Dere som har vært plaget med bekkenet..

lille<3

Blir kjent med forumet
Hvor tidlig kom det? Hvordan merket du det først? Og hva gjorde du med det? Jeg har fått vondt helt nederst i korsryggen. Hadde et fall på jobb forrige uke, så det kan komme av det også men synes det kjennes misstenkelig ut som de plagene jeg hadde med bekkenet helt på slutten av svangerskapet sist. Er kun i uke tolv og synes det er veldig tidlig å kjenne smerter alt nå. Har og litt panikk for å bli lenket til sofaen og ikke få trent eller rørt på meg på mange mnd...

Har kjent det fra uke 8

Fra uke 7-8. Kjenner det på høyre siden... Stråler ut i rumpa

Var plaget forrige svangerskap, da kom det i uke 9. Det låste seg bare. Jeg hadde bygd opp med puter under overkroppen en natt, fordi jeg ble kvalmere av å ligge flatt. Om morgenen da jeg skulle bevege på meg kjente jeg at noe var rart, og da jeg skulle reise meg opp kneppa det i høyre hofte, og hele beinet kjentes løst ut inni hoftekula. Klarte ikke å belaste beinet, hinka rundt en stund før det ble litt bedre. Fortsatte med at jeg ble helt stiv etter mye belastning, og av å gjøre samme aktivitet lenge (sitte var pyton). Stråla nedover beinet, vondt i korsryggen. Kjente ikke noe foran faktisk. Gikk til kiropraktor og "knakk opp" der låsninga var i en av de nederste ryggvirvlene, det var digg i kort tid og så ble det vondt igjen. Hadde også bassengtrening for gravide. Det ble forresten mye bedre etter uke 30noe da hodet sank godt ned og stabiliserte bekkenet. Kunne gå helt fint på slutten, måtte bare passe på å ta korte skritt og holde beina samla inn og ut av bil og seng.

Ikke kjent noe ennå denne gangen (bank i bordet).

Her begynte det for ett par uker siden etter jeg satt på et personalmøte i 2 timer.. Var bare 10-11 uker da.. Forrige gang måtte jeg kaste inn håndkle i uke 24 fordi bekkenet skjærte seg helt.. Fortsetter det sånn som det er nå blir jeg nok sykemeldt mye før.. Noe jeg håper virkelig ikke skjer!!

Kjente det ganske tidlig men fikk beskjed at det var for tidlig. Viser seg i etterkant at jeg hadde rett til tross for at jeg ikke har hatt det før. Nå er jeg i uke 20 og endelig fått henvisning til fysio. Men har gått så langt at jeg enkelte dager trenger hjelp av samboer til å få på meg bukse og sokker.
Så ta tak i det med en gang, ikke vent!!

Med andremann smalt det rundt uke 20, nå er jeg 14 og har begynt å kjenne det.. Nederst i korsryggen, samt lysken/underlivet. Hurramegrundt!

Jeg vet ikke hva det er å gjøre:) Med forrige så gikk jeg til fysio..Null effekt og han måtte tilpasse alle gruppeøvelser meg, fordi det ikke funka..Jeg endte opp med krykker. Da jeg droppa fysio noen ganger så klarte jeg meg uten krykker:P så ja. neidaså.

Jeg kjente det veldig tidlig, allerede i uke 4-5. Men så har jeg en liten på under 8 måneder og hadde bekkenplager i svangerskapet med han, så her hadde nok ikke kroppen fått restituert seg skikkelig ennå.

Forrige gang startet det med en låsning i uke 8. Men med gravidtrening hos fysioterapeut som har spesialisert seg på gravide klarte jeg å jobbe fullt i ca. 6 måneder, og så 50% fram til 2 uker før jeg egentlig skulle i permisjon. Dette til tross for at jobben min foregår foran pc hele dagen, og at det å sitte på kontorstolen var det absolutt verste for mitt bekken.

Så søk hjelp, for det nytter så absolutt! Og jo før, jo bedre! :)

Har vært sengeliggende med låsning før, denne gangen kjente jeg at bekkenet løsnet før positiv test. Hadde en liten låsning som ikke ville gå bort etter forrige gang som løste seg opp og jeg ble optimistisk på at jeg ikke skulle få samme problemet denne gangen. Nå har jeg fått en ny låsning så dette blir gøy. Fysiotrening hjalp meg ikke og gruppetrening med slynge gjorde vondt verre. Men kommer til å oppsøke fysio og kiropraktor likevel for er optimistisk på at det kan hjelpe.

Hatt vondt siden uke 7, fått henvisning til fysio men er kø :( Vondt i bekkenet, korsryggen og hofte.

Jeg har fått vondt i bekkenet allerede i uke 8 så slikt kan komme tidlig :( jeg merket det først med at det var vondt å sove med bena samlet på siden om natten. Må snu meg hele veien og ha pute mellom knærne :)

Jeg begynte i uke 9, tidligere for hvert svangerskap. Smerter fra korsryggen og ned i halebeinet, føles ut som hoftene går ut av ledd, og smerter foran ved skambeinet.. :/ Har begynt Fysio, det eneste som pleier å hjelpe for meg..

Jeg begynte i uke 14 forrige gang og har kjent et snev av ubehag denne uken. Er i uke 14 nå også.

Med andremann smalt det rundt uke 20, nå er jeg 14 og har begynt å kjenne det.. Nederst i korsryggen, samt lysken/underlivet. Hurramegrundt!

Jeg vet ikke hva det er å gjøre:) Med forrige så gikk jeg til fysio..Null effekt og han måtte tilpasse alle gruppeøvelser meg, fordi det ikke funka..Jeg endte opp med krykker. Da jeg droppa fysio noen ganger så klarte jeg meg uten krykker:p så ja. neidaså.
Har heller ingen tro på fysio når det kommer til bekkenplager. Kansje forenyggende men det er alt.
Tror mye heller på naprapat og kiropraktor.

Har heller ingen tro på fysio når det kommer til bekkenplager. Kansje forenyggende men det er alt.

Ja, det ble bare tull for min del altså.. Gikk til kiropraktor og, det gjorde ingenting for meg så da ga jeg opp. Dagen etter ungen var ute danset jeg rundt så da var det greit :D

Ikke alle fysioterapeuter er gode på bekkenplager og sikkert derfor det har variende effekt. Jeg ble bare verre av bassengtreningen og syns ikke opplegget passet gravide. Begynte hos en annen fysio som masserte og hadde god peiling. Endte med krykker, men det var ikke slik at fysio skulle "helbrede" bekkenløsningen, men heller gjøre at jeg kunne leve med det og lære meg tips og triks.

Kom i midten av uke 11 hos meg.
Vondt i korsryggen hele tiden, og har ilninger nedover rumpa og lårene. Vagger som ei gås og kan ikke bevege meg mye av gangen, da blir det veldig ille :oops:

Back
Topp