Dere som har vært plaget med kvalme i mer enn ett svangerskap

Mamalou

Elsker forumet
Hadde dere kvalmen ca til samme tid i alle svangerskapene? (morgenkvalme alle gangene/kveldskvalme noen ganger?)
Var kvalmen like sterk alle gangene. Evt hvilket svangerskap var verst?

kom bare til å fundere litt[:D]
Har kveldskvalme nå. Hadde morgenkvalme sist. Er ikke så ille denne gangen[:)]

Fikk gutt sist. Kasta opp MYE og hver dag. Klarte dog å gå på jobb (og spy der). Kvalmen slapp taket rundt uke 18-20. Kom dog tilbake igjen etter noen uker, men det tror jeg var på grunn av nyrebekkenbetennelse og ørten urinveisinfeksjoner og penicilinkurer.

Skal ha jente denne gangen. Kvalmen kom i uke 7. Fikk diagnosen hyperemesis gravidarum veldig fort. Fungerer ikke i det hele tatt, står opp kl. 3 om dagen og kaster opp alle måltider. Veier 53 kg., to under startvekt, og er 22 uker på vei.

Med jentent var jeg kvalm hele døgnet.I 4-5 måneder...Eneste forskjellen var att jeg spydde med minien i tillegg
Denne gang har jeg ikke vært kvalm 1 dag[:D]

Var kvalm døgnet rundt med nr 1 .... da gav seg rundt veke 14 .....

..med nr 2 no så var eg kvalm døgnet rundt ...men var mykje mykje dårlegare .... [:'(].. gav seg rundt veke 15 ....

Var veldig dårlig begge gangene, men var SKIKKELIG dårlig i det første svangerskapet..!!!
KLarte ikke å spise eller å sove, var SÅÅÅ dårlig DØGNET RUNDT!!! [:'(] Var helt forferdelig..
Begynnte ca mellom uke 6-8, husker ikke helt nøyaktig.

Andre gang startet det ganske samtidig, var dårlig hele døgnet da også, men ikke fullt så intenst..
Klarte å spise ritz kjeks og drikke cola.. Var det jeg levde på i enn god del uker. [:D]

første graviditeten var jeg kvalm på morgenen og i ca 14 uke.. ikke veldig dårlig heller, bare uggen.. [:)]
denne gangen var jeg skikkelig dårlig, store deler av døgnet i 23 uker [:'(] var helt pyton de første mnd.

Første kvalm de tre første mnd.

Andre kvalm, noe oppkast om morgen og mistet matlysten, gikk ned 10 kilo på 3 mnd.. Hadde ekkel smak i munnen som påvikret matlysten.... Fikk hele tiden beskjed om å spise mer [:'(]

Med 3 ble lagt inn på sykehuset med hyperremeises i uke 8 og da hadde jeg på 2-3 uker gått ned 10 kilo og var helt tørket ut.. Våkna om natta med å spy fra senga, vekket sambo og han måtte skifte og tørke opp..

De to første var jenter og sistemann gutt...

Førstemann: Morgen og formiddagskvalme + hodepine resten av dagen. Var 40& sykmeldt hele svangerskapet.

Andre mann: Konstant kvalm. Morgen - dag- kveld og natt[:'(] Låg i sofaen/senga med bøtte under dagen lang[&:] Var sykmeldt 100% fra og med 5 uker. 

ORIGINAL: Fleur

Fikk gutt sist. Kasta opp MYE og hver dag. Klarte dog å gå på jobb (og spy der). Kvalmen slapp taket rundt uke 18-20. Kom dog tilbake igjen etter noen uker, men det tror jeg var på grunn av nyrebekkenbetennelse og ørten urinveisinfeksjoner og penicilinkurer.

Skal ha jente denne gangen. Kvalmen kom i uke 7. Fikk diagnosen hyperemesis gravidarum veldig fort. Fungerer ikke i det hele tatt, står opp kl. 3 om dagen og kaster opp alle måltider. Veier 53 kg., to under startvekt, og er 22 uker på vei.

Å, synes skikkelig synd på deg[8|]

Back
Topp