dere som har vært/skal på UL

AnitaL

Andre møte med forumet
Vurderer sterkt og dra på tidlig UL, men hvor drar dere?

Får dere igjennom lege?(evt hva sier dere for å få det?)

Eller bestiller dere privat?(og betaler 1050kr)

Hadde egentlig tenkt å vente til uke 11 ca med tidlig UL, men jeg har så og si ikke et eneste symptom på at jeg er gravid, noe som bekymrer meg veldig!
(hadde jeg bare visst 100% at jeg var gravid, skulle jeg slappet av og nyte det at jeg ikke er dårlig)

Jeg går til gynekologen min og betaler kun 104 kr for materiell brukt under ul.

Men de fleste må bestille privat ul og betale (prisen varierer, ring å hør).

Hvis du har en gynekolog så ring og hør der først, kanskje du er heldig og kommer inn:):)

gynekolog ja, hmm.. har aldri vært til gynekolog jeg.

Når jeg har tatt underlivsundersøkelse har det alltid vært hos fastlege.

Hvor befinner gynekologer seg da? er de bare på sykehus?

Og må man være pasient der for å få komme inn tror du, lr tror du jeg bare kan ringe og fortelle at jeg er ekstremt nervøs osv?

Jeg får tidlig pga tidligere MA. Blant annet.
Hadde tidlig sist også da jeg mista, da ar det pga tidligere sykehistorie og pga en liten blødning. Fikk da henvisning fra lege til medi3 men de hadde veldig lang ventetid, så jeg ringte til en privat gynekolog og fikk komme til han kjapt. Han lot meg betale bare egenandel på 300 siden jeg hadde god grunn for å komme, og det fikk jeg jo igjen uansett, for når alltid frikortgrensa. Denne gangen ba jeg bare legen min skrive en henvisning til han så følger han meg opp. 

Du kan be legen din om henvisning, og så kan du eventuelt ringe og bestille time selv der du vil. Er både gynekologer på sykehus, medisinske senter rundt om og private. Du finner dem om du søker på gulesider eller telefonkatalogen tenker jeg.
Mange grunner til å få henvisning: Spørs hvor streng legen din er også.. Blødninger, magesmerter, bekymring, mangel på symptomer.. tidligere sa/ma, eller ex.u. eller at du rett og slett ikke aner hvor langt på vei du er. Noen er strengere enn andre da...

Okay:) 

Legen min er vell ut av det strengeste slaget, de gir ikke noe ekstra..

OG hun har ferie nå da, er ikke tilbake før de siste dagene i august.. 

Å jeg kunne tenkt meg time i morgen:p hehe..

Men jeg søkte litt rundt på google og fann et par jeg kan ringe i morgen, på den ene plassen sto det "kort ventetid", så krysser fingra;)

tusen takk for svar!

Har fått gjennom legen.
Var på ul for 14dager siden og skal på ny om 14 dager. Godt å få litt oppfølging :)

Jeg har mine kontroller hos spesialist i gynekologi- og fødselhjelp, så jeg betaler 54kr for UL. Egentlig litt tilfeldig at jeg havnet der, ble henvist dit en gang jeg mistenkte cyste på en eggstokk i forbindelse med at jeg ville bli gravid. Da sa han at jeg bare måtte bestille time når jeg hadde fått positiv test :-) Gikk dit forrige svangerskap, og var så fornøyd med oppfølgingen.

Tror ikke det finnes egen gynekolog der jeg bor. Må til Tr.heim for å finne det.

Har ringt til alle jeg har funnet på google, og det koster fra 950kr-1350kr er de prisene jeg har fått:/

Er d så dyrt, altså?Jeg bor på østlandet og her koster d billigste mellom 600-800!Om du bestiller 3D så koster d mye mere!!
Men om du ønsker UL for å bare sjekke at alt er i orden og at d "er noe der" så holder det fiiint med bare vanlig UL!

Har du søkt på ultralyd eller gyn?

Hadde ingen symptomer sist svangerskap, det er ganske normalt :) Var på privat tidlig ul da, betalte rundt 900-1000kr. Husker ikke nøyaktig.

Jeg skal ta ul hos gynekologen min, var hos han sist og og fikk veldig god oppfølgning. Betalte ikke ei krone jeg..... han sa at dersom jeg var gravid kostet det ikke noe. 

Jeg var sist, og skal denne gangen også, på Medicus i Trondheim. Helt fantastisk lege, og jeg følte meg så utrolig ivaretatt! :-) var bare en gang, og nå skal jeg også på tidlig ul (forhåpentligvis bare en gang!) :-D 950 kr koster det der, og jeg anbefaler på det sterkeste!

Jeg var sist, og skal denne gangen også, på Medicus i Trondheim. Helt fantastisk lege, og jeg følte meg så utrolig ivaretatt! :-) var bare en gang, og nå skal jeg også på tidlig ul (forhåpentligvis bare en gang!) :-D 950 kr koster det der, og jeg anbefaler på det sterkeste!

VI går privat og betaler 850 om jeg får studentrabatten (litt usikker på om de godtar studentbeviset mitt) og 1050 hvis de ikke godtar det :) synes det er verdt pengene for å få se at alt er i orden før vi sprer nyheten :)

VI går privat og betaler 850 om jeg får studentrabatten (litt usikker på om de godtar studentbeviset mitt) og 1050 hvis de ikke godtar det :) synes det er verdt pengene for å få se at alt er i orden før vi sprer nyheten :)

Back
Topp