Dere som har vaskehjelp

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Gir dere noe ekstra til jul ? Type penger?

Så langt hadde faktisk ikke jeg tenkt... Kanskje man burde det... I såfall 50kr eller noe

Så langt hadde faktisk ikke jeg tenkt... Kanskje man burde det... I såfall 50kr eller noe
Tok ut 100 ekstra jeg, hun er så flink å koselig å veldig fleksibel

Spørs hva man betaler. Hadde vel gitt can 400 ekstra

Hm... Pleier å gi en flaske vin, jeg! Burde jeg gitt mer penger istedet, tro? Har veldig hyggelig vaskedame, får faktisk julegave (konfekt av henne).

Ja, har pleid å gi litt heimelaga konfekt og gjerne 200-500kr ekstra:)
I år har me ingen fast avtale om vask, så da blir det litt ekstra om ho vaskar hos oss no før jul:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er min egen vaskehjelp, men fint lite bonus etter julevasken her gitt :p

Tror jeg må spandere noe på meg selv altså ;)

50 kr?? Det høres litt respektløst ut, unnskyld meg. Hadde da ikke gitt noe som helst.

Hvorfor er det respektløst?
Hvorfor skal hun som vasker huset vårt få større gave enn feks de nærmeste? Du gir jo ikke gave til de på butikken fordi om du handler der hver dag. Eller til Postmannen som leverer posten din hver dag.

Hvis du er på en restaurant og spiser så gir man sjeldent mer enn 50kr i tips. Ihvertfall som jeg er vant til.

Og ser ikke akkurat på de ekstra pengene som en "gave", men som tips.

Nå skal det sies at det pleier å være to jenter hos meg, hvorav de bruker 1.5t. Det er ikke bestandig at det er samme jentene heller.

Vi gir en gave - vin, gavekort på behandling eller noe annet kroppspleie osv, og 50% mer lønn i desember, dvs at vi gir en 1000lapp ekstra for de to gangene hun er her. Vi er så privilegerte at vi kan gi en del ekstra til de som yter service for oss :)

Hvorfor skal hun som vasker huset vårt få større gave enn feks de nærmeste? Du gir jo ikke gave til de på butikken fordi om du handler der hver dag. Eller til Postmannen som leverer posten din hver dag.

Hvis du er på en restaurant og spiser så gir man sjeldent mer enn 50kr i tips. Ihvertfall som jeg er vant til.

Nå skal det sies at det pleier å være to jenter hos meg, hvorav de bruker 1.5t. Det er ikke bestandig at det er samme jentene heller.

Kjøper du ikke for mere enn 50 kr til dine nærmeste? Høres veldig gjerrig ut. Da er det nesten bedre å la vær å gi noe egentlig :P hadde det vært meg ville jeg nok gitt en 200-lapp.

Jeg trodde det var vanlig å gi 10-15% i tips når man er ute og spiser? Hvis du ikke har fast vaskehjelp, så er det vel ikke noen grunn til å gi noe ekstra? Da får de vel lønn med halv skatt av sin arbeidsgiver?

Oi det var mye! Samme som jeg gir til moren min det :o

Jeg har maksbeløp på 500 til foreldre og søsken. Men blir sjelden så mye og. Søskenbarn osv som vi ikke ser så ofte får maks 200. Rett og slett fordi vi ikke har råd til mer.

Hadde jeg hatt en fast vaskehjelp jeg var fornøyd med så hadde jeg sikkert gitt 100-200 kr ekstra eller en liten ting til den prisen :)

Det er da ikke beløpet som teller, men tanken tenker jeg så syns absolutt ikke 50 kr er respektløst. Har kjøpt flere gaver i år jeg som koster f.eks 60 kr. og det er til familiemedlemmer:)

Jeg har maksbeløp på 500 til foreldre og søsken. Men blir sjelden så mye og. Søskenbarn osv som vi ikke ser så ofte får maks 200. Rett og slett fordi vi ikke har råd til mer.

Hadde jeg hatt en fast vaskehjelp jeg var fornøyd med så hadde jeg sikkert gitt 100-200 kr ekstra eller en liten ting til den prisen :)

Det er da ikke beløpet som teller, men tanken tenker jeg så syns absolutt ikke 50 kr er respektløst. Har kjøpt flere gaver i år jeg som koster f.eks 60 kr. og det er til familiemedlemmer:)

det er tanken som teller og ikke summen ;)

Kjøper du ikke for mere enn 50 kr til dine nærmeste? Høres veldig gjerrig ut. Da er det nesten bedre å la vær å gi noe egentlig :P hadde det vært meg ville jeg nok gitt en 200-lapp.

Nei, men om jeg hadde gjort det, så hadde det kanskje vært en grunn til det? Kanskje jeg ikke hadde hatt råd til mer? Er man gjerrig da?
Og man kan få mye for 50kr, hvis man lager ting selv.

Back
Topp