dere som har vert gravide før...

gullimin

Forelsket i forumet
føles denne starten på graviditeten lik den forrige? viss dere husker da?

Eg prøver virkelig å huske kossen det var sist gang, og det eneste eg husker var at eg vart sykemelt fra uke 8 pga kvalme. Men eg husker ikke når kvalmen oppsto...går her og håper på at eg slipper det denne gangen!! Men eg blir uvel når det er lenge siden eg har spist...og noen ting gjør meg kvalm bare eg tenker på det. Og så e eg veldig uvel i magen generelt pga mye luft og treg mage..[8D] Men eg HÅPER dette svangerskapet blir annerledes enn det forrige, for det var ikke noe kjekt.. ( kvalme, bekkenløsning, svangerskapsforgiftning osv.. SM hele tiden)

glemte en ting. puppene tar livet av meg om kveldene!!! [X(] gu kor de verker!!!

nei .. den første merket jeg såvidt jeg var gravid , den andre nesten ingenting heller , men litt mer .. nå har halsbrannen begynt for fult og kvalmen kommer litt snikenes . har ikke vært kvalm med de to andre

Jeg syns det til nå er veldig likt som sist gang...

Har "bank i bordet" ikke blitt kvalm ennå... var sykt kvalm over lengre tid sist svangerskap og satser på at d ikke kommer denne gangen... men hadde ingen andre plager enn kvalme og litt halsbrann sist svangerskap...
Nå er jeg jo konstant trøtt så ser ut til å være anderledes denne gangen!!!

føler den er veldig ulik, forrige gang var jeg i KNALL form, overhode ingen tegn. Nå er jeg småkvalm hele tiden, trøtt som fy, halsbrannen har kommet alt. Samt at jeg fyser på andre ting denne gang, blant annet bær og frukt. Føler også at kviser kom noe helt ekstremt denne gang. Og magen kom jo sinnsykt fort denne gang

Jeg er mye mer kvalm enn det jeg var sist[:'(]!
Er kvalm døgnet rundt nå, de siste døgnene har det blitt så gale at jeg får nesten ikke væske eller mat i meg. Kommer bare opp igjen[:(][:'(]

Håper det gir seg i uke 13 slik som sist.

Slet med bekkensmerter fra uke 14 sist gang, men det var mest pga jobben jeg fikk det og håper jeg slipper det denne gangen. Selv om jeg får vondt i ryggen på jobb allerede, men jeg må holde ut har bare jobbet der i 2 dager. Men er usikker på om det er fordi det er lenge siden jeg har vært i jobb og at jeg kanskje blir vandt til det[;)]

helt annerledes[;)]

Denne gangen merket jeg ikke noe til graviditeten før jeg ble kjempe kvalm i uke 4, med Nora fikk jeg første ømme pupper, så slet jeg med lukter også fant jg ut at jeg var gravid[;)][:D]

Med Theodor hadde jeg ingen plager...

Hittil er det veldig likt. Var stort sett bare trøtt i begynnelsen i første svangerskap, hadde få symtomer. Det eneste som har forandra seg, er at magen har kommet litt tidligere og er endel større enn sist. Håper at dette svangerskapet blir som det førte, som var drømmesvangerskapet, hadde omtrent ingen plager og jobba mye helt fram til fødselen.

Nei, helt anderledes...

Med Casper husker jeg ikke så mye...Tror det mest var likte sansen som var forsterket...Husker ikke fordi jeg ikke jeg var gravid før i uke 9-10...[:o]

Med lillemor var jeg kvalm en uke før jeg testet for morro skyld[:-]

Denne gangen...Ikke noe spes merkverdig med symptomer...Hadde det ikke vært for at dette var planlagt hadde jeg ikke visst at jeg er gravid...[8|]

Ganske likt. E superkvalm, men den ga sg sist i uke 17 så krysse alt eg he for at d skjer denne gongen og!!!!!! Etter d va eg i storform til d bitter end.
Når eg tenke mg om hadde eg nok enda sterkere plager sist, både vonde bryst, ekstrem kvalme og masse migrene.

Sist gang hadde jeg absolutt ingen symptomer!! Eneste var at jeg fløy litt ofter på do i perioder, måtte opp å tisse om natten. Merket ikke noen tegn til graviditeten før jeg kjente liv i uke 16-17, og da magen begynte å komme i uke 25-26, selv om jeg testet positivt i uke 6. Denne gangen har jeg hatt ømme pupper siden uke 3 (og de føles helt sprengte), vært stuptrøtt etter jobb flere ganger, og er kvalm hvis jeg ikke har spist på en stund. Så symptomene er på plass denne gangen, i motsetning til forrige gang[;)]

Jeg har vært i bedre form denne gange..
Sist var jeg KJEMPE kvlam og KJEMPE trøtt..
Nå er jeg bare kvalm i perioder og får halsbrand i perioder[:)]

Det er mye som er likt denne gangen fa forrige gang..
Jeg har vel fått fortere mage nå også er jeg mye mer kvalm og trøtt...

følte jeg hadde alle symptomer sist, så veldig annerledes. Nå merker jeg ikke stort, annet enn at jeg er sulten støtt og veldig trøtt [:D]

Ja, nå må jeg tenke. Med førstemann fikk jeg veldig ømme pupper og så kom kvalmen snikende i uke 7. Men jeg spydde ikke så mye. Var bare groggy. Med ham slet jeg også med blødninger så og si hele svangerskapet.

Med minstejenta ble jeg kvalm i uke 6 og spydde hver dag til jeg var nærmere 5 måneder på vei og så ble det avløst av bekkenløsning. Jeg slet med veldig mye forskjellige plager med henne så det svangerskapet var ganske pyton.

Dette svangerskapet er forskjellig føler jeg. Jeg er veldig trett og sliten. Men ingen ømme pupper som jeg syns er litt dumt da. Jeg er 6+1 i dag og merket bitte litt i går til kvalme. Og antydning til kvalmen i dag, men merker jeg fortsatt er litt bekymret for symptomer er det lite av foreløpig.

Sist gang merket jeg egentlig ikke så mye annet enn at magen vokste jeg. Men nå har jeg hatt ømme pupper og vært mye kvalm. I dag har kvalmen nådd alle rekorder altså[X(] Skulle egentlig trene nå med samboere men orket virkelig ikke fordi jeg er sååå kvalm. Godt mamma kom og tok emd seg Nicholas på flystevne i dag.

Har ikke så mange symtomer enda, men regner med at de blir flere etterhvert. Ømme pupper nå, hadde det sist også. Små-uggen av og til, det hadde jeg sist også. En del sikking i magen i begynnelsen, men over nå. Husker sist at jeg hadde ekstrem god luktesans, var veldig plagsomt til tider. Håper jeg slipper det denne gangen... Måtte holde meg foran nesen da gikk inn i huset vi bodde i før... Slitsomt! Og ikke minst på jobben! Er trøtt denne gangen også etter jobb, men slet mer forrige gang. Nå har jeg ikke tid til å være trøtt med en aktiv gutt!

Dette savngerskapet er HELT motsatt! Med Theodor hadde jeg ingen symptomer, var ikke kvalm i det hele tatt, ikke spes. trøtt eller sliten. Fikk bekkenløsning rundt uke 22, så håper jeg slipper det nå, må nok roe ned litt etterhvert[;)]
Nå er jeg skikkelig kvalm, har pupper som er forferdelig ømme(kjennes ut som melkespreng.......[:'(])
Er så rart at det skal være så ulikt fra forrige gang, jeg tenkte ikke over en gang at det kunne bli annerledes denne gangen, men skjønner at jeg har tatt feil der[8D]

Sist var jeg kvalm hele tiden de første 14 ukene, men denne gangen kommer kvalmen litt utover ettermiddagen/kvelden. Deilig i forhold til jobb og lettere å komme seg opp [8D] Like trøtt...

Ellers litt tidlig å si om det blir likt. Slapp unna bekkenproblemer sist, men gullet holt på å komme i uke 32, så ble sykemeldt ut tiden fra da.

Back
Topp