dere som har varmepumpe

Dollface

Forumet er livet
VIP
Gjerne mitsubishi.
Bråker de, ute altså? Vår durer aldeles grusomt, nesten så jeg venter på at naboene skal klage...
Den er ny, satt den inn i høst, og kan ikke huske at den bråka på ac-funksjon... den står på døgnet rundt.

Er det kaldt hos dere nå?
Vår bråket litt når det var veldig kaldt, ellers var den ganske stillegående.

Vi har nettopp fått vår i hus,tror ikke den bråker noe ute.har vertfall ikke hørt noe

Ja, den bråker, men ikke hele tiden. Noen ganger er den nesten stille, mens andre ganger er det nesten så vi hører det inn gjennom veggen. Vår er litt over 1 år.

Gjerne mitsubishi.
Bråker de, ute altså? Vår durer aldeles grusomt, nesten så jeg venter på at naboene skal klage...
Den er ny, satt den inn i høst, og kan ikke huske at den bråka på ac-funksjon... den står på døgnet rundt.
Vi har en panasonic, den durer når den holder på å avise.
Mannen min monterer varmepumper, hadde han vært hjemme kunne jeg ha spurt han.
Har du sjekket utedelen at den ikke er ned-iset og at ingenting står forran?

Vi har en panasonic, den durer når den holder på å avise.
Mannen min monterer varmepumper, hadde han vært hjemme kunne jeg ha spurt han.
Har du sjekket utedelen at den ikke er ned-iset og at ingenting står forran?
Ja, det er ikke noe snø rundt. Gubben får ringepå mandag, det begynnerå irritere meg :p

Våres bråkte noe vannvittig og da måtte vi ha ny motor i den. Nå er det litt over 1 år siden, og nå begynner den jaggu å lage lyder igjen. Men siden deres er så ny, så burde det jo ikke være noe sånt.

Nei. Relativt rolig. Måtte ut å sjekke faktisk. Vår er ny i høst å :-)

Har ikke varmepumpe, men hadde det der vi bodde før.
Bråkte mye, og så streika den når det ble for kaldt ute.
Jeg skal aldri ha varmepumpe igjen. :p

Har ikke....men nabon har. Mitsubishi - og den bråker så jeg holder på å klikke!! Trodde en kveld her at det var ett helikopter eller no...

vi har panasonic. men nå når det er kaldt _3-5 grader så durer den i vei, og blåser noe enormt ute. men vi overlever. den varmer opp så og si hele huset =D

Har ikke....men nabon har. Mitsubishi - og den bråker så jeg holder på å klikke!! Trodde en kveld her at det var ett helikopter eller no...
Kanskje du er naboen vår.. haha.. det var akkurat sånn jeg beskrev lyden til gubben i går :D

Mitsubishi her også, men bråkar lite. Men vår står montert fra veggen ute, fordi om den er montert på veggen så kan vibrasjoner frå pumpa når den arbeidar hardt gi bråk. Syskenbarnet mitt måtte ta den ned frå yttetveggen og sette den på eige stativ pga. Bråk.

Mitsubishi her også, men bråkar lite. Men vår står montert fra veggen ute, fordi om den er montert på veggen så kan vibrasjoner frå pumpa når den arbeidar hardt gi bråk. Syskenbarnet mitt måtte ta den ned frå yttetveggen og sette den på eige stativ pga. Bråk.
Den står på stativ montert i grunnmuren. Ikke inntil veggen. Men kan jo være det stativet som lager vibrasjoner og lyd.

Har Mitsubishi og den bråker fint lite, hører den jo om du står ute bak med pumpa men da hører du motoren som jobber litt og ikke noe during eller slitsomt støy altså :) Ring de du for du skal ikke høre den så godt, min kan ikke høres inn her hvertfall :)

Back
Topp