Dere som har vert sm en periode nå

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Jeg har nå snart vert sm i to uker. Det er jo jobben som betaler for de første 14/16 dagene. Men i neste uke blir jeg sm i 60%. Så jeg skal jobbe kun to dager i uken. Men så lurer jeg på, hvordan gjør jeg det med NAV og penger. Må jobben skrive på dette sjemaet om "intektopplysninger" for at jeg skal få noen av NAV??? Jeg vil nødigst at NAV roter alt til nå, for vi MÅ ha de pengene jeg ellers ville fått. Hvordan blir et regnet ut???

Kommer ann på om jobben din betaler forskudd på lønn? Altså betaler de ut hele lønna di som normalt?

For da betaler Nav tilbake til jobben din slik at du får lønn som vanlig å ikke trenger tenke på at pengene blir delt å komer på forskjellige tider..

Inntekt og skatteopplysninger må jbben din sende inn uansett. Enten du skal få de fra nav eller om jobben din får utbetalt fra nav..

Ok. Vi får etterbetalt lønn den 1 for forrgje mnd. Har det noe å si. Men tviler veldig sterkt på at jobben betaler noe utover det de MÅ.

Spør på jobben, hvis ikke må du jo fylle kontonr ditt på den delen av sykemeldingen du sender til Nav.
Men er du annsatt i kommunen eller privat?
I kommunen skal jobben (på de aller fleste plasser) betale ut full lønn så krever de tilbakebetalt fra Nav[:)]

Når du er gravid så er det INGEN arbeidsgiver periode. Det vil si at arbeidsgiver slipper de 16 dagene med utgifter pg din lønn..

Vet ærlig ikke hvordan du skal gjøre det egentlig..
Jeg pleier å få penger fra arbeidsgiver, så derfor vet jeg ikke...

Men akkurat det burde jo arbeidsgiveren din virkelig vite! Spør du meg!

Jeg sender inn sykmeldingene mine til arbeidsgiver, og får lønn derfra. De må passe på selv å få refundert utleggene fra NAV. Har fått lønn som normalt selv når jeg har vært delvis sykmeldt.

Back
Topp