Dere som har vært til mekling vedr barnefordeling

ORIGINAL: Minerva

Om jeg ikke husker feil jobber BF her kveld og helg annenhver uke, så han KAN bare ha jenta annenhver uke. I så fall hadde det kanskje blitt søndag-mandag eller mandag-tirsdag i tillegg til torsdag-søndag (eller kanskje flytte det til fredag-mandag i så fall).

Dersom han ønsker mer enn torsdag-søndag under megling/i fremtiden, kunne kanskje det vært en løsning.
Aner ikke hvor lenge han jobber på søndagene, derfor to forslag.

Uansett synes jeg det er helt klart at han ikke har tenkt å ta på seg 50 eller selv 40 prosent samvær i første omgang, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Husk å fokusere på hennes behov, og dersom han sier "Jeg skal ha 50%" så spør du - PENT - hvordan han har tenkt å løse det praktisk med onsdagshobbyen, om han er helt sikker på at han takler å ALDRI ha frikvelder osv.

Her må jeg innrømme at jeg er LYKKELIG over å ha 40% samvær, og er IKKE motstander av 50/50-deling når G blir litt større. Jeg er fullstendig avhengig av barnefri og "meg-tid" for ikke å knekke sammen, og STORTRIVES når jeg er hjemme alene og kan skru opp lyden på både TV, musikk og meg selv. [:D]
Prøv å tenke positivt, på alle tingene du skal få tid til å fikse, nyte og ordne med når du har barnefri! [:)]


Jeg ser mer positivt på det i dag[;)] Da vi har snakket litt om det.. tror nok at annenhver torsdag til søndag passer bra for han.. høres sånn ut.. det blir liten prosentandel.. men som jeg sa til han.. at om du vil ha henne litt ekstra innimellom når han har litt fridager osv.. så skal ikke jeg være vanskelig der
 
ORIGINAL: Minerva

Om jeg ikke husker feil jobber BF her kveld og helg annenhver uke, så han KAN bare ha jenta annenhver uke. I så fall hadde det kanskje blitt søndag-mandag eller mandag-tirsdag i tillegg til torsdag-søndag (eller kanskje flytte det til fredag-mandag i så fall).

Dersom han ønsker mer enn torsdag-søndag under megling/i fremtiden, kunne kanskje det vært en løsning.
Aner ikke hvor lenge han jobber på søndagene, derfor to forslag.

Uansett synes jeg det er helt klart at han ikke har tenkt å ta på seg 50 eller selv 40 prosent samvær i første omgang, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Husk å fokusere på hennes behov, og dersom han sier "Jeg skal ha 50%" så spør du - PENT - hvordan han har tenkt å løse det praktisk med onsdagshobbyen, om han er helt sikker på at han takler å ALDRI ha frikvelder osv.

Her må jeg innrømme at jeg er LYKKELIG over å ha 40% samvær, og er IKKE motstander av 50/50-deling når G blir litt større. Jeg er fullstendig avhengig av barnefri og "meg-tid" for ikke å knekke sammen, og STORTRIVES når jeg er hjemme alene og kan skru opp lyden på både TV, musikk og meg selv. [:D]
Prøv å tenke positivt, på alle tingene du skal få tid til å fikse, nyte og ordne med når du har barnefri! [:)]
 
ORIGINAL: Minerva

ORIGINAL: racesnuppsi

vi har hatt barnet til samboer her fra onsdag til mandag og onsdag til torsdag andre uken over lengre tid.
av forskjellige årsaker ble det forandret og nå har vi bare tors til mandag og ting har aldri vært så vanskelig som nå.
savner mamma hele tiden nå og jeg mener det er for lenge mellom hver gang.

tenk selv på venninner du har..du savner faktisk den du hadde det fint med i helgen og gjerne ikke den som du ikke har sett siden forrige mnd....


Minner nok en gang om at det er BF som har lite barnevennlig jobb, ikke mor som setter seg på bakbeina for hyppigere samvær. [;)]
Dersom far ser at det ikke fungerer kanskje han kan ofre en kveld/natt til i starten av den mer "barnevennlige" uka - ellers får han rett og slett finne seg en annen jobb.


Riktig[;)]

Og han har jo noe langfri innimellom.. pga den ugunstige arb.tiden.. og da skal han selvsagt få ha datteren sin ekstra..

Jeg ønsker at de skal få et kjempefint forhold.. for min x har en sønn fra før på 15.. og der er ikke forholdet så bra.. ikke noe far/sønn forhold.. og håper ikke det blir det samme med våres datter
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Minerva

Om jeg ikke husker feil jobber BF her kveld og helg annenhver uke, så han KAN bare ha jenta annenhver uke. I så fall hadde det kanskje blitt søndag-mandag eller mandag-tirsdag i tillegg til torsdag-søndag (eller kanskje flytte det til fredag-mandag i så fall).

Dersom han ønsker mer enn torsdag-søndag under megling/i fremtiden, kunne kanskje det vært en løsning.
Aner ikke hvor lenge han jobber på søndagene, derfor to forslag.

Uansett synes jeg det er helt klart at han ikke har tenkt å ta på seg 50 eller selv 40 prosent samvær i første omgang, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Husk å fokusere på hennes behov, og dersom han sier "Jeg skal ha 50%" så spør du - PENT - hvordan han har tenkt å løse det praktisk med onsdagshobbyen, om han er helt sikker på at han takler å ALDRI ha frikvelder osv.

Her må jeg innrømme at jeg er LYKKELIG over å ha 40% samvær, og er IKKE motstander av 50/50-deling når G blir litt større. Jeg er fullstendig avhengig av barnefri og "meg-tid" for ikke å knekke sammen, og STORTRIVES når jeg er hjemme alene og kan skru opp lyden på både TV, musikk og meg selv. [:D]
Prøv å tenke positivt, på alle tingene du skal få tid til å fikse, nyte og ordne med når du har barnefri! [:)]


Jeg ser mer positivt på det i dag[;)] Da vi har snakket litt om det.. tror nok at annenhver torsdag til søndag passer bra for han.. høres sånn ut.. det blir liten prosentandel.. men som jeg sa til han.. at om du vil ha henne litt ekstra innimellom når han har litt fridager osv.. så skal ikke jeg være vanskelig der


Jeg foreslo annenhver tors. til mand. på første mekling, men det var mekleren imot pga. at da går det altfor lang tid mellom hver gang han ser far( 9 dager) Så det kan nok være lurt å tenke litt gjennom dette på forhånd og ha et alternativ for hånd.. Jeg tenker nå at det beste for vår 3åring hadde vært annenhver fre-søn, og tirs-ons samme uka, og ons-tors. andre uka. Da ser han oss begge på jevna pluss at han får en "base" og gå ut i fra sånn at han kan finne mer roen. :)
 
ORIGINAL: Jomfruen79

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Minerva

Om jeg ikke husker feil jobber BF her kveld og helg annenhver uke, så han KAN bare ha jenta annenhver uke. I så fall hadde det kanskje blitt søndag-mandag eller mandag-tirsdag i tillegg til torsdag-søndag (eller kanskje flytte det til fredag-mandag i så fall).

Dersom han ønsker mer enn torsdag-søndag under megling/i fremtiden, kunne kanskje det vært en løsning.
Aner ikke hvor lenge han jobber på søndagene, derfor to forslag.

Uansett synes jeg det er helt klart at han ikke har tenkt å ta på seg 50 eller selv 40 prosent samvær i første omgang, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Husk å fokusere på hennes behov, og dersom han sier "Jeg skal ha 50%" så spør du - PENT - hvordan han har tenkt å løse det praktisk med onsdagshobbyen, om han er helt sikker på at han takler å ALDRI ha frikvelder osv.

Her må jeg innrømme at jeg er LYKKELIG over å ha 40% samvær, og er IKKE motstander av 50/50-deling når G blir litt større. Jeg er fullstendig avhengig av barnefri og "meg-tid" for ikke å knekke sammen, og STORTRIVES når jeg er hjemme alene og kan skru opp lyden på både TV, musikk og meg selv. [:D]
Prøv å tenke positivt, på alle tingene du skal få tid til å fikse, nyte og ordne med når du har barnefri! [:)]


Jeg ser mer positivt på det i dag[;)] Da vi har snakket litt om det.. tror nok at annenhver torsdag til søndag passer bra for han.. høres sånn ut.. det blir liten prosentandel.. men som jeg sa til han.. at om du vil ha henne litt ekstra innimellom når han har litt fridager osv.. så skal ikke jeg være vanskelig der


Jeg foreslo annenhver tors. til mand. på første mekling, men det var mekleren imot pga. at da går det altfor lang tid mellom hver gang han ser far( 9 dager) Så det kan nok være lurt å tenke litt gjennom dette på forhånd og ha et alternativ for hånd.. Jeg tenker nå at det beste for vår 3åring hadde vært annenhver fre-søn, og tirs-ons samme uka, og ons-tors. andre uka. Da ser han oss begge på jevna pluss at han får en "base" og gå ut i fra sånn at han kan finne mer roen. :)


Men min sambo har en ugunstig arb.tid.. han jobber en hel uke sent.. pluss helgen

Hva kan alternativet være da? Han kjører fast Mc annenhver onsdag (den uken han jobber tidlig)
 
Vi har annenhver fredag ettermiddag-søndag ettemiddag. Også henter han B i barnehagen en dag i uka (for vår del onsdag) og har han til leggetid (altså ingen overnatting).
En uke i mnd jobber han ettermiddag, så da har han B fra fredag til mandag og leverer han i barnehagen.
Det fungerer utmerket her iallefall. [:)]
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Jomfruen79

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Minerva

Om jeg ikke husker feil jobber BF her kveld og helg annenhver uke, så han KAN bare ha jenta annenhver uke. I så fall hadde det kanskje blitt søndag-mandag eller mandag-tirsdag i tillegg til torsdag-søndag (eller kanskje flytte det til fredag-mandag i så fall).

Dersom han ønsker mer enn torsdag-søndag under megling/i fremtiden, kunne kanskje det vært en løsning.
Aner ikke hvor lenge han jobber på søndagene, derfor to forslag.

Uansett synes jeg det er helt klart at han ikke har tenkt å ta på seg 50 eller selv 40 prosent samvær i første omgang, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Husk å fokusere på hennes behov, og dersom han sier "Jeg skal ha 50%" så spør du - PENT - hvordan han har tenkt å løse det praktisk med onsdagshobbyen, om han er helt sikker på at han takler å ALDRI ha frikvelder osv.

Her må jeg innrømme at jeg er LYKKELIG over å ha 40% samvær, og er IKKE motstander av 50/50-deling når G blir litt større. Jeg er fullstendig avhengig av barnefri og "meg-tid" for ikke å knekke sammen, og STORTRIVES når jeg er hjemme alene og kan skru opp lyden på både TV, musikk og meg selv. [:D]
Prøv å tenke positivt, på alle tingene du skal få tid til å fikse, nyte og ordne med når du har barnefri! [:)]


Jeg ser mer positivt på det i dag[;)] Da vi har snakket litt om det.. tror nok at annenhver torsdag til søndag passer bra for han.. høres sånn ut.. det blir liten prosentandel.. men som jeg sa til han.. at om du vil ha henne litt ekstra innimellom når han har litt fridager osv.. så skal ikke jeg være vanskelig der


Jeg foreslo annenhver tors. til mand. på første mekling, men det var mekleren imot pga. at da går det altfor lang tid mellom hver gang han ser far( 9 dager) Så det kan nok være lurt å tenke litt gjennom dette på forhånd og ha et alternativ for hånd.. Jeg tenker nå at det beste for vår 3åring hadde vært annenhver fre-søn, og tirs-ons samme uka, og ons-tors. andre uka. Da ser han oss begge på jevna pluss at han får en "base" og gå ut i fra sånn at han kan finne mer roen. :)


Men min sambo har en ugunstig arb.tid.. han jobber en hel uke sent.. pluss helgen

Hva kan alternativet være da? Han kjører fast Mc annenhver onsdag (den uken han jobber tidlig)


det måtte vært at han hadde henne mand. til tirs den samme uka som han har helgen da.. men da går det allikevel 7 dager mellom.. nei, ikke enkelt når han har slike arbeidstider..
 
ORIGINAL: Jomfruen79

Rart at dere skal bruke ekteskapsrådgiveren til mekling, trodde ikke de kunne det jeg pga. at en mekler skal være helt nøytral. Dette fikk jeg beskjed om da jeg ringte å spurte.. merkelig om de har ulik praksis rundt omkring..

Vi er i en meklingsprosess nå, har vært to ganger. her er også bf helt urokkelig når det gjelder 50/50.. det endte med at vi skreiv en midl. avtale på en mnd. der vi skal prøve 50/50 og se hvordan det fungerer.. til nå har det vært mye frem og tilbake, jeg har hentet i barnehagen for han 3-4 ganger fordi han ikke har rukket det eller måtte gjøre noe med de andre barna sine. Jeg synes også at det er for mye frem og tilbake, da det er 2 dager, 1 dag, 3 dager osv.. Virker ikke som om poden finner roen skikkelig. Han mekleren vår mener at det er for mye å være borte fra mor eller far i en uke om gangen, derfor så mye frem og tilbake..

Jeg kommer til å kjøre på at vi skal ha 60/40 ved neste mekling fordi jeg mener det er best for barnet da det blir litt mer stabilt og forutsigbart. Dessuten så er bf en person med liten impulskontroll så er ikke akkurat flink til å planlegge ting, han vil ta alt på sparket hele tiden og jobben er viktig for han. Jeg vil gjerne ta meg av alle de praktiske tingene fordi jeg alltid har gjort det og vet at han ikke er i stand til dette. (har gitt han mange sjangser til å vise motsatt)

Jeg gikk med på en prøveperiode på 50/50 kun for å roe ned tingenes tilstand, han nektet meg å ta med poden til min nye leil. før vi hadde en avtale(jeg måtte flytte ut ja)

Ikke enkelt dette her, jeg må si at jeg følte mekleren hørte mer på han enn på meg fordi han snakket mest og høyest..

Lykke til :)

 
Har glemt å svare på denne!
Bare det at han må be deg om hjelp tyder jo på at 50% er mer enn han har kapasitet til.
Og jeg må innrømme at jeg tror jeg ville snakket med en annen megler, for den oppstykkede og rotete timeplanen hun har lagt opp til høres jo utrolig stressende ut for både barn og voksne!
Kansje dere kunne kjøre en 2+2+5+5-løsning i stedet? Da får dere annenhver helg, og barnet får minst to sammenhengende netter på hvert sted slik at det rekker å slå seg til ro littegrann.
Lykke til og stå på krava!
 
ORIGINAL: meohmy

Det jeg sa om at du ikke måtte bruke som argument at du ikke orker miste datteren din, var ikke fordi mekleren har så mye han skulle sagt, men fordi du virker såpass usikker at jeg er redd for at du skal la deg overkjøre om mekleren er enig i bf sine utspill.
Mekler skal være objektiv, men jeg vet (pga folk jeg kjenner som har opplevd det) at det ikke alltid er tilfelle, og om han/hun tar parti er det fort gjort å føle seg presset til å gå med på det som blir "anbefalt".

Mekler har ingen rett til å bestemme noe som helst, men skal være tilstede som en objektiv tredjepart når dere blir enige om samværet. Så du trenger altså ikke være redd for at du skal bli tvunget noe du ikke vil, for at det skal skje må bf gå til sak gjennom rettsapparatet og vinne der. Meklingen trenger du altså IKKE være redd for, om du først og fremst er redd for å måtte gå med på at bf skal ha barnet 50%.

Jeg gjentar; ingen kan tvinge deg til å gå med på 50/50 under meklingen.


hva skjer da.. om vi ikke blir enige under noen av meklingsmøtene? Er det HAN som må gå til sak? Eller hva skjer om vi ikke blir enige... vi må jo gjøre noe da.. men hva?
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: meohmy

Det jeg sa om at du ikke måtte bruke som argument at du ikke orker miste datteren din, var ikke fordi mekleren har så mye han skulle sagt, men fordi du virker såpass usikker at jeg er redd for at du skal la deg overkjøre om mekleren er enig i bf sine utspill.
Mekler skal være objektiv, men jeg vet (pga folk jeg kjenner som har opplevd det) at det ikke alltid er tilfelle, og om han/hun tar parti er det fort gjort å føle seg presset til å gå med på det som blir "anbefalt".

Mekler har ingen rett til å bestemme noe som helst, men skal være tilstede som en objektiv tredjepart når dere blir enige om samværet. Så du trenger altså ikke være redd for at du skal bli tvunget noe du ikke vil, for at det skal skje må bf gå til sak gjennom rettsapparatet og vinne der. Meklingen trenger du altså IKKE være redd for, om du først og fremst er redd for å måtte gå med på at bf skal ha barnet 50%.

Jeg gjentar; ingen kan tvinge deg til å gå med på 50/50 under meklingen.


hva skjer da.. om vi ikke blir enige under noen av meklingsmøtene? Er det HAN som må gå til sak? Eller hva skjer om vi ikke blir enige... vi må jo gjøre noe da.. men hva?


Hvis han står på sitt under meklingen og dere ikke kommer noen vei så spør du om du kan få med deg en meklingsattest, så kontakter du advokat og tar det der fra. Lykke til:-) Håper han gir seg på meklingen så slipper konflikten å bli langvarig..
 
Back
Topp