Dere som har/venter to tette;

Phibonacci

Glad i forumet
Dere som har eller venter to tette og som fortsatt ammet den kommende storebror/søster da man ble gravid: Hvordan fungerer det? Hvordan reagerer kroppen på å fortsatt amme, mens man er gravid? Merket dere noen forskjell på produksjon/overskudd til å amme osv?
Bare jeg som er litt nysgjerrig på det hele, om noen ønsker å dele erfaringer :)

Jeg har ingen erfaring med dette selv, men kjenner flere med to tette. Ei ammet førstemann helt til andremann ble født. Etter det drev hun litt tandemamming, men den eldste mistet interessen etterhvert. Ei mistet mesteparten av melka og ungen ville ikke mer da hun ble gravid igjen. Hun ga flaske for det ble bare kaving. Noen sier at smaken på melken kan endre seg når man blir gravid igjen.

Dette har jeg aldri tenkt på! Men absolutt et interessant spørsmål! :)
Får vente i spenning og se om det er noen som kan svare:)

Skal ha to tette, men suppa mi har alltid nekta å ta pupp, prøvde iherdig i 3 mnd før det gikk tomt for melk.. så kan nok ikke svare på spørsmålet ditt desverre.

Mine to første er tette og jeg ammet fremdeles da jeg ble gravid, var da stort sett bare morgen-ammingen lillefrøkna på 13mnd hadde tid til da. Men da jeg var ca 8 uker på vei var jeg så kvalm og trøtt på morgenen at det ble en rask og naturlig slutt på ammingen for henne.

Her blir det tre tette, så har litt erfaring :) 

Elstejenta ammet jeg fram til jeg var 24 uker på vei, da slutta hun selv og ville ikke ha mer. Ammet bare morgen og kveld tror jeg, så det ble en naturlig overgang, hadde uansett tenkt å slutte i god tid før fødselen for å slippe dobbelamming :) 

Lillesøster får enda pupp på morgenen, men produksjonen har gått ned pluss at jeg tror hun syns melka ikke smaker særlig godt så hun får en flaske etter den beskjedne morgenammingen. Noen dager vil hun ikke ha i det hele tatt :/ Tipper hun vil slutte av seg selv om ikke så lenge, jeg tilbød henne pupp i formiddag da hun falt og slo seg, men da så hun bare dumt på meg og spente seg i en bue ;)

Back
Topp