dere som har vert på tidlig ultralyd:)

tatotte

Andre møte med forumet
lure på ein ting:)
hvor mange uker var dere på vei da dere var der?:) å tok di invendig eller utvendig ultralyd?:):)

skal dik kl 14.30 å føle for å være litt forberet:P

Hva der rundt uke 8. Da tok de innvendig,men har forstått det varierer litt

Jeg tok ul når jeg var 7 uker. Det var innvendig. Det samme når jeg var 11 uker med førstemann. Etter hva jeg har skjønt så blir målingene mer korrekte når det er innvendig ul, siden det er så tidlig i svangerskapet. Kan jo hende at det funker greit med utvendig ul og når man er rundt 3 måneder. Det er nok opp og ned etter hvem som utfører det :)

jeg var der nå når jeg var akkurat 9 uker og fikk innvendig ul. Så en herlig bamsemums med armer og sparkende føtter. og bankende hjerte. 
De tar stort sett bare innvendig når det er i første trimester.

Var på første kontroll i uke 9 et eller annet. Da tok hun utvendig ul. Jeg tror legen min synes at det er gøy når noen er gravide, var ikke noen spesiell grunn til det, men hun sa de hadde ul aparat på huset og spurte om jeg ville, sa selvfølgelig ja emoticon

Jeg var der når jeg var 6+3.. Og jeg fikk utvendig..

Tok utvendig i uke 8 med første.. (Ahus)
I dag prøvde vi med utvendig men siden det viser seg at jeg bare er 5+2 så måtte det innvendig til.... (Privat)

Virker som det praktiseres forskjellig....

Jeg var i uke 7+5 og 9+5. Innvendig begge gangene :) Skal tilbake når jeg er ca 15 uker og regner da med at det blir utvendig :)

Jeg var da jeg var rundt 7 uker, utvendig. Skal igjen i neste uke, da er jeg vel 11 uker, det blir utvendig. Da jeg var gravid forrige gang og var 8+5, var utvendig. Tar bare utvendig på meg han derre legen.:p

Jeg tok ultralyd da jeg var 9+6 og da tok de innvendig - innbilder meg at det er fordi de også ser på eggstokker og litt av hvert som det er enklere å se med innvendig. For da jeg skulle tilbake en uke etterpå, tok de utvendig uten problem.

Jeg har vært på UL 3 ganger og da i uke 6, 7 og 8 og alle ble tatt innvendig. Er så herlig å se lille hjerte slå :)

Tok utvendig i uke 7 sist. Skal neste uke og da blir det nok utvendig igjen siden det er samme sted. Håper det gikk fint:)

Ser at det er veldig mange som tar tidlig UL. Er det noe dere betaler for selv? Og ringte dere bare en gynekolog? Har ikke bestilt før i uke 12 men merker jeg blir forferdelig utålmodig når jeg leser at alle har vært 
emoticon

Mozzarella skrev:
Ser at det er veldig mange som tar tidlig UL. Er det noe dere betaler for selv? Og ringte dere bare en gynekolog? Har ikke bestilt før i uke 12 men merker jeg blir forferdelig utålmodig når jeg leser at alle har vært 
emoticon

legen min har sånn maskin på kontoret, hehe:-)

Ah, ja jeg får smøre meg med tålmodighet ! Var i grunn derfor jeg valgte å vente til uke 12, de er jo mer utviklet og så herlig å se på! Gleder meg :)

Hvordan gikk det? :)

Back
Topp