruke ull rett på kroppen hennes så vi bruker for det meste bomull. Da har jeg typ, body+genser og strømpis+bukse og en lue i ull/silke...men synes fremdeles at hun blir for varm. Tenker at bare body er altfor lite...

quote:

Ja hun blir for varm hvis jeg har bukse +strømpis.

Jeg har en rosa voksipose, tror den heter urban?? I vogna har jeg lammeskinn underst og vokiposen oppå der.. Det kommer litt an på hvor kaldt det er, men ved 0 til  -6/7 så har jeg ullbody, ullstrømpis og en sånn tynn vindtett heldress over. Lue, votter og hals er jo også på selvfølgelig[:D]

Hun pleier å være god og varm, men aldri overopphetet eller svett.

quote:

Skjønner, vi bruker omtrent bare bomull siden snuppa ikke tåler ull innpå kroppen. Men tør ikke å legge henne nedi bare med en bomulls body, synes det er altfor lite...[8|]

quote:

quote:

quote:

Skjønner, vi bruker omtrent bare bomull siden snuppa ikke tåler ull innpå kroppen. Men tør ikke å legge henne nedi bare med en bomulls body, synes det er altfor lite...

Ta en tynn uten på bomullen.

ORIGINAL: Elvana

ORIGINAL: Soul

Ok, er samme greia her egentlig. Kan ikke bruke ull rett på kroppen hennes så vi bruker for det meste bomull. Da har jeg typ, body+genser og strømpis+bukse og en lue i ull/silke...men synes fremdeles at hun blir for varm. Tenker at bare body er altfor lite...

hvis det ikke er minus så har jeg kun body og strømpis, også kanskje ei lita strikka jakke eller et teppe over også oppi posen. hvis jeg har både body/strømpis og bukse/genser oppå blir hun alt for varm. (når det ikke er minus).

ORIGINAL: gitte804

Har samme pose som deg og sliter med samme problem. Her ligger han i tynn ullbody, tynn ull-lue og ullstr.bukse om tempen er fra 0 til -5, -5 til -10 har vi i tillegg en tynn ulljakke og tynn ullbukse og tynne ullsokker. Når tempen er som nå i Tromsø (0 til +5) må vi legge han i en dyne og et teppe, da er posen ALT for varm! Lurer på hva jeg skal ha på han til våren....

Ja...til våren ja, det lurer jeg også på. Må vel ratt gå til innkjøp av noe nytt tenker jeg [8|] Så varm som hun blir i de få klærne vi har på henne inne i posen nå må vi vel legge hun naken oppi til våren [8D][:-][8D][:-]

Nå har ikke jeg voksipose.. Men en utrolig varm dunpose... Han kan kunn ha på meg vanlig bomull bukse, sokker, body og lue.. Har ikke på han noe mer enn det! Er det nærmere 10 minus kan det hende han har på en genser også..

Vi har aldri brukt ull, uansett hvor kaldt det har vært.. Heller aldri brukt votter! :P

Vurderer egentlig å gå over til å droppe posen og bare bruke dyne snart.. Er så kjedelig at han svetter ihjel hver eneste gang han ligger i vogna... :/

ORIGINAL: Hel1

Nå har ikke jeg voksipose.. Men en utrolig varm dunpose... Han kan kunn ha på seg vanlig bomull bukse, sokker, body og lue.. Har ikke på han noe mer enn det! Er det nærmere 10 minus kan det hende han har på en genser også..

Vi har aldri brukt ull, uansett hvor kaldt det har vært.. Heller aldri brukt votter! :P

Vurderer egentlig å gå over til å droppe posen og bare bruke dyne snart.. Er så kjedelig at han svetter ihjel hver eneste gang han ligger i vogna... :/

ORIGINAL: Hel1

Nå har ikke jeg voksipose.. Men en utrolig varm dunpose... Han kan kunn ha på meg vanlig bomull bukse, sokker, body og lue.. Har ikke på han noe mer enn det! Er det nærmere 10 minus kan det hende han har på en genser også..

Godt å høre at vesla ikke er den eneste...[:)] Blir nok til at vi kjøper en dyne til vognen her og tenker jeg.

ORIGINAL: Elvana

Godt å høre at vesla ikke er den eneste...[:)] Blir nok til at vi kjøper en dyne til vognen her og tenker jeg.

Ja er like greit det :P

regulerer varmen med å ta på tynnere lue(f.eks. tynn halslue), ta av votter og ullsokker. Her går det i ullundertøy(gjerne med bommullsinnside og ull utside), men blir klammere når bomull er innerst mot huden. Liker best å ha på ull/ ullsilke når han sover ute. Så har jeg en hjemmestrikket ulljakke på, tar av hvis det blir for varmt. Passer på å ha noe opp mot halsen, der det kommer trekk ned.

Kan jo være du strammer for mye igjen på posen, eller at det kommer for lite luft inn i vogna.

ullundertøy(body og strømpebukse) vanlige klær, ytterpåklær lue votter. Kan tilføye at vi har voksi urban.

ORIGINAL: Heidileidy

regulerer varmen med å ta på tynnere lue(f.eks. tynn halslue), ta av votter og ullsokker. Her går det i ullundertøy(gjerne med bommullsinnside og ull utside), men blir klammere når bomull er innerst mot huden. Liker best å ha på ull/ ullsilke når han sover ute. Så har jeg en hjemmestrikket ulljakke på, tar av hvis det blir for varmt. Passer på å ha noe opp mot halsen, der det kommer trekk ned.

Kan jo være du strammer for mye igjen på posen, eller at det kommer for lite luft inn i vogna.

Når man lukker igjen Voksi classic så blir det 2 lag med dun oppå hverandrepluss at hun ligger på ett lag. Er nok bare det at det er veldig godt og varmt oppi der. Har hatt på henne 2 lag med klær altså strømpis+bukse, body+genser og da i bomull siden hun ikke tåler ull. Jeg har egentlig bare vært redd for at jeg har hatt for lite klær på henne, men ser jo at de fleste her gjør det samme eller også har mindre klær når det er varmere ute. Nå har det begynt å nærme seg pluss grader her vi bor så da skal jeg prøve med body og strømpis evt. også et teppe det lett går an å fjerne dersom hun blir for varm.

Men tenker at den posen uansett blir for mye til våren, så vi kommer nok til å bytte til en dyne litt utpå en gang.

Har voksi urban. Når det er kuldegrader kler jeg på henne ullbody, ullstrømpebukse, ulldress, ullvotter og ullue før jeg putter henne oppi posen. Akkurat passe varm [:)] Hvis det kryper opp mot et par varmegrader bytter jeg ut ulldressen med en ullgenser. Urban er litt mer åpen enn classic, så det kommer kanskje litt mer luft inn i posen.

Har kjøpt en fleecepose til våren[:)]

Back
Topp