Dere som har vært sengeliggende lenge..

Smulix

Betatt av forumet
Jeg har nå vært sengeliggende med kvalme og trøtthet i 2 uker. Jeg har hatt én ok dag der jeg kom meg opp og levde nogenlunde normalt helt i starten av disse 2 ukene.
Selv om kvalmen ikke har vært like intens hver eneste dag, så har følelsen av å være utmattet vært tilstede. Jeg holdt på å besvime i dusjen en dag her tidligere..
Mat har jeg delvis fått ned. Minst et måltid om dagen og gjerne mye drikke. Jeg har sett på dette som helt innafor i og med at jeg får i meg næring. Legen sa også at for å få hjelp skal det være så ille at du nesten "dør" av mangel på næring..

Svigermor var ikke helt enig i dette og ringte en jordmor vi har i slekta. Hun sa klart i fra at dette er langt i fra greit og ringte selv til fødeavdelingen der hun jobber og varslet om at "noen" (meg) kom til å ringe i løpet av dagen. De skal da ta meg inn til observasjon og intravenøs næring.

Ha dette i bakhodet dere som har vært nede for telling lenge. Dropp legen og ring til føden når det blir for ille.

Huff det hørtes fælt og slitsomt ut! Bra du blir tatt hånd om! Håper resten av svangerskapet går bedre når du bikker 12 Uker<3 masse lykke til :-)

Har vurdert selv å ringe , i 2 uker senga og do er mine beste venner . Sliter å få i meg ting , tvinger alt i meg , får raskt ut igjen . Og det er min første graviditet så vet ikke hvor grensa går før en skal Søke etter hjelp ?

Huff det hørtes fælt og slitsomt ut! Bra du blir tatt hånd om! Håper resten av svangerskapet går bedre når du bikker 12 Uker<3 masse lykke til :-)

Nei, det har ikke vært bare enkelt. Dette er mitt andre svangerskap, så jeg har ikke vært så bekymret som jeg kanskje burde vært. Fosteret har det jo fint liksom..
Tusen takk for gode ord :)

Har vurdert selv å ringe , i 2 uker senga og do er mine beste venner . Sliter å få i meg ting , tvinger alt i meg , får raskt ut igjen . Og det er min første graviditet så vet ikke hvor grensa går før en skal Søke etter hjelp ?

Det høres ut som at du faller i samme kategori som meg. Når du i tillegg kaster opp det lille du får ned, så er det mindre igjen til den lille.
Ring til fødeavdelingen og forklar situasjonen. Smør gjerne litt ekstra tykt på. Si at du nesten ikke klarer å ta hånd om deg selv og at du må få hjelp til alt. Be om å få intravenøs næring for å se om det kan hjelpe deg nok til at du kommer deg på beina :)

Uff, må være grusomt å ha det slik! Kvalme er den verste!
Jeg spyr ikke, men det er nok fordi jeg generelt sliter med å kaste opp, selv ved omgangssyke kan jeg spy bare et par ganger, og da må jeg jobbe lenge for å få det til. Lurer på om jeg har lite effektive brekninger eller noe.

Håper dere blir bedre, bra jordmor tok deg på alvor, SiljeW!

Uff, må være grusomt å ha det slik! Kvalme er den verste!
Jeg spyr ikke, men det er nok fordi jeg generelt sliter med å kaste opp, selv ved omgangssyke kan jeg spy bare et par ganger, og da må jeg jobbe lenge for å få det til. Lurer på om jeg har lite effektive brekninger eller noe.

Håper dere blir bedre, bra jordmor tok deg på alvor, SiljeW!

Jeg har en tendens til å akseptere akkurat litt for mye, så jeg er glad nå for at svigermor ordnet opp. Jeg har fått UL og sett hjertet slå, kvalmestillende og intravenøs næring. Er omtrent halvveis i første av to poser. NÅ kjenner jeg hvor ille det egentlig har vært :oops:
Så deilig å kjenne at det værste slipper taket..

Back
Topp