Dere som har vaskehjelp

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg har ca ti tusen spørsmål til dere som har vaskehjelp:

Hvor mye har dere hjelp til?
Hvor lang tid tar det?
Hvor ofte kommer vaskehjelpen?
Hvor mye koster det?
Har dere privat hjelp, eller gjennom et vaskebyrå?
Hvordan fant dere vaskehjelpen deres?
Er det noen som har hjelp i huset til mer enn husvask? Tenker f.eks. på klesvask, hagearbeid, matlaging eller annet?

Og er det noen om har hatt noen samvittighetskvaler i forhold til å ha vaskehjelp? Noen andre enn meg som sitter med en dårlig følelse for hva jeg eventuelt vil lære ungene mine? Tro om det vil gå over etterhvert hvis jeg bare biter det i meg?

ORIGINAL: Sukkertopp

Hvor mye har dere hjelp til? vanlig husvask
Hvor lang tid tar det? ca 3 timer
Hvor ofte kommer vaskehjelpen? annenhver uke
Hvor mye koster det? 500,-
Har dere privat hjelp, eller gjennom et vaskebyrå? privat
Hvordan fant dere vaskehjelpen deres? via gammel vaskedame
Er det noen som har hjelp i huset til mer enn husvask? Tenker f.eks. på klesvask, hagearbeid, matlaging eller annet? nei

Og er det noen om har hatt noen samvittighetskvaler i forhold til å ha vaskehjelp? Noen andre enn meg som sitter med en dårlig følelse for hva jeg eventuelt vil lære ungene mine? Tro om det vil gå over etterhvert hvis jeg bare biter det i meg?

vaskedama er her mens vi er på jobb, håvard i barnehage, så vi kommer bare hjem til rent hus. ingen samvittighetskvaler her [:D]

Vi har ikke hatt vaskehjelp så lenge, men med baby på vei og elendig form bestemte vi oss for at det var en lur investering. Jeg har hatt kjempestore kvaler med å bruke vaskehjelp, og gruet meg bl.a. til å fortelle det til mamma. Føler liksom at jeg burde klare å holde styr på hus og hjem selv... men har ikke angret et sekund på at jeg svelget stoltheten og investerte i vaskehjelp. Vi har både råd til og behov for det akkurat nå.

Vi har en privat vaskehjelp, som ble anbefalt av venner. Det koster 120kr per time (hun har et enkeltmannsforetak), og vi har henne i 2 timer hver uke. Hun er veldig fleksibel dersom vi ønsker at hun skal komme oftere/sjeldnere.

Venner av oss bruker vaskehjelp til alt fra stryking av klær til pussing av sølv, men vi setter mer pris på hjelp til å skrubbe bad og kjøkken, vaske do/dusj, inni skuffer og skap etc. Rydding og støvsuging tar jeg som regel selv (oftere enn en gang i uka), så jeg liker at hun bruker mest tid på sånne jobber som jeg ikke liker/orker for tiden [:)]

vi har akkurat fått tak i vaskehjelp.. hu starter nå til fredagen [:D]
 Hu tar 120 kr,satt av 2-3 t. hver uke, fikk tak i henne gjennom bekjente.
Hu kommer til å bytte på sengene, og vaske stekeovn/ micro annen hver uke i tillegg til vanlig vask.

Jeg gleder meg vanvittig til å få hjep i huset, endelig kan jeg prioritere meg selv de timene.. og gjøre ting jeg ALDRI fikk tid til før..[:D][:D]

ORIGINAL: aussiebub

Vi har ikke hatt vaskehjelp så lenge, men med baby på vei og elendig form bestemte vi oss for at det var en lur investering. Jeg har hatt kjempestore kvaler med å bruke vaskehjelp, og gruet meg bl.a. til å fortelle det til mamma. Føler liksom at jeg burde klare å holde styr på hus og hjem selv... men har ikke angret et sekund på at jeg svelget stoltheten og investerte i vaskehjelp. Vi har både råd til og behov for det akkurat nå.

Vi har en privat vaskehjelp, som ble anbefalt av venner. Det koster 120kr per time (hun har et enkeltmannsforetak), og vi har henne i 2 timer hver uke. Hun er veldig fleksibel dersom vi ønsker at hun skal komme oftere/sjeldnere.

Venner av oss bruker vaskehjelp til alt fra stryking av klær til pussing av sølv, men vi setter mer pris på hjelp til å skrubbe bad og kjøkken, vaske do/dusj, inni skuffer og skap etc. Rydding og støvsuging tar jeg som regel selv (oftere enn en gang i uka), så jeg liker at hun bruker mest tid på sånne jobber som jeg ikke liker/orker for tiden [:)]
Høres akkurat ut som meg. Jeg klarer ikke gjøre noe som helst husarbeid nå, så absolutt alt faller på mannen min. I tillegg lurer vi på hvor travelt det blir med to småbarn, spesielt om minstemann blir en nattevåken kolikkbaby. Hvis vi skaffer vaskehjelp lurer jeg på om jeg skal holde det hemmelig.[8D] Jeg føler også at vi burde kunne klare oss selv, og at det på en måte ikke er riktig at noen andre skal vaske etter oss... Og så har jeg lyst til å lære barna mine å vaske selv, ikke at "vi har så mye penger at vi kan få noen andre til å gjøre alt det kjedelige arbeidet"....

Tror det som tipper meg mot å skaffe hjelp, er at vi vurderer om vi skal sende Felix i barnehage eller ikke. Et av argumentene for var at mange mener at det er veldig slitsomt med to barn hjemme. Da innså jeg plutselig hvor tåpelig det er å betale noen for å gjøre den koselige jobben med å ta seg av ham, når vi like gjerne kan få det mindre slitsomt ved å betale noen for å gjøre de kjedelige jobbene. Dersom han skal i barnehage skal det være fordi vi tror det er best for ham, ikke fordi jeg er for stolt til å leie hjelp, og blir unødvendig sliten.

Kanskje jeg skal høre rundt om kring her om noen har noen å anbefale. Det virker veldig lurt å få noen anbefalt av venner slik som dere fikk.

ORIGINAL: _Milla_

vi har akkurat fått tak i vaskehjelp.. hu starter nå til fredagen [:D]
Hu tar 120 kr,satt av 2-3 t. hver uke, fikk tak i henne gjennom bekjente.
Hu kommer til å bytte på sengene, og vaske stekeovn/ micro annen hver uke i tillegg til vanlig vask.

Jeg gleder meg vanvittig til å få hjep i huset, endelig kan jeg prioritere meg selv de timene.. og gjøre ting jeg ALDRI fikk tid til før..[:D][:D]

Det var da voldsomt så billig alle vaskehjelpene deres var da. Kan jeg spørre om det er hvitt eller svart?

ORIGINAL: Sukkertopp

Hvor mye har dere hjelp til? kun vanlig vask, jeg rydder alt før hun kommer
Hvor lang tid tar det? ca 3,5 timer
Hvor ofte kommer vaskehjelpen? annenhver uke
Hvor mye koster det? 100 kr timen
Har dere privat hjelp, eller gjennom et vaskebyrå? privat
Hvordan fant dere vaskehjelpen deres? annonse på nettet
Er det noen som har hjelp i huset til mer enn husvask? Tenker f.eks. på klesvask, hagearbeid, matlaging eller annet?

å ansette vaskehjelp er det beste valget vi har tatt på lenge! skulle ønske vi hadde hatt råd til å ha henne her hver uke. Hadde ikke bekymret meg over hva slags signaler du sender ut, du rydder, lager mat, vasker klær osv allikevel? er nok av ting å ta tak i, i et hjem uansett spør du meg... er jo ikke sånn at man sitter på rumpa og ikke gjør noenting, iallefall føler ikke jeg det sånn.  Jeg har mer enn nok å holde styr på i hverdagen, og så hjelper det meg å holde ting ryddigere fordi jeg vet at hun kommer og da har jeg det strøkent sånn at hun får vasket over alt. Vaskehjelp anbefales på det varmeste av oss iallefall :)

Hva med vaskemidler og utstyr osv? Setter dere det frem eller har dem med seg selv?

jeg kjøper vaskemidler og kluter og så har hun med sin egen mopp og støvtørker greie, men det kom hun med første dagen uten at jeg ba henne om det. 

ORIGINAL: marthalilje

jeg kjøper vaskemidler og kluter og så har hun med sin egen mopp og støvtørker greie, men det kom hun med første dagen uten at jeg ba henne om det. 
Har du spurt hvilke vaskemidler og kluter hun vil ha da, eller tar du de du foretrekker?

Back
Topp